
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «Multipurpose Shipping Market Review and Forecast», η οποία δημοσιεύτηκε από την Drewry, γίνεται λόγος για βελτίωση των παραγόντων που επηρεάζουν την ζήτηση στη συγκεκριμένη ναυλαγορά.
Από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα, ορισμένοι από τους παράγοντες που ενισχύουν τη ζήτηση του break bulk φορτίου παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις, συγκριτικά με το περασμένο έτος, με εξαίρεση την τιμή του πετρελαίου, η οποία εκτιμάται ότι δεν θα ανέβει πέραν των $55/ βαρέλι για τα επόμενα χρόνια.
Σε ό,τι αφορά την ζήτηση του γενικού φορτίου, οι βασικότεροι από τους παράγοντες που την επηρεάζουν είναι η παραγωγή του ακατέργαστου χάλυβα, οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, το εγχώριο ακαθάριστο προϊόν κάθε χώρας κ.ά., με κάποιους από αυτούς τους παράγοντες να επηρεάζονται από εξωγενή γεγονότα, όπως οι πολιτικές συνθήκες.
Ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις ότι η βελτίωση των συνθηκών στις αγορές του χύδην φορτίου και των εμπορευματοκιβωτίων, έχουν οδηγήσει σε αύξηση το αγοραστικό μερίδιο των «ειδικών» φορτίων.
Ορισμένες εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκφράσει μειωμένο ενδιαφέρον σε όσα φορτία είναι δύσκολα στη μεταφορά τους. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε μείωση 2% ανά έτος τον στόλο των απλών multipurpose vessels, ενώ όσοι μεταφορείς «ειδικών» φορτίων έχουν ικανότητα ανύψωσης άνω των 100 τόνων, παρουσιάζουν αύξηση του στόλου τους κατά 3% ανά έτος.
Η κα Susan Oatway, αναλύτρια της Drewry, ανέφερε ότι «παρά τον χαμηλό ρυθμό αύξησης του στόλου το 2017, οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς και για το 2018, δημιουργούν αισιοδοξία για την πορεία της ναυτιλίας γενικού φορτίου».
Φωτό:damen.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ