
Τον περασμένο Μάιο η δανέζικη Maersk Line καταβάλλοντας € 3,7 δις (τοις μετρητοίς) πέτυχε να περάσει η ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd, που ανήκε έως τότε στον γερμανικό οικογενειακό Όμιλο Oetker, υπό τον έλεγχό της. Η συναλλαγή εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών.
Ωστόσο, πλέον αρχίζουν και τα πρώτα προβλήματα για την άλλοτε κραταιά γερμανική ναυτιλιακή και τους υπαλλήλους της, καθώς προβλέπεται σημαντικός αριθμός απολύσεων. Σχεδόν ένας στους δέκα υπαλλήλους θα χάσει την θέση του. Συγκεκριμένα, από τους 1.015 υπαλλήλους, που εργάζονται στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Αμβούργο, οι 131 θα απολυθούν (κυρίως από τον τομέα του Service).
Η Maersk έχει θέσει στόχο, μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, τον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων της Hamburg Süd ύψους 320 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, όπως ανακοίνωσε ο CEO της εταιρείας Sören Skou. Μία απόφαση που μπορεί να οδηγήσει και σε νέα μείωση του ανθρώπινου δυναμικού και εκτός των γραφείων του Αμβούργου, όπως σημειώνει η Bild.
Μεγάλο ερώτημα παραμένει το εάν ο στόλος της Hamburg Süd θα συνεχίσει να πλέει υπό γερμανική σημαία ή θα υψώσει άλλη σημαία. Αν αποφασιστεί η τελευταία κίνηση τότε η γερμανική ποντοπόρος εμπορική ναυτιλία θα δεχθεί ένα σημαντικό πλήγμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MARCUS BRANDT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ