
Την Πέμπτη 4 Ιουλίου ο δείκτης Baltic Dry Index σημείωσε άνοδο της τάξης του 9,7%, αγγίζοντας τις 1.700 μονάδες, καταγράφοντας ρεκόρ δεκαμήνου. Η άνοδος του BDI οφείλεται στην αύξηση των τιμών των ναύλων σε πλοία κατηγορίας Capesize και Panamax, όπως σημειώνουν διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Ο Baltic Capesize Index (BCI) συνέχισε την ανοδική του τάση και την τρέχουσα εβδομάδα (1-5/7) και ανήλθε σε υψηλά έτους στις 3.298 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 90% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Οι ναύλοι για χρονοναυλωμένα Capesizes παρουσιάζουν μία σταθερότητα, ωθούμενοι από την ανάκαμψη του BCI, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του δείκτη χρονοναυλώσεων της Alibra, οι ναύλοι για χρονοναυλώσεις Capesizes ετήσιας διάρκειας έχουν αυξηθεί 11% στα $16.469/ημέρα σε σχέση με έναν μήνα πριν. Τα μέσα ημερήσια έξοδα για τα Capesizes την περασμένη Πέμπτη εκτιμάται ότι άγγιξαν τα $26.085, αυξημένα κατά $2.871.
Αναμφίβολα το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα έχει καταγραφεί άνοδος στις μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 1/3 των συνολικών μεταφορών που πραγματοποιούν τα Capesizes, συμβάλλει στην άνοδο της ναυλαγοράς. Ως προς την αύξηση των μεταφορών σιδηρομεταλλευμάτων σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η επανεκκίνηση των λειτουργιών του ορυχείου Brucutu της Vale, οδηγώντας σε αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για βραζιλιάνικο σιδηρομετάλλευμα.
Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd., το θετικό momentum στα Capesizes φαίνεται πως επιδρά και στην αγορά των Panamaxes και Κamsarmaxes με τον Baltic Panamax Index (BPI) να έχει αγγίξει σε υψηλά έτους την εβδομάδα αυτή.
Οι ναύλοι για χρονοναυλωμένα Panamaxes και Κamsarmaxes παρουσιάζουν σημάδια ανάκαμψης την τρέχουσα εβδομάδα με την Alibra να εκτιμά ότι οι ναύλοι για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας στην εν λόγω αγορά αγγίζουν τα $12.350/ημέρα. Τα μέσα ημερήσια έξοδα για τα Panamaxes την περασμένη Πέμπτη εκτιμάται ότι άγγιξαν τα $12.539, αύξηση κατά $1.074.
Επίσης την Πέμπτη 4 Ιουνίου ο δείκτης για τα Supramaxes αυξήθηκε κατά 11 μονάδες, φτάνοντας τις 814, τα υψηλότερα επίπεδα από τα τέλη του περασμένου Μαρτίου.
Σε ό,τι αφορά τα μικρότερου μεγέθους bulk carriers, η spot αγορά παρουσιάζει ανάκαμψη, η οποία οδηγείται από τα μεγαλύτερα πλοία, ενώ η αγορά των time-charters παρουσιάζει σταθερότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τρέχουσα εβδομάδα Handysize χωρητικότητας 39.000 dwt χρονοναυλώθηκε έναντι $10.500/ημέρα για χρονικό διάστημα από τρεις έως πέντε μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Alibra.
Φωτό: Visual state of mind/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ