
Η Rickmers Maritime Trust (RMT), παρά τις προσπάθειές της εδώ και μήνες για αναδιάρθρωση των χρεών της, ανακοίνωσε σήμερα στον ιστότοπό της, πως προχωρά σε ακύρωση της προγραμματισμένης Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης και σε διάλυση της εταιρείας.
Στην επίσημη ανακοίνωση σημειώνεται πως μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες τον περασμένο Δεκέμβριο να δώσουν οι ομολογιούχοι της Rickmers Maritime Trust (RMT) τη συγκατάθεσή τους για το κρίσιμο σχέδιο αναδιάρθρωσης των χρεών της, το μέλλον της εισηγμένης εταιρείας είχε πλέον καταστεί αβέβαιο. Στην άρνηση των ομολογιούχων προστέθηκε και η –προ ολίγων ημερών– αδυναμία εύρεσης μίας κοινά αποδεκτής λύσης μεταξύ της RMT και των γερμανικών τραπεζών HSH Nordbank AG και DBS Bank Ltd για την αναχρηματοδότηση των δανείων της. Η αδυναμία της RMT να αποπληρώσει, μεταξύ άλλων, δάνεια ύψους 196,7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ προς τις γερμανικές τράπεζες την 31η Μαρτίου δεν άφηνε άλλη επιλογή παρά την απόφαση για διάλυση της εταιρείας.
Να σημειωθεί ότι οι γερμανικές τράπεζες, με επικεφαλής την HSH Nordbank AG είχαν συμφωνήσει σε πιθανή διαγραφή μέρους των χρεών, στην περίπτωση που έως την 15η Απριλίου η RMT παρουσίαζε ένα βιώσιμο σχέδιο αναδιάρθρωσης. Η προϋπόθεση, όμως, που είχε τεθεί ήταν να συμμετέχουν σε αυτό το νέο σχέδιο με νέα κεφάλαια και ιδιώτες επενδυτές. Η αδυναμία της Rickmers Maritime Trust να βρει διαθέσιμους νέους επενδυτές οδήγησε στη σημερινή ανακοίνωση περί διάλυσής της.
Η Rickmers Maritime Trust που έχει επίσημη έδρα τη Σιγκαπούρη και δραστηριοποιείται στην αγορά της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, διαθέτει στόλο, που αποτελείται από 14 containerships, μεταφορικής ικανότητας από 3.450 έως και 5.060 TEUs. Πέντε από τα πλοία της βρίσκονται σε μακροχόνια ναύλωση από την ιαπωνική MOL, πέντε βρίσκονται ναυλωμένα στην spot αγορά, ενώ παροπλισμένα είναι 4.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως όσα πλοία της βρίσκονται χρονοναυλωμένα στην MOL δεν θα επηρεαστούν από την απόφαση για διάλυση της εταιρείας, έως ότου ολοκληρωθούν οι χρονοναυλώσεις τους.
Αναλυτές αποδίδουν την εξέλιξη αυτή, στην αδυναμία κατά τα τελευταία χρόνια της RMT να αντιμετωπίσει επιτυχώς την πλεονάζουσα χωρητικότητα και την περιορισμένη ζήτηση στην αγορά, οδηγώντας την εταιρεία να καταγράψει το 2016 καθαρές ζημίες ύψους $ 180 εκατ. Μπορεί η RMT να μην είναι ένα «μεγάλο» μέγεθος στην αγορά, αλλά σίγουρα η διάλυσή της χτυπά ένα ακόμα «καμπανάκι» κινδύνου.
Φωτό: rickmers-maritime.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ