
Στα χέρια της αεροπορικής εταιρείας Emirates βρίσκεται πλέον το μέλλον του γίγαντα των αιθέρων, του Airbus A380, δέκα χρόνια έπειτα από την έναρξη παραγωγής του.
Σύμφωνα με ειδησεογραφικά μέσα και παράγοντες της διεθνούς αεροπορικής βιομηχανίας οι πωλήσεις της «ναυαρχίδας» της Airbus, που ήρθε να ανταγωνιστεί το 747 της Boeing, έχουν περιοριστεί σημαντικά, ως αποτέλεσμα της στροφής πολλών εταιρειών προς αγορά μικρότερων και πιο οικονομικών τύπων αεροσκαφών, όπως είναι, μεταξύ άλλων, τα αεροσκάφη μονού διαδρόμου της οικογένειας Airbus A320.
Μία από τις λίγες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες διεθνώς που «επιμένουν» στην αγορά του Α380 είναι η Emirates, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο πελάτη με συνολικές παραγγελίες 142 αεροσκαφών. Ωστόσο, από τα 142 έχει παραλάβει μόλις λίγα παραπάνω από 100.
Πριν από λίγες εβδομάδες στο πλαίσιο του Dubai Air Show Emirates και Airbus είχαν συζητήσεις για πιθανή παραγγελία επιπλέον 36 Α380, αξίας $16 δις. Όμως, παρά την επιθυμία της Airbus οι συζητήσεις δεν είχαν θετική κατάληξη και παρά τις πληροφορίες ότι τα δύο μέρη έχουν επανέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σημάδια συμφωνίας δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι εάν δεν επέλθει συμφωνία με την Emirates, η Airbus σκέφτεται σοβαρά να προχωρήσει σε σταδιακή αναστολή παραγωγής του αεροσκάφους, μολονότι κι άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως η British έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για αγορά του Α380. Ωστόσο, χωρίς τον μεγάλο της πελάτη την Emirates η Airbus φαίνεται πως δεν θα συνεχίσει την παραγωγή του.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FRIEDEMANN VOGEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ