
Στα τέλη του περασμένου χρόνου είχε ανακοινωθεί πως η Maersk και ο γερμανικός οικογενειακός Όμιλος Oetker είχαν καταλήξει σε συμφωνία για την πώληση της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd (Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG) στην δανέζικη ναυτιλιακή Maersk Line.
Πλέον, μετά και το -υπό όρους- πράσινο φως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και των αντιμονοπωλιακών Αρχών των ΗΠΑ, η Hamburg Süd θα περάσει υπό τον έλεγχο της Maersk Line, με την τελευταία να καταβάλει ένα ποσό ύψους € 3,7 δις (τοις μετρητοίς) για την εξαγορά της, όπως ανακοινώθηκε και επισήμως προ ολίγων ημερών. Η συναλλαγή εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Μέρος του ποσού που θα καταβληθεί στον γερμανικό οικογενειακό όμιλο Oetker από τη Maersk, έχει ανακοινωθεί πως θα κατευθυνθεί προς τη στήριξη του κλάδου των τροφίμων του γερμανικού Ομίλου αλλά και για έργα ψηφιοποίησης. Από την άλλη, η Maersk αναμένει να προκύψουν ετήσιες συνέργειες της τάξης των 350-400 εκατ. δολαρίων.
Ήδη έχουν αρχίσει και οι πρώτες αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο, με τον Ottmar Gast να αποχωρεί από την θέση του προέδρου του εκτελεστικού συμβουλίου της γερμανικής εταιρείας και να αναλαμβάνει τα καθήκοντα του προέδρου του εποπτικού συμβουλίου της Hamburg Süd. Από την άλλη ο Søren Toft, γενικός διευθυντής της Maersk Line, θα γίνει μέλος του εποπτικού συμβουλίου της Hamburg Süd.
Η Hamburg Süd θα διατηρήσει τις επιχειρηματικές δομές της αλλά και τα εμπορικά της σήματα, με τον Όμιλο Oetker να χάνει σχεδόν το ήμισυ των εσόδων του, που έως τώρα προέρχονταν από τη ναυτιλία, ποσό που εκτιμάται πως αγγίζει τα σχεδόν 12 εκατ. ευρώ.
Φωτό: hamburgsud.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ