
Στα χέρια της αεροπορικής εταιρείας Emirates βρίσκεται πλέον το μέλλον του γίγαντα των αιθέρων, του Airbus A380, δέκα χρόνια έπειτα από την έναρξη παραγωγής του.
Σύμφωνα με ειδησεογραφικά μέσα και παράγοντες της διεθνούς αεροπορικής βιομηχανίας οι πωλήσεις της «ναυαρχίδας» της Airbus, που ήρθε να ανταγωνιστεί το 747 της Boeing, έχουν περιοριστεί σημαντικά, ως αποτέλεσμα της στροφής πολλών εταιρειών προς αγορά μικρότερων και πιο οικονομικών τύπων αεροσκαφών, όπως είναι, μεταξύ άλλων, τα αεροσκάφη μονού διαδρόμου της οικογένειας Airbus A320.
Μία από τις λίγες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες διεθνώς που «επιμένουν» στην αγορά του Α380 είναι η Emirates, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο πελάτη με συνολικές παραγγελίες 142 αεροσκαφών. Ωστόσο, από τα 142 έχει παραλάβει μόλις λίγα παραπάνω από 100.
Πριν από λίγες εβδομάδες στο πλαίσιο του Dubai Air Show Emirates και Airbus είχαν συζητήσεις για πιθανή παραγγελία επιπλέον 36 Α380, αξίας $16 δις. Όμως, παρά την επιθυμία της Airbus οι συζητήσεις δεν είχαν θετική κατάληξη και παρά τις πληροφορίες ότι τα δύο μέρη έχουν επανέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σημάδια συμφωνίας δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι εάν δεν επέλθει συμφωνία με την Emirates, η Airbus σκέφτεται σοβαρά να προχωρήσει σε σταδιακή αναστολή παραγωγής του αεροσκάφους, μολονότι κι άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως η British έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για αγορά του Α380. Ωστόσο, χωρίς τον μεγάλο της πελάτη την Emirates η Airbus φαίνεται πως δεν θα συνεχίσει την παραγωγή του.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FRIEDEMANN VOGEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ