Page 174 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 174

ENEΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ




                  ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΩΝΤΑΣ


                  ΜΙΑ NEA EΠΟΧΗ ΓΙΑ



                  ΤΗΝ ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ


                  ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ







                   του Χάρη Παππά




          Οι νέες τεχνολογίες που εξετάζονται από τη ναυ-  Minerva, «σκοπός του Minerva Technology Forum
          τιλιακή βιομηχανία ως λύσεις στην πορεία προς  είναι η προετοιμασία της εταιρείας, αλλά και των
          την απανθρακοποίηση του κλάδου, καθώς και οι  συνεργατών της, για την επόμενη μέρα». Ακόμη,
          προοπτικές και οι προκλήσεις εφαρμογής και υιο-  τόνισε πως οι εισηγήσεις που παρουσιάστηκαν
          θέτησής τους, βρέθηκαν στο επίκεντρο του Minerva   «έχουν ως κύριο στόχο την παρουσίαση των νέων
          Technology Forum, το οποίο πραγματοποιήθηκε   τεχνολογιών που προτείνονται από τον κλάδο ως
          την Παρασκευή 5 Μαΐου 2023 στις εγκαταστάσεις   επικρατέστερων λύσεων στον δρόμο προς την απαν-
          του Κέντρου Ναυτικής Κατάρτισης και Εξέλιξης   θρακοποίηση, με εστίαση στα πλεονεκτήματα και
          «AΘΗΝΑ» της Minerva στη Βούλα.            στα μειονεκτήματα που φέρουν για τους χρήστες,
          Βασικός στόχος του φόρουμ, το οποίο διεξήχθη   στα εμπόδια κατά την εφαρμογή τους, αλλά και
          παρουσία στελεχών του γραφείου και αξιωματικών   στους κύριους προβληματισμούς που εγείρονται
          των πλοίων, καθώς και στενών και στρατηγικών   για την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια κατά
          συνεργατών της Minerva, ήταν η παρουσίαση των   τη χρήση τους».
          κυριότερων τεχνολογιών αλλά και της προόδου που   Στο πλαίσιο του Minerva Technology Forum, το
          αυτές έχουν σημειώσει, τόσο σε ερευνητικό στάδιο   κανονιστικό πλαίσιο για την απανθρακοποίηση της
          όσο και κατά τις πρώτες εφαρμογές τους στο πεδίο,   ναυτιλίας παρουσίασε ο κ. Σταμάτης Φραδέλλος,
          με σκοπό την προετοιμασία της εταιρείας για την   Vice President-Regulatory Affairs του ABS, εστι-
          επόμενη μέρα.                             άζοντας στην παρουσίαση των στόχων που έχουν
          Η ατζέντα του φόρουμ αποτελούνταν από τρεις   τεθεί από τον IMO μέχρι την πλήρη απανθρακο-
          κύριες θεματικές ενότητες με εστίαση: 1) στην απαν-  ποίηση του κλάδου, που ίσως αποφασιστεί για το
          θρακοποίηση και στις προοπτικές των τεχνολογιών   2050, στη μέχρι στιγμής πρόοδο της βιομηχανίας,
          δέσμευσης, αποθήκευσης και μεταφοράς διοξειδίου   στα πρώτα συμπεράσματα από τη χρήση του CII στη
          του άνθρακα, 2) στις προοπτικές της μεθανόλης,   ναυτιλία, στο σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ
          της αμμωνίας και του υδρογόνου ως ναυτιλιακών   (EU ETS) και στον ρόλο των εισπρακτικών μέτρων,
          καυσίμων και 3) στην αξιοποίηση της ηλεκτρικής και   τα οποία πρόκειται να χρηματοδοτήσουν την έρευνα
          της αιολικής ενέργειας για την πρόωση των πλοίων,   και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, στην παροχή
          καθώς και στη χρήση βιοκαυσίμων από τη ναυτιλία.  κινήτρων σε όσους επενδύουν παρά τις όποιες αβε-
          Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι το μεγα-  βαιότητες, στην απόδοση διαφόρων καυσίμων ως
          λύτερο μέρος των εισηγήσεων είναι αποτέλεσμα   προς την ένταση άνθρακα, καθώς και στο ενεργει-
          ομάδων εργασίας (working groups) που έχει δημι-  ακό μείγμα που φαίνεται πως θα επικρατήσει ως
          ουργήσει η διοίκηση της εταιρείας, στο πλαίσιο των   προς τα ναυτιλιακά καύσιμα μέχρι το 2050.
          οποίων στελέχη του ομίλου είναι επιφορτισμένα με   Σε ό,τι αφορά το CII, ο κ. Δημακόπουλος επισήμανε
          την παρακολούθηση των εξελίξεων συγκεκριμένων   πως –προς το παρόν– οι θέσεις ναυλωτών και διαχει-
          τεχνολογιών, προκειμένου να εισηγούνται προτάσεις   ριστών δεν είναι ευθυγραμμισμένες, με αποτέλεσμα
          πειραματικής υιοθέτησης και ένταξης (ή μη) αυτών   να μετακυλίονται ευθύνες για τον δείκτη CII από
          των λύσεων σε πλοία του στόλου της Minerva.  τους ναυλωτές των πλοίων προς τους διαχειριστές
          Όπως άλλωστε επισήμανε κατά την έναρξη του  τους, παρότι πρόκειται για έναν δείκτη που προκύπτει
          φόρουμ ο κ. Σωκράτης Δημακόπουλος, COO της   αποκλειστικά από τον τρόπο διαχείρισης των πλοίων.


         174
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179