Η εξάρτηση της πορείας του BDI από τις εισαγωγές της Κίνας

Η εξάρτηση της πορείας του BDI από τις εισαγωγές της Κίνας

246
Η εξάρτηση της πορείας του BDI από τις εισαγωγές της Κίνας

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Ύστερα από μία εβδομάδα διορθωτικής πορείας, ο Δείκτης άρχισε και πάλι να παρουσιάζει σημεία ανόδου με τον κλάδο των Capes πρωτίστως και δευτερευόντως των Panamax να είναι αυτοί που ουσιαστικά καθορίζουν την πορεία του ενώ οι υπόλοιποι 2 κλάδοι των Supramax και των Handysize σε γενικές γραμμές να μην χαρακτηρίζονται από μεγάλες διακυμάνσεις.
Η επήρεια των μεγαλύτερων πλοίων στην πορεία του Δείκτη, «αποκαλύπτει» για άλλη μία φορά την εξάρτηση της πορείας του BDI από τις εισαγωγές της Κίνας, αποδεικνύοντας για πολλοστή φορά την τεράστια συνεισφορά της Κίνας στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου – και όχι μόνο – την τελευταία δεκαετία, τουλάχιστον. Παράλληλα όμως, δημιούργησε κατά κάποιο τρόπο και «ζημία», καθώς επικράτησε η πεποίθηση- ψευδαίσθηση ότι η ανάπτυξη της Κίνας θα ήταν αέναη, με αποτέλεσμα την τεράστια αύξηση των παραγγελιών και την ανυπέρβλητη σωρευτική υπέρ-προσφορά τονάζ.
Μετά από το ξέσπασμα της κρίσης του 2008, βρισκόμαστε στο σημείο όπου είμαστε αντιμέτωποι με υπέρ-προσφορά τονάζ και μείωση της ζήτησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το World Seaborne Trade αυξήθηκε με ρυθμό κάτω του 2% το 2015, το χαμηλότερο ρυθμό από το 2009. Οι θαλάσσια μεταφερόμενες εισαγωγές της Κίνας το 2015 έφθασαν στον υψηλό αριθμό των 2,1 δισ. τόνων, αποτελώντας το 20% όλων των εισαγωγών Παγκοσμίως. Αυτά όμως τα εντυπωσιακά νούμερα της Κίνας το 2015 απλά αντιστοιχούν σε μία ποσοστιαία αύξηση των εισαγωγών της του 1%, όταν μεταξύ 2011 και 2014 ο αντίστοιχος μέσος όρος της αύξησης ήταν 9%.
Στην παρούσα φάση, και συγκεκριμένα το 1ο τρίμηνο του έτους οι θαλάσσιες Κινεζικές εισαγωγές επέδειξαν μία αρκετά ικανοποιητική πορεία καταγράφοντας 6% αύξηση σε ετήσια βάση. Βασικό αίτιο αυτού του θετικού αποτελέσματος είναι η πορεία των εισαγωγών του Iron Ore, όπως διαχρονικά συμβαίνει, αν λάβουμε υπόψη ότι για το 2015 οι εισαγωγές του σιδηρομεταλλεύματος αντιστοιχούσαν στο 45% των συνολικών εισαγωγών της. Αντίστοιχα το 1ο τρίμηνο του έτους οι εισαγωγές Iron Ore αυξήθηκαν κατά 7% φτάνοντας τους 239 εκ. τόνους παρά το γεγονός ότι η παραγωγή χάλυβα το ίδιο διάστημα μειώθηκε κατά -4%. Για άλλη μία φορά η αύξηση των εισαγωγών του Iron Ore οφείλεται στην Κρατική παρέμβαση με στόχο την ενίσχυση των έργων υποδομής και κατασκευαστικών έργων όπως επίσης και στη δημιουργία αποθεμάτων.
Η ενίσχυση των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος είχαν θετικό αντίκτυπο στην Βραζιλία, καθώς το 1ο τρίμηνο οι εξαγωγές της σε ετήσια βάση αυξήθηκαν κατά 7,5%, όπως επίσης οφείλουμε να επισημάνουμε ότι εξίσου θετική πορεία είχαν και οι εξαγωγές Soybean προς την Κίνα.
Η βασανιστική ερώτηση όμως παραμένει, το αν η θετική πορεία της Κίνας του 1ου τριμήνου θα έχει διάρκεια ή απλά πρόκειται για την συνήθη εποχική κυκλικότητα σε συνδυασμό με τις προσπάθειες του Πεκίνου για συντήρηση της οικονομικής δραστηριότητας και του ΑΕΠ.
Το μόνο σίγουρο που όλοι οι αναλυτές αναγνωρίζουν, είναι ότι το Παγκόσμιο οικονομικό outlook είναι ασταθές, όπως και αυτό της Κίνας, με τις αρνητικές τάσεις να είναι επικρατέστερες και διατηρούν μεγάλες επιφυλάξεις για την θετική πορεία της ναυλαγοράς στο σύνολο της για το 2016.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα, Ultramax, το ‘ABY PAOLA’ 60.935 DWT (2015 – JMU Kure) πουλήθηκε στα $ 19,5 εκ. περίπου.
✏ Στα Handymax/Handysize, τo ‘AURORA AMETHYST’ 48.893 DWT (1999 – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 2,75 και το ‘SEA RICHES’ 28.287 DWT (2001 – Naikai Zosen Setoda) πουλήθηκε στα $ 3,5 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘SKS TYNE’ 109.906 DWT (1999 – Hyundai), Combine Carrier, πουλήθηκε στα $ 7 εκ.
✏ Στα MR’s, το ‘JADE’ 40.092 DWT (2007 – SLS), Shallow Draft, IMO III, πουλήθηκε στα $ 21,25 εκ.