Page 176 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 176

άνθρακα, δύο ακόμη πλοία βρίσκονται υπό ναυπή-  θρακοποίηση του κλάδου– ή η «πράσινη» παραγωγή
         γηση, ενώ αναμένεται πως στο εγγύς μέλλον θα   τους είναι εξαιρετικά ακριβή για να υιοθετηθούν
         χρειαστούν από 150 μέχρι 600 πλοία για τη μετα-  προς ευρεία χρήση. Επίσης, τονίστηκε πως η αμμω-
         φορά διοξειδίου του άνθρακα. Αξίζει να αναφερθεί   νία αλλά και το υδρογόνο βρίσκονται σε πιο πρώιμο
         πως η συγκεκριμένη τεχνολογία προτάσσεται ως η   στάδιο έρευνας και ανάπτυξης από ό,τι η μεθανόλη,
         ρεαλιστικότερη λύση για την επίτευξη των στόχων   η οποία ήδη μπορεί να αξιοποιηθεί ως ναυτιλιακό
         του IMO, καθώς τα εναλλακτικά καύσιμα δεν είναι   καύσιμο.
         ακόμα διαθέσιμα σε επαρκείς ποσότητες προκειμέ-  Με τη σειρά τους, οι κ.κ. Στέλιος Βιτοράκης, Head
         νου να επιτευχθεί η πλήρης ανεξαρτητοποίηση της   of Electrical & Electronics της Minerva Marine,
         βιομηχανίας από τα ορυκτά καύσιμα.         Χρήστος Παπαδόπουλος, Energy & Environmental
         Οι κ.κ. Ιωάννης Μακρής, Technical Superintendent   Engineer της Minerva Marine, Αndrew Hurford,
         της Minerva Marine, Δημήτρης Λεοντάρας, Head   Senior Specialist του Lloyd’s Register, και Μερόπη
         of Technical Fleet της Minerva Marine, Γεώργιος   Μαντζουρανίδη, Head of Reliability & Reporting
         Μάμαλης, Promotion Manager της MAN Energy   της Minerva Marine, εστιάστηκαν στην αξιοποίηση
         Solutions, Ιωάννης Μωραϊτάκης, Senior Business   των βιοκαυσίμων, της ηλεκτρικής και αιολικής ενέρ-
         & Sales Development Manager της Wärtsilä, Ιωάν-  γειας στην πρόωση των πλοίων, παρουσιάζοντας τα
         νης Χριστόπουλος, General Manager Services   σημαντικά οφέλη που μπορούν να προκύψουν από
         της Wärtsilä,  Κώστας  Μουτζούρης, Technical  τη χρήση υβριδικών συστημάτων και άλλων βοηθητι-
         Superintendent της Minerva Marine, και Αντώνης   κών εξοπλισμών και τεχνολογιών για τη μείωση του
         Τρακάκης, Technical Director του RINA Marine,   περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων, ενώ δεν
         παρουσίασαν τις προοπτικές των επικρατέστε-  δίστασαν να παρουσιάσουν τους επικρατέστερους
         ρων εναλλακτικών καυσίμων για τη ναυτιλία, και  τεχνικούς και άλλους περιορισμούς.
         πιο συγκεκριμένα τη μεθανόλη, την αμμωνία και   Φυσικά, από τη συζήτηση δεν θα μπορούσε να
         το υδρογόνο, εστιάζοντας στα κυριότερα πλεο-  απουσιάζει αναφορά στον ανθρώπινο παράγοντα,
         νεκτήματα και μειονεκτήματα κάθε λύσης, και τα   ο οποίος και θα επιφορτιστεί τελικά με τη χρήση
         χαρακτηριστικά των υπό εξέλιξη μηχανών πλοίων,   των νέων προηγμένων συστημάτων και τεχνολογιών.
         διαπιστώνοντας πως ο δρόμος προς το 2050 θα  Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Στέλιος Βολάκης, διευθυντής
         περιλαμβάνει περισσότερα από ένα ναυτιλιακά καύ-  του «AΘΗΝΑ», παρουσίασε τις απαραίτητες αλλα-
         σιμα.                                      γές στον τρόπο εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των
         Οι κυριότεροι προβληματισμοί των εισηγητών επι-  ναυτικών, καθώς και τις νέες δεξιότητες που θα
         κεντρώθηκαν στην ασφάλεια των πλοίων, καθώς  απαιτείται να διαθέτουν, προκειμένου να είναι σε
         ορισμένα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα παρουσι-  θέση να χειρίζονται με ασφάλεια, αποδοτικότητα και
         άζουν επικίνδυνες ιδιότητες, όπως η αμμωνία, που   αποτελεσματικά το πλοίο του μέλλοντος.
         είναι τοξική, στην επαρκή διαθεσιμότητα και την   Το φόρουμ ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των
         ύπαρξη ικανών δικτύων διανομής τους, καθώς και   κυριότερων συμπερασμάτων, αλλά και των επόμε-
         στο γεγονός ότι τα περισσότερα εξ αυτών παράγο-  νων βημάτων και πρωτοβουλιών που αναμένεται να
         νται κυρίως με τη χρήση ορυκτών καυσίμων –και  ακολουθήσει η Minerva, από τον COO του ομίλου,
         άρα δεν συμβάλλουν πραγματικά στην πλήρη απαν-  κ. Σωκράτη Δημακόπουλο.


         176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181