
Πριν από λίγες εβδομάδες το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο, με ψήφους δύο έναντι μίας, είχε αποφασίσει, όπως έγραφαν τα Ναυτικά Χρονικά, ότι το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αποζημιώσει τον Γαλλολιβανέζο επιχειρηματία, Ισκαντάρ Σαφά και την εταιρεία του Privinvest για τη μη εκπλήρωση των συμβατικών του υποχρεώσεων σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την υποχρέωση που τα τελευταία είχαν αναλάβει περί ολοκλήρωσης των προγραμμάτων κατασκευής υποβρυχίων.
Επιπλέον, το διαιτητικό δικαστήριο καταλόγιζε ευθύνες στο ελληνικό Δημόσιο για τον τρόπο με τον οποίο είχε χειριστεί το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις στο ναυπηγείο.
Το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής 17 Νοεμβρίου, όπως σημειώνεται σε νέα ανακοίνωση των Ελληνικών Ναυπηγείων, το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) επανήλθε στην υποθέση, εκδίδοντας προσωρινή διαταγή, στην οποία αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι: «το Δικαστήριο αποδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στο γεγονός, ότι η [Ελληνική] Δημοκρατία έχει αναλάβει επίσημα συγκεκριμένες δεσμεύσεις στο πλαίσιο αυτής της Διαιτησίας:
Με αφορμή την προσωρινή διαταγή του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου το Δ.Σ. της ΕΝΑΕ στην ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «ενώ στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο η Ελληνική Δημοκρατία εκπροσωπούμενη από τους Υπουργούς Οικονομικών & Άμυνας ανέλαβε επίσημα τις προαναφερθείσες δεσμεύσεις, με την αίτηση της υπαγωγής της ΕΝΑΕ σε καθεστώς “ειδικής διαχείρισης” προφανώς επιχειρεί να κατασχέσει, να ελέγξει και να εκκαθαρίσει την ΕΝΑΕ και τα περιουσιακά της στοιχεία – οδηγώντας την ΕΝΑΕ σε αναπόφευκτη πτώχευση».
Και η ανακοίνωση των Ελληνικών Ναυπηγείων καταλήγει: «Για άλλη μια φορά, η ΕΝΑΕ δηλώνει, ότι θα αγωνιστεί αποφασιστικά για την ακεραιότητα της οντότητας και των περιουσιακών της στοιχείων και για το μέλλον των εργαζομένων της με όλα τα διαθέσιμα νομικά μέσα σε διεθνή και ελληνικά δικαστήρια κατά των καταφανώς κακής πίστης πράξεων της Ελληνικής Δημοκρατίας».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΑΡΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ