
Αίσθηση έχει προκαλέσει δημοσίευμα της έγκριτης ιστοσελίδας Tradewinds, όπου παρουσιάζεται η έκθεση του βρετανικού υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με την οποία, ο εμπορικός στόλος του Ηνωμένου Βασιλείου σημείωσε σημαντική συρρίκνωση το 2014.
Ο βρετανικός εμπορικός στόλος παρουσίασε ιδιαίτερη ανάπτυξη από το τέλος της δεκαετίας του 1990 μέχρι και το 2008, χρονιά κατά την οποία η κρίση άρχισε να κλονίζει και τον κλάδο της ναυτιλίας. Από το 2009 και μετά, παρατηρείται ύφεση, με πτώση 16% στον αριθμό των διαχειριζόμενων πλοίων από βρετανικές εταιρείες και 27% για τα εγγεγραμμένα στο βρετανικό νηολόγιο. Αξίζει να σημειωθεί, πως τη συγκεκριμένη χρονιά, ο αριθμός των πλοίων που έφεραν τη βρετανική σημαία, ήταν ο μικρότερος από το 2006.
Περαιτέρω, σύμφωνα πάντα με την Tradewinds, η έκθεση του βρετανικού υπουργείου Μεταφορών σημειώνει, αναφορικά με τους τύπους των πλοίων (άνω των 100 gt), που είναι εγγεγραμμένα στο βρετανικό νηολόγιο, ότι ποσοστό 60% (επί του dwt) είναι containerships, 18% τάνκερ και 11% bulk carriers. Αντίστοιχα, 35% του βρετανικής ιδιοκτησίας εμπορικού στόλου αποτελείται από containerships, 33% από bulk carriers και 13% από liquid gas tankers.
Συγκριτικά, με τις αλλαγές στον παγκόσμιο στόλο από το 2009 μέχρι σήμερα, οι τάσεις είναι αντίρροπες, καθώς σε διεθνές επίπεδο ο στόλος αυξάνεται, ενώ αντίθετα, ο βρετανικός εμπορικός στόλος παρουσιάζει μείωση, με χαρακτηριστική την κατακόρυφη πτώση των νηολογημένων στη Βρετανία πλοίων, από 712 σε 453. Μόνο για το 2014, 47 πλοία (συνολικής χωρητικότητας 2.6 εκ. dwt) εγκατέλειψαν την αγγλική σημαία (πτώση 9% σε σχέση με το 2013).
Η έκθεση επίσης σημειώνει, ότι τα νηολόγια των υπερπόντιων εδαφών της Βρετανίας διατήρησαν τις δυνάμεις τους παρουσιάζοντας μικρή μείωση του τονάζ.
Η τάση μείωσης του βρετανικού νηολογίου εκτιμούμε ότι σχετίζεται με την πρόθεση της βρετανικής κυβέρνησης για αλλαγές στο φορολογικό νόμο οι οποίες θα επηρεάσουν τους χιλιάδες αλλοδαπούς επιχειρηματίες που ζουν και δραστηριοποιούνται στην Αγγλία. Επιπρόσθετα να σημειώσουμε ότι ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις σημαίες έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια σε μία προσπάθεια να προσελκύσουν περισσότερα πλοία στα νηολόγιά τους, ενώ σημαντικό ρόλο φαίνεται να διαδραματίζει και η δημιουργία νέων ναυτιλιακών κέντρων στις χώρες της Ασίας τα οποία προβάλλονται ως η νέα γη της επαγγελίας για τις απανταχού ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να…
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ