
Η Rickmers Maritime Trust (RMT), παρά τις προσπάθειές της εδώ και μήνες για αναδιάρθρωση των χρεών της, ανακοίνωσε σήμερα στον ιστότοπό της, πως προχωρά σε ακύρωση της προγραμματισμένης Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης και σε διάλυση της εταιρείας.
Στην επίσημη ανακοίνωση σημειώνεται πως μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες τον περασμένο Δεκέμβριο να δώσουν οι ομολογιούχοι της Rickmers Maritime Trust (RMT) τη συγκατάθεσή τους για το κρίσιμο σχέδιο αναδιάρθρωσης των χρεών της, το μέλλον της εισηγμένης εταιρείας είχε πλέον καταστεί αβέβαιο. Στην άρνηση των ομολογιούχων προστέθηκε και η –προ ολίγων ημερών– αδυναμία εύρεσης μίας κοινά αποδεκτής λύσης μεταξύ της RMT και των γερμανικών τραπεζών HSH Nordbank AG και DBS Bank Ltd για την αναχρηματοδότηση των δανείων της. Η αδυναμία της RMT να αποπληρώσει, μεταξύ άλλων, δάνεια ύψους 196,7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ προς τις γερμανικές τράπεζες την 31η Μαρτίου δεν άφηνε άλλη επιλογή παρά την απόφαση για διάλυση της εταιρείας.
Να σημειωθεί ότι οι γερμανικές τράπεζες, με επικεφαλής την HSH Nordbank AG είχαν συμφωνήσει σε πιθανή διαγραφή μέρους των χρεών, στην περίπτωση που έως την 15η Απριλίου η RMT παρουσίαζε ένα βιώσιμο σχέδιο αναδιάρθρωσης. Η προϋπόθεση, όμως, που είχε τεθεί ήταν να συμμετέχουν σε αυτό το νέο σχέδιο με νέα κεφάλαια και ιδιώτες επενδυτές. Η αδυναμία της Rickmers Maritime Trust να βρει διαθέσιμους νέους επενδυτές οδήγησε στη σημερινή ανακοίνωση περί διάλυσής της.
Η Rickmers Maritime Trust που έχει επίσημη έδρα τη Σιγκαπούρη και δραστηριοποιείται στην αγορά της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, διαθέτει στόλο, που αποτελείται από 14 containerships, μεταφορικής ικανότητας από 3.450 έως και 5.060 TEUs. Πέντε από τα πλοία της βρίσκονται σε μακροχόνια ναύλωση από την ιαπωνική MOL, πέντε βρίσκονται ναυλωμένα στην spot αγορά, ενώ παροπλισμένα είναι 4.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως όσα πλοία της βρίσκονται χρονοναυλωμένα στην MOL δεν θα επηρεαστούν από την απόφαση για διάλυση της εταιρείας, έως ότου ολοκληρωθούν οι χρονοναυλώσεις τους.
Αναλυτές αποδίδουν την εξέλιξη αυτή, στην αδυναμία κατά τα τελευταία χρόνια της RMT να αντιμετωπίσει επιτυχώς την πλεονάζουσα χωρητικότητα και την περιορισμένη ζήτηση στην αγορά, οδηγώντας την εταιρεία να καταγράψει το 2016 καθαρές ζημίες ύψους $ 180 εκατ. Μπορεί η RMT να μην είναι ένα «μεγάλο» μέγεθος στην αγορά, αλλά σίγουρα η διάλυσή της χτυπά ένα ακόμα «καμπανάκι» κινδύνου.
Φωτό: rickmers-maritime.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ