
H BIMCO και η CIRM (Comité International Radio-Maritime) απέστειλαν στον IMO την πρώτη πρόταση διεθνώς, για την υιοθέτηση πρότυπων μεθόδων συντήρησης του ναυτιλιακού λογισμικού στα πλοία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της BIMCO, δίχως την ύπαρξη πρότυπων μεθόδων αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες ανεπιθύμητων περιστατικών στα πλοία, τα οποία ενδεχομένως οδηγήσουν σε προβλήματα που σχετίζονται με την κυβερνοασφάλεια και άρα ενδέχεται να προκαλέσουν σημαντικές οικονομικές ζημίες.
Στην ανακοίνωση της BIMCO, ο Angus Frew, Secretary General και CEO της BIMCO αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «ελπίζουμε πως ολόκληρη η ναυτιλιακή βιομηχανία θα υιοθετήσει τα συγκεκριμένα πρότυπα, προκειμένου να καταστούν τα πλοία ασφαλέστερα και να αποτραπούν τυχόν κυβερνοεπιθέσεις».
Σημειώνεται πως στο παρελθόν έχουν καταγραφεί περιστατικά, κατά τα οποία τα πλοία υπέστησαν ολοκληρωτικά blackouts ή αντιμετώπισαν δυσλειτουργίες, τόσο στα ραντάρ όσο και στα σχετιζόμενα συστήματα, τα οποία οφείλονταν στον τρόπο λειτουργίας του υφιστάμενου λογισμικού.
Σκοπός του «Standard on Software Maintenance of Shipboard Equipment» είναι να διασφαλίσει πως οι ενημερώσεις στο λογισμικό των πλοίων θα πραγματοποιούνται συστηματικά και με ασφαλή τρόπο, διευκολύνοντας ταυτόχρονα την επικοινωνία των διαφόρων μελών που εμπλέκονται στη διαδικασία αλλά και στο μελλοντικό σχεδιασμό της συντήρησης.
Τα συγκεκριμένα πρότυπα περιλαμβάνουν την πρόσβαση του χρήστη σε μια ολοκληρωμένη λίστα με τις εκδόσεις λογισμικού που χρησιμοποιούν τα επιμέρους συστήματα του πλοίου, διευκολύνοντας την επαναφορά σε προηγούμενη έκδοση, όταν και εάν αυτό απαιτείται.
Σημειώνεται πως η BIMCO και η CIRM ευελπιστούν στην καθιέρωση των συγκεκριμένων προτύπων ως εκδόσεις των διεθνών προτύπων ISO, προκειμένου να καταστούν περισσότερο αποτελεσματικές, ενώ ήδη ομάδα εργασίας της BIMCO εργάζεται για την ολοκλήρωση των πρότυπων μεθόδων συντήρησης του ναυτιλιακού λογισμικού, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021.
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ