Η αδράνεια εκλαμβάνεται σαν εγκληματική ενέργεια

Η αδράνεια εκλαμβάνεται σαν εγκληματική ενέργεια

2
Η αδράνεια εκλαμβάνεται σαν εγκληματική ενέργεια

Η αδράνεια στην επίλυση, μέσω του νομοθετικού έργου της βουλής, ιδιαίτερα για τα φλέγοντα θέματα των μικρών νησιών, εκλαμβάνεται ως εγκληματική κατά του τόπου ενέργεια τόνισε μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών Ελευθέριος Σ. Κεχαγιόγλου, ως ομιλητής καλεσμένος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής των Ελλήνων.

Η Επιτροπή συνεδρίασε με θέμα: Περιφερειακή Ανάπτυξη Νοτίου Αιγαίου και επί μέρους θέματα: Συγκοινωνία – Υγεία – Περιβάλλον – Περιφερειακή Τουριστική Ανάπτυξη.

Ο πρόεδρος του ΕΔΜΝ Ελευθέριος Κεχαγιόγλου αποδέχθηκε την πρόταση – πρόσκληση της Μόνιμης Ειδικής Επιτροπής των Περιφερειών και κατά την ομιλία του έθιξε προβλήματα των μικρών νησιών του Νοτίου Αιγαίου, πολλά από τα οποία είναι και προβλήματα των μικρών νησιών της πατρίδας μας.

Η πρόεδρος της επιτροπής, Άντζελα Γκερέκου, αποδέχτηκε την πρόταση του κ. Κεχαγιόγλου για μία ξεχωριστή συνεδρίαση της επιτροπής Νησιών της Βουλής των Ελλήνων για τα Νησιά της Αττικής, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους εκπρόσωπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλων παραγωγικών φορέων να συζητήσουν τα καυτά προβλήματα των νησιών με τους Βουλευτές.

Στην ομιλία του ο κ. Κεχαγιόγλου τόνισε μεταξύ άλλων:

«Εκπροσωπώ το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών και όταν λέμε μικρά νησιά στη πατρίδα μας εννοούμε αυτά με μόνιμο πληθυσμό κάτω των 5000 κατοίκων. Είναι  40 Δήμοι με  44 νησιά και άλλοι 3 μεγάλοι Καλλικρατικοί δήμοι έχουν ακόμη 8 μικρά νησιά ενσωματωμένα. Έχουμε αναπτύξει σημαντική δράση σε επίπεδο περιφερειακής πολιτικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε αυτό θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μας ιδιαίτερα στον Έλληνα Αντιπρόεδρο της επιτροπής της περιφερειακής πολιτικής της ΕΕ κ Γιώργο Σταυρακάκη αλλά και στα υπόλοιπα 9 μέλη κράτη της ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας μικρών νησιών.(ΙΡΛΑΝΔΙΑ, ΣΚΟΤΙΑ ΓΑΛΛΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΣΟΥΗΔΙΑ, ΔΑΝΙΑ, ΕΣΘΟΝΙΑ, ΦΙΛΑΝΔΙΑ)

Πολύ σοφά κυρία πρόεδρε ιεραρχείτε και στη  ημερήσια διάταξη σας πρώτα τη Συγκοινωνία μετά την Υγεία ακολουθεί το περιβάλλον και μέσα από τον Τουρισμό πάμε στην ανάπτυξη των νησιών μας.

Θα αποφύγω να μπω σε θέματα τα οποία έθιξαν η θα θίξουν οι άλλοι συνάδελφοι φορείς θέματα φιλοξενίας των νησιών μας και γνωρίζοντας πώς το σώμα σας, η ειδική επιτροπή, δεν έχει νομοθετικές αρμοδιότητες, αλλά είναι γνώστες των προβλημάτων των νησιών μας, θα προβάλλω αμέσως τις θέσεις – προτάσεις μας με την ελπίδα της ιδιότητας σας ως βουλευτές βοηθείστε όσα προβλήματα μπορούμε να τα δούμε να επιλύονται.

Ορίστε κυρία πρόεδρε και μία ανάλογη τέτοια συνεδρίαση και για τα νησιά της αττικής Σας προσκαλούμε μάλιστα να συνεδριάσετε στην Ύδρα. Θα Γνωρίσετε μία άλλη νησιωτική Ελλάδα μέσα στη πρωτεύουσα μας με ίδια και μερικές φορές μεγαλύτερα προβλήματα. Προβλήματα αξιοπρέπειας.

  1. Μεταφορικό Ισοδύναμο.

Η πορεία της μελέτης μας φοβίζει πώς είμαστε ακόμα πολύ μακριά. Τους τελευταίους 4 μήνες επιδίωξα δύο φορές να έλθω σε επαφή με την ανάδοχο εταιρεία πού κάνει την μελέτη και οι φόβοι μου μεγάλωσαν.

Στόχος μας πρέπει να είναι η καθιέρωση σε όλη την επικράτεια ενός ελάχιστου συγκοινωνιακού δικτύου προσβασιμότητας ατόμων αγαθών υπηρεσιών και δεδομένων. Δημιουργία ενός φορέα Διαχείρισης θαλάσσιου Συγκοινωνιακού Έργου και η δυνατόν ενός εθνικού φορέα όλων των μορφών ιδιαίτερα για τα νησιά μας.  Σας καταθέτω την πρόταση  όπως έχει σχηματιστεί με την φροντίδα του Δημάρχου Λειψών κατά το 4 Πανελλήνιο Συνέδριο μας στο Μεγαννήσι.

  1. Υγεία

Α. Βοήθεια στο σπίτι.  Στους μικρονησιωτικούς μας δήμους όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι οι επιλέξιμοι φορείς κατά την έναρξη του προγράμματος σήμερα δεν υφίσταται (Αναφέρομαι σε αναπτυξιακές εταιρείες ) και σήμερα νέοι μικροί δήμοι δεν έχουν την δυνατότητα πρόσληψης των ανάλογων ατόμων. Σας καταθέτω την πρόταση του Δήμαρχου Αστυπάλαιας

Β. Υποστελέχωση αγροτικών Ιατρείων και Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη στα μικρά κυκλαδονήσια. Σας καταθέτω την πρόταση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Μικρών Κυκλάδων. Οι δήμαρχοι της περιοχής χαρακτηρίζουν την κατάσταση Εφιαλτική.

  1. Περιβάλλον – Περιφερειακή Τουριστική Ανάπτυξη

Προτείνουμε:

Α. Δημιουργία ξεχωριστής Οικονομικής περιφέρειας ώστε τα μικρά νησιά να μη τραβιούνται από 4 μεγάλα οικονομικά εύρωστα νησιά και χάνουν το οικονομικό στόχο 1. 

Β. Δημιουργία ενός Επιχειρησιακού Προγράμματος ΜΙΚΡΟΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ. Ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα των έργων στα μικρά νησιά χωρίς να κινδυνεύει το έργο από κάποιο άλλο μεγάλο νησί.

Γ. Προτείνουμε ακόμα την καθιέρωση της Μελετοκατασκευής ως παραδοτέο σε ένα έργο , ώστε να προηγούνται τα κρίσιμα έργα από τα ώριμα.

Σας καταθέτω τις προτάσεις μας όπως τις έχουμε  συζητήσει με  τις διοικήσεις όλων των κομμάτων του κοινοβουλίου μας και οι γνώμες όλων είναι θετικές πάνω σε αυτό. Δ. Στελέχωση ανθρώπινου Δυναμικού στα μικρονήσια. Προτείνουμε ποιό ευέλικτα σχήματα ιδιαίτερα για τα μικρά νησιά. Μοριοδότιση υπαλλήλων όπου χρειάζεται. Σας καταθέτω τη πρόταση του Δημάρχου Αστυπάλαιας

Καταδυτικός Τουρισμός.

Έτοιμο Νομοσχέδιο εδώ και πάνω από ένα χρόνο και ακόμα δεν έχει πάρει το δρόμο για τη Βουλή.

Παρακαλούμε βοηθείστε να το δούμε στη πράξη.

Αλιευτικός Τουρισμός.

 Έγινε Νόμος του κράτους και  είμαστε ιδιαίτερα ευτυχής για αυτό. Το χρονικό πλαίσιο πού δόθηκε όμως ώστε να δηλωθεί ένας αλιέας εάν επιθυμεί να χρησιμοποιήσει και τουριστικά το σκάφος του, ήταν μόλις ένας μήνας και μάλιστα μέσα στις γιορτές. Σας παρακαλούμε για τις παρεμβάσεις σας ώστε να παραταθεί αυτό το χρονικό όριο έως το Πάσχα.

Υδροπλάνα.

Έχουμε ενημερωθεί μέσω του τύπου ότι το νομοσχέδιο είναι προ των πυλών της Βουλής διαβάσαμε όμως και κάποια άρθρα ότι θα αφορά μόνο ένα κεντρικό λιμάνι και 12 περιφερειακά.

Σας παρακαλούμε ο νόμος περί Υδροπλάνων Αδειοδοτησεων Υδατοδιαδρόμων κλπ να αφορά Όλη την Επικράτεια με φροντίδα μάλιστα για τις πραγματικές ανάγκες των μικρών νησιών. Το Υδροπλάνο Δεν είναι ανταγωνιστικό κανενός άλλο μεταφορικού μέσω το αντίθετο μάλιστα.

Διεθνής  κρουαζιέρα.

Λείπει εντελώς ο σχεδιασμός σε εθνικό επίπεδο και ειδικά για τα μικρά νησιά ως συμπληρωματικοί και εναλλακτικοί προορισμοί. Να σας ενημερώσω απλά ότι τον Μάρτιο στο Μαϊάμι γίνεται μία τέτοια διεθνής συνάντηση με τους μεγαλύτερους στο κόσμο διαχειριστές κρουαζιερόπλοιων και διεθνείς προορισμούς και εμείς προσπαθούμε μόνοι μας να στείλουμε ένα συνεργάτη μας να προωθήσει τα νησιά σαν νέους προορισμούς για την διεθνή κρουαζιέρα. Το καλοκαίρι πού μας έρχεται θα πιάσει Ελλάδα σε μικρό νησί το πρώτο δοκιμαστικά κρουαζιερόπλοιο 800 ατόμων  6 αστέρων. Θέλουμε εδώ την βοήθεια σας. Το κράτος πρέπει να συντονίζει αυτές τις κινήσεις με στόχο και όραμα δεκαετίας τουλάχιστον. Εμείς διαθέτουμε σαν φορέας και μέσω επιστημονικών συνεργατών μας όλη την απαραίτητη τεχνογνωσία και εμπειρία για την προετοιμασία, οργάνωση, υποδοχή και διατήρηση της διεθνούς κρουαζιέρας ειδικά στα μικρά νησιά μας. Δεν έχουμε όμως τα απαιτούμενα κεφάλαια για να υποστηρίξουμε την προσπάθειά μας που έχει τεράστια κοινωνικά και οικονομικά οφέλη ειδικά σήμερα που δεν διαθέτουμε άλλη ελπίδα ανάπτυξης εκτός από τον ποιοτικό και εισερχόμενο τουρισμό. Τέλος, η διεθνής κρουαζιέρα και τα υδατοδρόμια / υδροπλάνα πάνε μαζί και προσφέρουν αποδεδειγμένα πραγματική και συνολική ανάπτυξη σε γεωγραφικές περιφέρειες. Η αδράνεια πλέον εκλαμβάνεται σαν εγκληματική κατά του τόπου και του μέλλοντός μας ενέργεια. 

Έξυπνες τηλεματικές εφαρμογές καινοτόμες και συνδυαστικές.

Ζητούμε ένα ευέλικτο πρόγραμμα το οποίο θα ενισχύει ανάλογα εγκεκριμένα ευρωπαϊκά προγράμματα ώστε το παραδοτέο αποτέλεσμα του Ευρωπαϊκού προγράμματος να μπορεί να χρησιμοποιείται από όλα τα νησιά μας. πχ το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα smart islands  το οποίο είναι δεκαετίες μπροστά από την δημόσια διοίκησης μας, να τύχει πιλοτικής εφαρμογής και από τη δική μας δημόσια διοίκηση (ενδεικτικό να αναφέρω παρέχει  μέχρι τη δυνατότητα τρισδιάστατου δημόσιου πιστοποιητικού.)

Και κλείνω με το εξής:

Πληροφορηθήκαμε ότι πρόκειται κάποιες ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού σε νησιά μας να κλείσουν η να συρρικνωθούν. Τρομάζω στην ιδέα ότι αυτό μπορεί να γίνει στη Σύρο, στο ιστορικότερο εμπορικό νησιωτικό κέντρο της μεσογείου, στις Οιννούσες στο κέντρο των εφοπλιστών ή στην Ύδρα στο καμάρι της παγκόσμιας ναυτιλιακής εκπαίδευσης, μιας και η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού της Ύδρας είναι η αρχαιότερη ναυτική σχολή πλοιάρχων στο κόσμο».