
Τριάντα ευρωπαϊκές ενώσεις μεταφορών, που εκπροσωπούν διαχειριστές υποδομών, τοπικές αρχές, χρήστες και προμηθευτές εξοπλισμού στον τομέα της ναυτιλίας, των εσωτερικών πλωτών οδών, των σιδηροδρομικών και οδικών συγκοινωνιών, στον ποδηλατικό τομέα, στον τομέα της αεροπορίας καθώς και σε αυτόν των διατροπικών μεταφορών, καλούν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αλλά και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο να προχωρήσουν στην έγκριση της αρχικής πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναθεώρηση του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου.
Η πρόταση της ΕΕ προβλέπει μία αύξηση της τάξης του 1,4 δις ευρώ για τον προϋπολογισμό του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF). Η παρούσα πρόταση θα συμβάλλει στην ενίσχυση του ρόλου των μεταφορών ως καταλύτη της οικονομικής ανάπτυξης και θα συνεισφέρει στην δημιουργία θέσεων εργασίας. Να σημειωθεί ότι στον κλάδο των μεταφορών αυτήν τη στιγμή απασχολούνται άμεσα και έμμεσα περίπου 20 εκατομμύρια άνθρωποι (αντιπροσωπεύουν το 10% της συνολικής απασχόλησης της ΕΕ).
Βέβαια, οι εκπρόσωποι του κλάδου των ευρωπαϊκών μεταφορών σημειώνουν ότι το ποσό αυτό δεν κρίνεται ικανό για να επιτρέψει την ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (Trans-European Network for Transport / TEN-T). Η ελλιπής χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό της ΕΕ για τις μεταφορές σε συνδυασμό με τη σημαντική μείωση των εθνικών δημοσίων επενδύσεων, έχει ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός υψηλής ποιότητας έργων στον τομέα των μεταφορών να υπόκειται σε συνεχή απόρριψη.
Μέσω του εκσυγχρονισμού του τομέα των μεταφορών και την ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών οι Ευρωπαίοι πολίτες θα μπορέσουν να έχουν πιο ασφαλείς, αξιόπιστες και φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές, ενώ θα δημιουργηθούν σχεδόν 10 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας, οδηγώντας σε ανάπτυξη του ΑΕΠ κατά 1,8% έως το 2030. Το συνολικό ποσό που εκτιμάται ότι θα χρειαστεί για την πλήρη ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών ανέρχεται στα 500 δις ευρώ.
Φωτό: portgdansk.pl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ