
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) εξέδωσε μια νέα εγκύκλιο αναφορικά με τα πλοία που μεταφέρουν βωξίτη, καθώς ο βωξίτης αποτελεί ένα άκρως επικίνδυνο φορτίο, ιδιαίτερα όταν αυτό υγροποιηθεί. Η διαπίστωση αυτή προέκυψε από τα ευρήματα που συλλέχθηκαν μετά την βύθιση του «Bulk Jupiter» τον Ιανουάριο του 2015, το οποίο μετέφερε 46.400 τόνους βωξίτη και οδήγησε στον θάνατο 18 ατόμων.
Η νέα εγκύκλιος αναφέρει ότι απαγορεύεται η μεταφορά βωξίτη, εκτός εάν:
Παρά το γεγονός ότι μέσα στη νέο εγκύκλιο επισημαίνεται πως ο βωξίτης ταξινομείται στην ομάδα Γ (φορτία που δεν υγροποιούνται ή δεν εμπεριέχουν χημικό κίνδυνο), σύμφωνα με τον Κώδικα IMSBC, είναι αναγκαίο να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους υγροποίησης που συνδέονται με τον βωξίτη. Αν ένα φορτίο της ομάδας Α (φορτίο που μπορεί να υγροποιηθεί) μεταφέρεται με ποσοστό υγρασίας που υπερβαίνει το μεταφερόμενο όριο υγρασίας (TML), υπάρχει κίνδυνος μετατόπισης του φορτίου, που μπορεί να οδηγήσει σε ανατροπή του πλοίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/VALE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ