
Πριν από λίγες εβδομάδες το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο, με ψήφους δύο έναντι μίας, είχε αποφασίσει, όπως έγραφαν τα Ναυτικά Χρονικά, ότι το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αποζημιώσει τον Γαλλολιβανέζο επιχειρηματία, Ισκαντάρ Σαφά και την εταιρεία του Privinvest για τη μη εκπλήρωση των συμβατικών του υποχρεώσεων σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την υποχρέωση που τα τελευταία είχαν αναλάβει περί ολοκλήρωσης των προγραμμάτων κατασκευής υποβρυχίων.
Επιπλέον, το διαιτητικό δικαστήριο καταλόγιζε ευθύνες στο ελληνικό Δημόσιο για τον τρόπο με τον οποίο είχε χειριστεί το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις στο ναυπηγείο.
Το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής 17 Νοεμβρίου, όπως σημειώνεται σε νέα ανακοίνωση των Ελληνικών Ναυπηγείων, το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) επανήλθε στην υποθέση, εκδίδοντας προσωρινή διαταγή, στην οποία αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι: «το Δικαστήριο αποδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στο γεγονός, ότι η [Ελληνική] Δημοκρατία έχει αναλάβει επίσημα συγκεκριμένες δεσμεύσεις στο πλαίσιο αυτής της Διαιτησίας:
Με αφορμή την προσωρινή διαταγή του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου το Δ.Σ. της ΕΝΑΕ στην ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «ενώ στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο η Ελληνική Δημοκρατία εκπροσωπούμενη από τους Υπουργούς Οικονομικών & Άμυνας ανέλαβε επίσημα τις προαναφερθείσες δεσμεύσεις, με την αίτηση της υπαγωγής της ΕΝΑΕ σε καθεστώς “ειδικής διαχείρισης” προφανώς επιχειρεί να κατασχέσει, να ελέγξει και να εκκαθαρίσει την ΕΝΑΕ και τα περιουσιακά της στοιχεία – οδηγώντας την ΕΝΑΕ σε αναπόφευκτη πτώχευση».
Και η ανακοίνωση των Ελληνικών Ναυπηγείων καταλήγει: «Για άλλη μια φορά, η ΕΝΑΕ δηλώνει, ότι θα αγωνιστεί αποφασιστικά για την ακεραιότητα της οντότητας και των περιουσιακών της στοιχείων και για το μέλλον των εργαζομένων της με όλα τα διαθέσιμα νομικά μέσα σε διεθνή και ελληνικά δικαστήρια κατά των καταφανώς κακής πίστης πράξεων της Ελληνικής Δημοκρατίας».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΑΡΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ