
Αίσθηση έχει προκαλέσει δημοσίευμα της έγκριτης ιστοσελίδας Tradewinds, όπου παρουσιάζεται η έκθεση του βρετανικού υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με την οποία, ο εμπορικός στόλος του Ηνωμένου Βασιλείου σημείωσε σημαντική συρρίκνωση το 2014.
Ο βρετανικός εμπορικός στόλος παρουσίασε ιδιαίτερη ανάπτυξη από το τέλος της δεκαετίας του 1990 μέχρι και το 2008, χρονιά κατά την οποία η κρίση άρχισε να κλονίζει και τον κλάδο της ναυτιλίας. Από το 2009 και μετά, παρατηρείται ύφεση, με πτώση 16% στον αριθμό των διαχειριζόμενων πλοίων από βρετανικές εταιρείες και 27% για τα εγγεγραμμένα στο βρετανικό νηολόγιο. Αξίζει να σημειωθεί, πως τη συγκεκριμένη χρονιά, ο αριθμός των πλοίων που έφεραν τη βρετανική σημαία, ήταν ο μικρότερος από το 2006.
Περαιτέρω, σύμφωνα πάντα με την Tradewinds, η έκθεση του βρετανικού υπουργείου Μεταφορών σημειώνει, αναφορικά με τους τύπους των πλοίων (άνω των 100 gt), που είναι εγγεγραμμένα στο βρετανικό νηολόγιο, ότι ποσοστό 60% (επί του dwt) είναι containerships, 18% τάνκερ και 11% bulk carriers. Αντίστοιχα, 35% του βρετανικής ιδιοκτησίας εμπορικού στόλου αποτελείται από containerships, 33% από bulk carriers και 13% από liquid gas tankers.
Συγκριτικά, με τις αλλαγές στον παγκόσμιο στόλο από το 2009 μέχρι σήμερα, οι τάσεις είναι αντίρροπες, καθώς σε διεθνές επίπεδο ο στόλος αυξάνεται, ενώ αντίθετα, ο βρετανικός εμπορικός στόλος παρουσιάζει μείωση, με χαρακτηριστική την κατακόρυφη πτώση των νηολογημένων στη Βρετανία πλοίων, από 712 σε 453. Μόνο για το 2014, 47 πλοία (συνολικής χωρητικότητας 2.6 εκ. dwt) εγκατέλειψαν την αγγλική σημαία (πτώση 9% σε σχέση με το 2013).
Η έκθεση επίσης σημειώνει, ότι τα νηολόγια των υπερπόντιων εδαφών της Βρετανίας διατήρησαν τις δυνάμεις τους παρουσιάζοντας μικρή μείωση του τονάζ.
Η τάση μείωσης του βρετανικού νηολογίου εκτιμούμε ότι σχετίζεται με την πρόθεση της βρετανικής κυβέρνησης για αλλαγές στο φορολογικό νόμο οι οποίες θα επηρεάσουν τους χιλιάδες αλλοδαπούς επιχειρηματίες που ζουν και δραστηριοποιούνται στην Αγγλία. Επιπρόσθετα να σημειώσουμε ότι ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις σημαίες έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια σε μία προσπάθεια να προσελκύσουν περισσότερα πλοία στα νηολόγιά τους, ενώ σημαντικό ρόλο φαίνεται να διαδραματίζει και η δημιουργία νέων ναυτιλιακών κέντρων στις χώρες της Ασίας τα οποία προβάλλονται ως η νέα γη της επαγγελίας για τις απανταχού ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ