
Στα χέρια της αεροπορικής εταιρείας Emirates βρίσκεται πλέον το μέλλον του γίγαντα των αιθέρων, του Airbus A380, δέκα χρόνια έπειτα από την έναρξη παραγωγής του.
Σύμφωνα με ειδησεογραφικά μέσα και παράγοντες της διεθνούς αεροπορικής βιομηχανίας οι πωλήσεις της «ναυαρχίδας» της Airbus, που ήρθε να ανταγωνιστεί το 747 της Boeing, έχουν περιοριστεί σημαντικά, ως αποτέλεσμα της στροφής πολλών εταιρειών προς αγορά μικρότερων και πιο οικονομικών τύπων αεροσκαφών, όπως είναι, μεταξύ άλλων, τα αεροσκάφη μονού διαδρόμου της οικογένειας Airbus A320.
Μία από τις λίγες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες διεθνώς που «επιμένουν» στην αγορά του Α380 είναι η Emirates, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο πελάτη με συνολικές παραγγελίες 142 αεροσκαφών. Ωστόσο, από τα 142 έχει παραλάβει μόλις λίγα παραπάνω από 100.
Πριν από λίγες εβδομάδες στο πλαίσιο του Dubai Air Show Emirates και Airbus είχαν συζητήσεις για πιθανή παραγγελία επιπλέον 36 Α380, αξίας $16 δις. Όμως, παρά την επιθυμία της Airbus οι συζητήσεις δεν είχαν θετική κατάληξη και παρά τις πληροφορίες ότι τα δύο μέρη έχουν επανέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σημάδια συμφωνίας δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι εάν δεν επέλθει συμφωνία με την Emirates, η Airbus σκέφτεται σοβαρά να προχωρήσει σε σταδιακή αναστολή παραγωγής του αεροσκάφους, μολονότι κι άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως η British έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για αγορά του Α380. Ωστόσο, χωρίς τον μεγάλο της πελάτη την Emirates η Airbus φαίνεται πως δεν θα συνεχίσει την παραγωγή του.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FRIEDEMANN VOGEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…

Δύο νέες συμφωνίες για τη χρηματοδότηση πλοίων της ανακοίνωσε η Okeanis Eco Tankers Corp. της οικογένειας Αλαφούζου. Συγκεκριμένα, στις 19 Δεκεμβρίου 2025, η εταιρεία…

Σε μια κίνηση με άμεσο αντίκτυπο στην παγκόσμια αγορά χύδην ξηρού φορτίου, η κυβέρνηση της Ινδονησίας προχωρά στην επιβολή φόρου στις εξαγωγές άνθρακα από…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.) διοργάνωσε με ιδιαίτερη επιτυχία το 19ο Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 9 και 10 Δεκεμβρίου…

Παρά το ρευστό περιβάλλον του διεθνούς εμπορίου κατά το τρέχον έτος, ο λιμένας του Λος Άντζελες οδεύει προς την επίτευξη ενός ιστορικού οροσήμου, ξεπερνώντας το φράγμα των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ