
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, και σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η VesselsValue, οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων κατέγραψαν από τα χαμηλότερα στην ιστορία επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα η εικόνα διαμορφώνεται ως ακολούθως:
Bulk Carriers
Ο συνολικός αριθμός των παραγγελιών για bulk carriers για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ανήλθε σε 66, αντιπροσωπεύοντας μείωση κατά 73% συγκριτικά με τις αντίστοιχες παραγγελίες το πρώτο εξάμηνο του 2018. Τα Panamaxes φαίνεται ότι προσέλκυσαν περισσότερο το ενδιαφέρον των ναυτιλιακών εταιρειών συγκριτικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες bulk carriers. Ωστόσο, η COSCO έκανε την διαφορά προχωρώντας το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε παραγγελία 12 νέων Capesizes από τα ναυπηγεία COSCO Shipping HI.
Tankers
Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια, πτώση της τάξης του 47% σημειώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, αγγίζοντας τα 101 πλοία. Σύμφωνα με την VesselsValue η πλειονότητα των παραγγελιών για νέα δεξαμενόπλοια προήλθε από ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών και σιγκαπουριανών συμφερόντων, με τους Έλληνες να έχουν προβεί σε παραγγελίες για δεξαμενόπλοια κατηγορίας VLCCs έως και MR2.
Κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2019 δόθηκαν παραγγελίες για 33 δεξαμενόπλοια κατηγορίας MR2, ενώ μείωση κατά 60% καταγράφηκε στις παραγγελίες για VLCCs.

Containerships
Το ίδιο διάστημα οι παραγγελίες για νέα containerships σημείωσαν κατακόρυφη πτώση κατά 49%, φτάνοντας τις 48, με την Sinokor να αποτελεί την εταιρεία από την οποία προήλθε το 42% των παγκόσμιων παραγγελιών για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
LNG/LPG Carriers
Οι συνολικές παραγγελίες για ναυπήγηση LNG carriers μειώθηκαν κατά 39% το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, με ένα μεγάλο μέρος των παγκόσμιων παραγγελιών για πλοία μεταφοράς LNG να προέρχεται από ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Οι παραγγελίες για νέα LPG carriers σημείωσαν πτώση κατά 73% την ίδια περίοδο, με μόλις επτά παραγγελίες να υπολογίζεται ότι έχουν δοθεί.
Offshore
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα offshore vessels και τις πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου με βάση τα στοιχεία της VesselsValue έχει δοθεί μόλις μία παραγγελία για ένα FSV/Crew Boat, όταν πέρυσι το πρώτο εξάμηνο είχαν δοθεί παραγγελίες για έξι OSVs, ένα OCV και ένα MODU.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ