Σε χαμηλή δυναμική ο δείκτης BDI

Σε χαμηλή δυναμική ο δείκτης BDI

1
Σε χαμηλή δυναμική ο δείκτης BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

  • Πιεσμένη η εικόνα της ναυλαγοράς με τον BDI να παρουσιάζει μια οριακή άνοδο μικραίνοντας τα περιθώρια της χρονικής διάρκειας που θα μπορούσε να κινηθεί σε υψηλότερα επίπεδα.

Την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,324 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 3,038 μονάδες με $ 22,990 την ημέρα, BPI στις 1,055 μονάδες στα $ 8,443 την ημέρα, BSI στις 942 μονάδες στα $ 9,848  την ημέρα  και BHSI στις 462 μονάδες, στα $ 6,708 την ημέρα.

Άλλη μία εβδομάδα που ο δείκτης δεν παρουσίασε ιδιαίτερη δυναμική, καθώς παρουσίασε οριακή άνοδο, μικραίνοντας έτσι τα περιθώρια όχι τόσο της θετικής αντίδρασης του αλλά της χρονικής διάρκειας που θα μπορούσε να κινηθεί σε υψηλότερα επίπεδα, λόγω ότι όπως αναφέραμε και στην προηγούμενη μας ανασκόπηση, την περίοδο των εορτών στη Δύση και στην Ασία η αγορά παραμένει πιεσμένη.          

Την ίδια ημερομηνία του 2013, ο δείκτης ήτανε στις 1,499 μονάδες δηλαδή 179 μονάδες πάνω από τα σημερινά επίπεδα αλλά το σημαντικότερο ήταν ότι οι επιμέρους δείκτες που απαρτίζουν τον BDI ήταν διαφοροποιημένοι συγκριτικά με σήμερα καθώς τα Panamax, τα Supramax και τα Handysize ήταν σε αρκετά καλύτερα επίπεδα.  Συγκεκριμένα, στις 21 Νοεμβρίου του 2013, ο BDI ήταν 11,68% αυξημένος συγκριτικά με την ίδια ημερομηνία φέτος, ο BCI μειωμένος κατά -24% ενώ οι υπόλοιποι δείκτες ήταν αυξημένοι με τον ΒPI +21,5% τον BSI +31,6% και τον BHSI +36%.  Άξιο αναφοράς είναι ότι μετά τις 21 Νοεμβρίου πέρυσι, ο BDI επιδόθηκε σε ένα ανοδικό ράλι μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου όπου έκλεισε στις 2,337 μονάδες και από τότε άρχισε την διορθωτική του πορεία μέχρι τις αρχές του Απριλίου, αλλά κινούμενος σε επίπεδα άνω των 1,000 μονάδων έως και των 1,600 μονάδων.        

Γεγονός πάντως είναι πως η «πιεσμένη» αγορά των ναύλων τους τελευταίους μήνες έχει «φρενάρει» και τον κλάδο των αγοραπωλησιών παρά το γεγονός ότι οι τιμές των πλοίων βρίσκονται στα χαμηλά σημεία του έτους και μάλιστα ακούγονται και γνώμες ότι ενδεχομένως το επόμενο διάστημα να υπάρξουν και περεταίρω οριακές μειώσεις καθώς εκτιμούν ότι η αγορά δεν θα παρουσιάσει τίποτα το αξιόλογο το επόμενο διάστημα.   

Αντίστοιχη εικόνα υπάρχει και στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων όπου παρά το γεγονός οι τιμές είναι διορθωμένες πτωτικά συγκριτικά με τα μέσα του χρόνου, ο όγκος των παραγγελιών σε DWT είναι μειωμένος κατά 36% περίπου λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία μέχρι και τέλος Οκτωβρίου και αναγάγοντας τα σε ετήσια βάση.  Σε αξία, το σύνολο των παραγγελιών για το ίδιο διάστημα, ανέρχεται στα $ 83,2 δισ. εμφανίζοντας μείωση 23% από χρόνο σε χρόνο και με αναγωγή σε ετήσια βάση.                                

Για τους πρώτους 10 μήνες του έτους, το σύνολο των παραγγελιών των Κορεάτικων ναυπηγείων έκλεισε στις 261 (26,5 εκ. DWT) μείωση 36% συγκριτικά με το 2013.  Τα Κινεζικά ναυπηγεία το ίδιο διάστημα είχαν 728 παραγγελίες (46,6 εκ. DWT) μείωση κατά 34% σε ετήσια βάση, ενώ και τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας παρουσίασαν και αυτά 36% μείωση καθώς οι παραγγελίες μέχρι τον Οκτώβριο έκλεισαν στα 303 πλοία (16,9 εκ. DWT).

Όπως έχουμε επαναλάβει στο παρελθόν, η αγορά τα προηγούμενα χρόνια ήρθε αντιμέτωπη με την σωρευτική αύξηση της προσφοράς (Supply) που την επηρέασε αρνητικά, αλλά για τα επόμενα 2-3 χρόνια δείχνει ότι θα κινηθεί σε «υγιή» επίπεδα μεταξύ 5-6% και το ζητούμενο τώρα πια είναι η αύξηση της ζήτησης (Demand) δηλαδή η βελτίωση της Παγκόσμιας οικονομίας.   

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Panamax, το ‘MULBERRY WILTON’ 76.453 DWT (2004 – Tsuneishi Zosen), αγοράστηκε από Έλληνες, στα $ 14,6 εκ

✏ Στα Supramax, το ‘SANSHO’ 55.848 DWT (2012 – I.H.I) πουλήθηκε στα $ 24,5 εκ.  

✏ Στα Handysize, το ‘PORTO MANIA’ 18.673 DWT (2008 – Yamanishi Zosen) πουλήθηκε σε δημοπρασία στα $ 8 εκ., το ‘LAUREL ISLAND’ 28.556 DWT (2005 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 10,7 εκ., το ‘LILIAN’ 24.838 DWT (1999 – Shikoku Dock) $ 6,6 εκ. και το ‘GLOBAL FORWARDER’ 25.508 DWT (1997 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 5,1 εκ.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα VLCC, το ‘OVERSEAS EQUATORIAL’ 299.999 DWT (1997 – Hyundai H.I) πουλήθηκε στα $ 22 εκ.

✏ Στα MR, το ‘HIGH NEFELI’ 45.976 DWT (2003 – STX) πουλήθηκε στα υψηλά $ 14 εκ. και το ‘CHINOOR MAIDEN’ 45.217 DWT (1996 – Minami Nippon) πουλήθηκε στα $ 6,5 εκ.