
Τον περασμένο Μάιο η δανέζικη Maersk Line καταβάλλοντας € 3,7 δις (τοις μετρητοίς) πέτυχε να περάσει η ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd, που ανήκε έως τότε στον γερμανικό οικογενειακό Όμιλο Oetker, υπό τον έλεγχό της. Η συναλλαγή εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών.
Ωστόσο, πλέον αρχίζουν και τα πρώτα προβλήματα για την άλλοτε κραταιά γερμανική ναυτιλιακή και τους υπαλλήλους της, καθώς προβλέπεται σημαντικός αριθμός απολύσεων. Σχεδόν ένας στους δέκα υπαλλήλους θα χάσει την θέση του. Συγκεκριμένα, από τους 1.015 υπαλλήλους, που εργάζονται στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Αμβούργο, οι 131 θα απολυθούν (κυρίως από τον τομέα του Service).
Η Maersk έχει θέσει στόχο, μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, τον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων της Hamburg Süd ύψους 320 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, όπως ανακοίνωσε ο CEO της εταιρείας Sören Skou. Μία απόφαση που μπορεί να οδηγήσει και σε νέα μείωση του ανθρώπινου δυναμικού και εκτός των γραφείων του Αμβούργου, όπως σημειώνει η Bild.
Μεγάλο ερώτημα παραμένει το εάν ο στόλος της Hamburg Süd θα συνεχίσει να πλέει υπό γερμανική σημαία ή θα υψώσει άλλη σημαία. Αν αποφασιστεί η τελευταία κίνηση τότε η γερμανική ποντοπόρος εμπορική ναυτιλία θα δεχθεί ένα σημαντικό πλήγμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MARCUS BRANDT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ