
Το «παρών» έδωσε ο Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, στο Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στο Μέγαρο Μουσικής, δίνοντας μια «γεύση» ναυτιλίας στους φοιτητές που έσπευσαν να παρακολουθήσουν τη συζήτηση με θέμα «Ποντοπόρος ναυτιλία: ένας διαχρονικός πυλώνας ανάπτυξης της χώρας. Δυναμική και προκλήσεις».
O κ. Bενιάμης δεν συμμετείχε στο πάνελ που διεξήχθη αμέσως μετά με κύριους ομιλητές τoν Δρ. Ιωάννη Κούστα, τον κ. Γεώργιο Μακρυμίχαλο, την κα Ιωάννα Προκοπίου και τον κ. Γιάννη Παλαιολόγο, αλλά χαιρέτισε την εκδήλωση, δίνοντας έμφαση με αυτόν τον τρόπο στη βελτίωση της δημοσίας εικόνας της ναυτιλίας, ιδιαίτερα προς τη νέα γενιά.
Κατά την ομιλία του ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε στα κυριότερα χαρακτηριστικά της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας, η οποία παρ’ όλες τις ανακατατάξεις που συντελούνται στο παγκόσμιο γίγνεσθαι εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως, καθιστώντας την Ελλάδα μια ναυτιλιακή υπερδύναμη, με όλα τα στρατηγικά και οικονομικά οφέλη που αυτό συνεπάγεται.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε, μάλιστα, κατά την ομιλία του πως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ζώνη πλοιοκτησίας στον κόσμο βρίσκεται στο πλέγμα Αθήνας- Πειραιά. «Πρόκειται κυρίως για μικρομεσαίες εταιρείες αλλά και ναυτιλιακές επιχειρήσεις- κολοσσούς που όμως έχουν στη συντριπτική πλειοψηφία τους προσωποπαγή χαρακτήρα και οικογενειακή φυσιογνωμία», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η ελληνική ναυτιλία
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, ο ελληνικός εμπορικός στόλος αποτελείται από 4.746 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1000 τόνων), με το συνολικό dwt να αγγίζει τους 365,45 εκ. τόνους, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου και το 50% του ευρωπαϊκού. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον κ. Βενιάμη «η ναυτιλία καθίσταται ο μόνος πυλώνας επιχειρηματικής δραστηριότητας όπου οι Έλληνες κάνουν πρωταθλητισμό». Επιπλέον, ο πρόεδρος της ΕΕΕ ανάφερε πως η ελληνόκτητη ναυτιλία διαθέτει το μεγαλύτερο cross- trading στόλο στον κόσμο, καθώς το 98,5% της χωρητικότητας του υπό- ελληνικής ιδιοκτησίας εμπορικού στόλου μεταφέρει προϊόντα μεταξύ τρίτων χωρών, χάρη στης υψηλής ποιότητας υπηρεσίες που προσφέρει.
Η κοινωνική προσφορά του ελληνικού εφοπλισμού
Ο κ. Βενιάμης δεν παρέλειψε να κάνει αναφορά στην κοινωνική προσφορά του ελληνικού εφοπλισμού, ο οποίος συνεισέφερε 136 δις ευρώ στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών για τα έτη 2007 έως 2016, με τη συνολική προσφορά της εμπορικής ναυτιλίας στο ΑΕΠ της χώρας να αγγίζει το 7%, τονίζοντας πως την ίδια στιγμή η ελληνική ναυτιλία προσφέρει 200.000 θέσεις εργασίας. Όπως, μάλιστα, επεσήμανε, η διαχρονική προσφορά της εφοπλιστικής οικογένειας στη γενέτειρά της, τόσο σε ιδιωτικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο, οδήγησε με πρωτοβουλία της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών στην ίδρυση της Εταιρείας Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, τον Απρίλιο του 2016. Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ αποτελεί το επίσημο όχημα της ναυτιλιακής κοινότητας για την υλοποίηση έργων κοινωνικής αλληλεγγύης και κοινωφελών δράσεων μεγάλης εμβέλειας.
Ο ανθρώπινος παράγοντας στη ναυτιλία
Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, ο ανθρώπινος παράγοντας αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί την κινητήριο δύναμη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, διαθέτοντας την τεχνογνωσία και εξειδίκευση που απαιτείται για τη διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας των Ελλήνων στη θάλασσα. Η αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων, η ανάπτυξη και καταξίωση του ανθρωπίνου δυναμικού της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και η προσέλκυση ικανών και καταλληλά εκπαιδευμένων νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αποτελούν προτεραιότητες της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, όπως επεσήμανε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ