
Την Πέμπτη 4 Ιουλίου ο δείκτης Baltic Dry Index σημείωσε άνοδο της τάξης του 9,7%, αγγίζοντας τις 1.700 μονάδες, καταγράφοντας ρεκόρ δεκαμήνου. Η άνοδος του BDI οφείλεται στην αύξηση των τιμών των ναύλων σε πλοία κατηγορίας Capesize και Panamax, όπως σημειώνουν διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Ο Baltic Capesize Index (BCI) συνέχισε την ανοδική του τάση και την τρέχουσα εβδομάδα (1-5/7) και ανήλθε σε υψηλά έτους στις 3.298 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 90% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Οι ναύλοι για χρονοναυλωμένα Capesizes παρουσιάζουν μία σταθερότητα, ωθούμενοι από την ανάκαμψη του BCI, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του δείκτη χρονοναυλώσεων της Alibra, οι ναύλοι για χρονοναυλώσεις Capesizes ετήσιας διάρκειας έχουν αυξηθεί 11% στα $16.469/ημέρα σε σχέση με έναν μήνα πριν. Τα μέσα ημερήσια έξοδα για τα Capesizes την περασμένη Πέμπτη εκτιμάται ότι άγγιξαν τα $26.085, αυξημένα κατά $2.871.
Αναμφίβολα το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα έχει καταγραφεί άνοδος στις μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 1/3 των συνολικών μεταφορών που πραγματοποιούν τα Capesizes, συμβάλλει στην άνοδο της ναυλαγοράς. Ως προς την αύξηση των μεταφορών σιδηρομεταλλευμάτων σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η επανεκκίνηση των λειτουργιών του ορυχείου Brucutu της Vale, οδηγώντας σε αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για βραζιλιάνικο σιδηρομετάλλευμα.
Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd., το θετικό momentum στα Capesizes φαίνεται πως επιδρά και στην αγορά των Panamaxes και Κamsarmaxes με τον Baltic Panamax Index (BPI) να έχει αγγίξει σε υψηλά έτους την εβδομάδα αυτή.
Οι ναύλοι για χρονοναυλωμένα Panamaxes και Κamsarmaxes παρουσιάζουν σημάδια ανάκαμψης την τρέχουσα εβδομάδα με την Alibra να εκτιμά ότι οι ναύλοι για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας στην εν λόγω αγορά αγγίζουν τα $12.350/ημέρα. Τα μέσα ημερήσια έξοδα για τα Panamaxes την περασμένη Πέμπτη εκτιμάται ότι άγγιξαν τα $12.539, αύξηση κατά $1.074.
Επίσης την Πέμπτη 4 Ιουνίου ο δείκτης για τα Supramaxes αυξήθηκε κατά 11 μονάδες, φτάνοντας τις 814, τα υψηλότερα επίπεδα από τα τέλη του περασμένου Μαρτίου.
Σε ό,τι αφορά τα μικρότερου μεγέθους bulk carriers, η spot αγορά παρουσιάζει ανάκαμψη, η οποία οδηγείται από τα μεγαλύτερα πλοία, ενώ η αγορά των time-charters παρουσιάζει σταθερότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τρέχουσα εβδομάδα Handysize χωρητικότητας 39.000 dwt χρονοναυλώθηκε έναντι $10.500/ημέρα για χρονικό διάστημα από τρεις έως πέντε μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Alibra.
Φωτό: Visual state of mind/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ