
Τον περασμένο Μάιο η δανέζικη Maersk Line καταβάλλοντας € 3,7 δις (τοις μετρητοίς) πέτυχε να περάσει η ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd, που ανήκε έως τότε στον γερμανικό οικογενειακό Όμιλο Oetker, υπό τον έλεγχό της. Η συναλλαγή εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών.
Ωστόσο, πλέον αρχίζουν και τα πρώτα προβλήματα για την άλλοτε κραταιά γερμανική ναυτιλιακή και τους υπαλλήλους της, καθώς προβλέπεται σημαντικός αριθμός απολύσεων. Σχεδόν ένας στους δέκα υπαλλήλους θα χάσει την θέση του. Συγκεκριμένα, από τους 1.015 υπαλλήλους, που εργάζονται στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Αμβούργο, οι 131 θα απολυθούν (κυρίως από τον τομέα του Service).
Η Maersk έχει θέσει στόχο, μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, τον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων της Hamburg Süd ύψους 320 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, όπως ανακοίνωσε ο CEO της εταιρείας Sören Skou. Μία απόφαση που μπορεί να οδηγήσει και σε νέα μείωση του ανθρώπινου δυναμικού και εκτός των γραφείων του Αμβούργου, όπως σημειώνει η Bild.
Μεγάλο ερώτημα παραμένει το εάν ο στόλος της Hamburg Süd θα συνεχίσει να πλέει υπό γερμανική σημαία ή θα υψώσει άλλη σημαία. Αν αποφασιστεί η τελευταία κίνηση τότε η γερμανική ποντοπόρος εμπορική ναυτιλία θα δεχθεί ένα σημαντικό πλήγμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MARCUS BRANDT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ