
H BIMCO και η CIRM (Comité International Radio-Maritime) απέστειλαν στον IMO την πρώτη πρόταση διεθνώς, για την υιοθέτηση πρότυπων μεθόδων συντήρησης του ναυτιλιακού λογισμικού στα πλοία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της BIMCO, δίχως την ύπαρξη πρότυπων μεθόδων αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες ανεπιθύμητων περιστατικών στα πλοία, τα οποία ενδεχομένως οδηγήσουν σε προβλήματα που σχετίζονται με την κυβερνοασφάλεια και άρα ενδέχεται να προκαλέσουν σημαντικές οικονομικές ζημίες.
Στην ανακοίνωση της BIMCO, ο Angus Frew, Secretary General και CEO της BIMCO αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «ελπίζουμε πως ολόκληρη η ναυτιλιακή βιομηχανία θα υιοθετήσει τα συγκεκριμένα πρότυπα, προκειμένου να καταστούν τα πλοία ασφαλέστερα και να αποτραπούν τυχόν κυβερνοεπιθέσεις».
Σημειώνεται πως στο παρελθόν έχουν καταγραφεί περιστατικά, κατά τα οποία τα πλοία υπέστησαν ολοκληρωτικά blackouts ή αντιμετώπισαν δυσλειτουργίες, τόσο στα ραντάρ όσο και στα σχετιζόμενα συστήματα, τα οποία οφείλονταν στον τρόπο λειτουργίας του υφιστάμενου λογισμικού.
Σκοπός του «Standard on Software Maintenance of Shipboard Equipment» είναι να διασφαλίσει πως οι ενημερώσεις στο λογισμικό των πλοίων θα πραγματοποιούνται συστηματικά και με ασφαλή τρόπο, διευκολύνοντας ταυτόχρονα την επικοινωνία των διαφόρων μελών που εμπλέκονται στη διαδικασία αλλά και στο μελλοντικό σχεδιασμό της συντήρησης.
Τα συγκεκριμένα πρότυπα περιλαμβάνουν την πρόσβαση του χρήστη σε μια ολοκληρωμένη λίστα με τις εκδόσεις λογισμικού που χρησιμοποιούν τα επιμέρους συστήματα του πλοίου, διευκολύνοντας την επαναφορά σε προηγούμενη έκδοση, όταν και εάν αυτό απαιτείται.
Σημειώνεται πως η BIMCO και η CIRM ευελπιστούν στην καθιέρωση των συγκεκριμένων προτύπων ως εκδόσεις των διεθνών προτύπων ISO, προκειμένου να καταστούν περισσότερο αποτελεσματικές, ενώ ήδη ομάδα εργασίας της BIMCO εργάζεται για την ολοκλήρωση των πρότυπων μεθόδων συντήρησης του ναυτιλιακού λογισμικού, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021.
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ