
Το «παρών» έδωσε ο Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, στο Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στο Μέγαρο Μουσικής, δίνοντας μια «γεύση» ναυτιλίας στους φοιτητές που έσπευσαν να παρακολουθήσουν τη συζήτηση με θέμα «Ποντοπόρος ναυτιλία: ένας διαχρονικός πυλώνας ανάπτυξης της χώρας. Δυναμική και προκλήσεις».
O κ. Bενιάμης δεν συμμετείχε στο πάνελ που διεξήχθη αμέσως μετά με κύριους ομιλητές τoν Δρ. Ιωάννη Κούστα, τον κ. Γεώργιο Μακρυμίχαλο, την κα Ιωάννα Προκοπίου και τον κ. Γιάννη Παλαιολόγο, αλλά χαιρέτισε την εκδήλωση, δίνοντας έμφαση με αυτόν τον τρόπο στη βελτίωση της δημοσίας εικόνας της ναυτιλίας, ιδιαίτερα προς τη νέα γενιά.
Κατά την ομιλία του ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε στα κυριότερα χαρακτηριστικά της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας, η οποία παρ’ όλες τις ανακατατάξεις που συντελούνται στο παγκόσμιο γίγνεσθαι εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως, καθιστώντας την Ελλάδα μια ναυτιλιακή υπερδύναμη, με όλα τα στρατηγικά και οικονομικά οφέλη που αυτό συνεπάγεται.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε, μάλιστα, κατά την ομιλία του πως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ζώνη πλοιοκτησίας στον κόσμο βρίσκεται στο πλέγμα Αθήνας- Πειραιά. «Πρόκειται κυρίως για μικρομεσαίες εταιρείες αλλά και ναυτιλιακές επιχειρήσεις- κολοσσούς που όμως έχουν στη συντριπτική πλειοψηφία τους προσωποπαγή χαρακτήρα και οικογενειακή φυσιογνωμία», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η ελληνική ναυτιλία
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, ο ελληνικός εμπορικός στόλος αποτελείται από 4.746 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1000 τόνων), με το συνολικό dwt να αγγίζει τους 365,45 εκ. τόνους, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου και το 50% του ευρωπαϊκού. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον κ. Βενιάμη «η ναυτιλία καθίσταται ο μόνος πυλώνας επιχειρηματικής δραστηριότητας όπου οι Έλληνες κάνουν πρωταθλητισμό». Επιπλέον, ο πρόεδρος της ΕΕΕ ανάφερε πως η ελληνόκτητη ναυτιλία διαθέτει το μεγαλύτερο cross- trading στόλο στον κόσμο, καθώς το 98,5% της χωρητικότητας του υπό- ελληνικής ιδιοκτησίας εμπορικού στόλου μεταφέρει προϊόντα μεταξύ τρίτων χωρών, χάρη στης υψηλής ποιότητας υπηρεσίες που προσφέρει.
Η κοινωνική προσφορά του ελληνικού εφοπλισμού
Ο κ. Βενιάμης δεν παρέλειψε να κάνει αναφορά στην κοινωνική προσφορά του ελληνικού εφοπλισμού, ο οποίος συνεισέφερε 136 δις ευρώ στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών για τα έτη 2007 έως 2016, με τη συνολική προσφορά της εμπορικής ναυτιλίας στο ΑΕΠ της χώρας να αγγίζει το 7%, τονίζοντας πως την ίδια στιγμή η ελληνική ναυτιλία προσφέρει 200.000 θέσεις εργασίας. Όπως, μάλιστα, επεσήμανε, η διαχρονική προσφορά της εφοπλιστικής οικογένειας στη γενέτειρά της, τόσο σε ιδιωτικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο, οδήγησε με πρωτοβουλία της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών στην ίδρυση της Εταιρείας Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, τον Απρίλιο του 2016. Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ αποτελεί το επίσημο όχημα της ναυτιλιακής κοινότητας για την υλοποίηση έργων κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωφελών δράσεων μεγάλης εμβέλειας.
Ο ανθρώπινος παράγοντας στη ναυτιλία
Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, ο ανθρώπινος παράγοντας αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί την κινητήριο δύναμη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, διαθέτοντας την τεχνογνωσία και εξειδίκευση που απαιτείται για τη διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας των Ελλήνων στη θάλασσα. Η αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων, η ανάπτυξη και καταξίωση του ανθρωπίνου δυναμικού της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και η προσέλκυση ικανών και καταλληλά εκπαιδευμένων νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αποτελούν προτεραιότητες της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, όπως επεσήμανε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ