
Τριάντα ευρωπαϊκές ενώσεις μεταφορών, που εκπροσωπούν διαχειριστές υποδομών, τοπικές αρχές, χρήστες και προμηθευτές εξοπλισμού στον τομέα της ναυτιλίας, των εσωτερικών πλωτών οδών, των σιδηροδρομικών και οδικών συγκοινωνιών, στον ποδηλατικό τομέα, στον τομέα της αεροπορίας καθώς και σε αυτόν των διατροπικών μεταφορών, καλούν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αλλά και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο να προχωρήσουν στην έγκριση της αρχικής πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναθεώρηση του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου.
Η πρόταση της ΕΕ προβλέπει μία αύξηση της τάξης του 1,4 δις ευρώ για τον προϋπολογισμό του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF). Η παρούσα πρόταση θα συμβάλλει στην ενίσχυση του ρόλου των μεταφορών ως καταλύτη της οικονομικής ανάπτυξης και θα συνεισφέρει στην δημιουργία θέσεων εργασίας. Να σημειωθεί ότι στον κλάδο των μεταφορών αυτήν τη στιγμή απασχολούνται άμεσα και έμμεσα περίπου 20 εκατομμύρια άνθρωποι (αντιπροσωπεύουν το 10% της συνολικής απασχόλησης της ΕΕ).
Βέβαια, οι εκπρόσωποι του κλάδου των ευρωπαϊκών μεταφορών σημειώνουν ότι το ποσό αυτό δεν κρίνεται ικανό για να επιτρέψει την ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (Trans-European Network for Transport / TEN-T). Η ελλιπής χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό της ΕΕ για τις μεταφορές σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση των εθνικών δημοσίων επενδύσεων, έχει ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός υψηλής ποιότητας έργων στον τομέα των μεταφορών να υπόκειται σε συνεχή απόρριψη.
Μέσω του εκσυγχρονισμού του τομέα των μεταφορών και την ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών οι Ευρωπαίοι πολίτες θα μπορέσουν να έχουν πιο ασφαλείς, αξιόπιστες και φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές, ενώ θα δημιουργηθούν σχεδόν 10 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας, οδηγώντας σε ανάπτυξη του ΑΕΠ κατά 1,8% έως το 2030. Το συνολικό ποσό που εκτιμάται ότι θα χρειαστεί για την πλήρη ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών ανέρχεται στα 500 δις ευρώ.
Φωτό: portgdansk.pl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ