
Την Πέμπτη 4 Ιουλίου ο δείκτης Baltic Dry Index σημείωσε άνοδο της τάξης του 9,7%, αγγίζοντας τις 1.700 μονάδες, καταγράφοντας ρεκόρ δεκαμήνου. Η άνοδος του BDI οφείλεται στην αύξηση των τιμών των ναύλων σε πλοία κατηγορίας Capesize και Panamax, όπως σημειώνουν διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Ο Baltic Capesize Index (BCI) συνέχισε την ανοδική του τάση και την τρέχουσα εβδομάδα (1-5/7) και ανήλθε σε υψηλά έτους στις 3.298 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 90% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Οι ναύλοι για χρονοναυλωμένα Capesizes παρουσιάζουν μία σταθερότητα, ωθούμενοι από την ανάκαμψη του BCI, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του δείκτη χρονοναυλώσεων της Alibra, οι ναύλοι για χρονοναυλώσεις Capesizes ετήσιας διάρκειας έχουν αυξηθεί 11% στα $16.469/ημέρα σε σχέση με έναν μήνα πριν. Τα μέσα ημερήσια έξοδα για τα Capesizes την περασμένη Πέμπτη εκτιμάται ότι άγγιξαν τα $26.085, αυξημένα κατά $2.871.
Αναμφίβολα το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα έχει καταγραφεί άνοδος στις μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 1/3 των συνολικών μεταφορών που πραγματοποιούν τα Capesizes, συμβάλλει στην άνοδο της ναυλαγοράς. Ως προς την αύξηση των μεταφορών σιδηρομεταλλευμάτων σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η επανεκκίνηση των λειτουργιών του ορυχείου Brucutu της Vale, οδηγώντας σε αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για βραζιλιάνικο σιδηρομετάλλευμα.
Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd., το θετικό momentum στα Capesizes φαίνεται πως επιδρά και στην αγορά των Panamaxes και Κamsarmaxes με τον Baltic Panamax Index (BPI) να έχει αγγίξει σε υψηλά έτους την εβδομάδα αυτή.
Οι ναύλοι για χρονοναυλωμένα Panamaxes και Κamsarmaxes παρουσιάζουν σημάδια ανάκαμψης την τρέχουσα εβδομάδα με την Alibra να εκτιμά ότι οι ναύλοι για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας στην εν λόγω αγορά αγγίζουν τα $12.350/ημέρα. Τα μέσα ημερήσια έξοδα για τα Panamaxes την περασμένη Πέμπτη εκτιμάται ότι άγγιξαν τα $12.539, αύξηση κατά $1.074.
Επίσης την Πέμπτη 4 Ιουνίου ο δείκτης για τα Supramaxes αυξήθηκε κατά 11 μονάδες, φτάνοντας τις 814, τα υψηλότερα επίπεδα από τα τέλη του περασμένου Μαρτίου.
Σε ό,τι αφορά τα μικρότερου μεγέθους bulk carriers, η spot αγορά παρουσιάζει ανάκαμψη, η οποία οδηγείται από τα μεγαλύτερα πλοία, ενώ η αγορά των time-charters παρουσιάζει σταθερότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τρέχουσα εβδομάδα Handysize χωρητικότητας 39.000 dwt χρονοναυλώθηκε έναντι $10.500/ημέρα για χρονικό διάστημα από τρεις έως πέντε μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Alibra.
Φωτό: Visual state of mind/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ