Page 175 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 175

Επιπλέον, τονίστηκε από τους παρευρισκομένους ο   μελετάται ήδη εδώ και δεκαετίες και βρίσκεται
                             αντίκτυπος των περιβαλλοντικών κανονισμών για τον   πλέον στην υλοποίηση, σχετίζεται και εξαρτάται
                             τελικό καταναλωτή, σημειώνοντας πως αναμένεται   από τη διασύνδεση του πλοίου με τους τερματικούς
                             αύξηση του κόστους ζωής στην ΕΕ.           σταθμούς, οι οποίοι δεν έχουν ακόμα αναπτυχθεί.
                             Οι κ. Άγγελος Βασιλάκος, Technical Superintendent   Σημειώνεται πως αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέ-
                             της Minerva Gas, καθ. Γεώργιος  Δημόπουλος,   λιξη αρκετά ερευνητικά πρότζεκτ που εξετάζουν την
                             αναπληρωτής καθηγητής του ΕΜΠ και Scientific  τεχνική και οικονομική βιωσιμότητα ναυπήγησης
                             Advisor του DNV, Βάγια Χατζηγιάννη, Head of  Liquified CO₂ carriers, ενώ υπάρχουν ήδη τέσσερα
                             New Buildings & Projects της Minerva Marine, και   μετασκευασμένα πλοία μεταφοράς διοξειδίου του
                             Σταύρος Χατζηγρηγόρης, Advanced Engineering
                             Services, εστιάστηκαν στις προοπτικές των τεχνο-
                             λογιών δέσμευσης, αποθήκευσης και διά θαλάσσης
                             μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα, επισημαίνοντας
                             πως η διαχείριση του CO₂ αναμένεται να διαδραματί-
                             σει έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο για την πράσινη
                             ναυτιλία του μέλλοντος, τονίζοντας όμως πως αφε-
                             νός δεν είναι ακόμα σαφές ποιες είναι οι βέλτιστες
                             συνθήκες και ποιο το καταλληλότερο μέγεθος πλοίου
                             για τη μεταφορά του, αφετέρου πως απαιτούνται
                             σημαντικές επενδύσεις από τα λιμάνια προκειμέ-
                             νου να μπορούν να δεχτούν, να διαχειριστούν και
                             να αποθηκεύσουν το διοξείδιο του άνθρακα που θα
                             φορτοεκφορτώνεται από τα πλοία.
                             Οι εισηγητές φάνηκαν ωστόσο να συμφωνούν πως
                             τα αναπάντητα ερωτήματα που προκύπτουν για τη
                             διά θαλάσσης μεταφορά του CO₂ οφείλονται κυρίως
                             στο γεγονός πως η ανάπτυξη των πλοίων μεταφοράς
                             υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα, η οποία   Ο COO της Minerva, Σωκράτης Δημακόπουλος.


                                                                                                             175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180