
Στο πλαίσιο της διαδικασίας οικειοθελούς παροχής της ναυτιλιακής κοινότητας που ολοκληρώνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ την τρέχουσα περίοδο και βρίσκεται στο επίπεδο των τελικών προπαρασκευαστικών ενεργειών, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης επεσήμανε ότι η ναυτιλία των Ελλήνων, με το μεγάλο αριθμό εγκατεστημένων γραφείων διαχείρισης πλοίων και την μεγαλύτερη χωρητικότητα διαχειριζόμενου στόλου, έχει καταστήσει την Ελλάδα ένα από τα σημαντικότερα κέντρα διαχείρισης πλοίων παγκοσμίως, ενώ αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα εξωστρέφειας.
Ο κ. Κουβέλης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η ελληνόκτητος ναυτιλία για το 2018 συνέχισε να εκπροσωπεί άνω του 20% σε dwt της παγκόσμιας χωρητικότητας και πλέον του 51% της ναυτιλίας της Ε.Ε., ενώ η ελληνική ναυτιλία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς της εθνικής οικονομίας, συνεισφέροντας πάνω από 9% στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) δια της καταβολής φόρου χωρητικότητας (tonnage tax) στα ελληνικά και στα διαχειριζόμενα από την Ελλάδα πλοία, αλλά κυρίως δια της εισαγωγής ναυτιλιακού συναλλάγματος που διοχετεύεται πολύπλευρα στην οικονομία.
Σύμφωνα με τον κ. Κουβέλη, στην παρούσα φάση, η πρωτοβουλία εθελοντικής υποστήριξης της εθνικής οικονομίας της Ελλάδας από την ελληνική εφοπλιστική κοινότητα αποφασίστηκε να διενεργηθεί δια της καταβολής σταθερού ποσοστού 10% επί των εισαγομένων ναυτιλιακών μερισμάτων των φυσικών προσώπων, για αόριστη χρονική διάρκεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του ΥΝΑΝΠ, ο αριθμός των πλοίων που συμμετέχουν, μέχρι σήμερα, στη νέα διαδικασία «Οικειοθελούς Παροχής» ανέρχεται σε υψηλό ποσοστό του διαχειριζόμενου στόλου της ποντοπόρου ναυτιλίας, με τη δηλωθείσα χωρητικότητα να φτάνει στο 95% της χωρητικότητας της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ