Page 169 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 169

απασχολήσει αποκλειστικά τα τελευταία                                ã      Πώς φαντάζεστε την επό-
            χρόνια, όπως το ESG, που η σύνδεσή                                          μενη ημέρα για την αγορά
            του με τον ανθρώπινο παράγοντα είναι                                        των ναυτικών ταξιδιών;
            άρρηκτη.                                                             Ο  κλάδος των ταξιδιών  γενικότερα
            Επίσης, κάτι που έχει εξελιχθεί πάρα                                 παρουσιάζει πλέον μια πιο ισορροπη-
            πολύ μέσα στα χρόνια είναι η αποδοχή                                 μένη εικόνα σε σχέση με ό,τι αντιμετω-
            του συνεδρίου από τη ναυτιλιακή κοι-                                 πίσαμε το 2020, το 2021 και το 2022.
            νότητα, γεγονός που κατέστη εμφανές                                  Από μήνα σε μήνα βλέπουμε να κατα-
            από την άμεση και μεγάλη ανταπόκριση                                 γράφεται μια ανάκαμψη και να εξελίσσε-
            των εκπροσώπων της.                                                  ται μια κατάσταση πιο κοντά στα δεδο-
            Πέραν της θεματολογίας, το συγκε-                                    μένα του 2019, από τα οποία απέχουμε
            κριμένο συνέδριο ναυτιλίας επιτρέπει                                 περίπου ένα 25%. Θεωρώ ότι το 2025
            στους συμμετέχοντες να γνωριστούν,                                   θα έχουμε φτάσει στα επίπεδα του 2019.
            να δικτυωθούν, να μοιραστούν εμπει-                                  Την ίδια στιγμή καταγράφεται μια στα-
            ρίες και να ανταλλάξουν πληροφορίες                                  διακή αποκλιμάκωση του κόστους των
            και απόψεις με συναδέλφους τους από                                  ναύλων, μια τάση που θέλω να πιστεύω
            άλλες εταιρείες.                                                     ότι θα συνεχιστεί. Δεν είναι πάντως μια
                                                     Στη Marine Tours            καθολική τάση, αλλά διαφοροποιείται σε
            â       Τι σημαίνει πρακτικά ESG          φιλοδοξούμε να             κάθε γεωγραφική ζώνη και εξαρτάται
                    για τον τομέα της διαχείρι-        στεκόμαστε ως             από τη ζήτηση και το mix των ταξιδι-
                    σης ταξιδιών; Πώς αντιδρά       πρωτοπόροι σε κάθε           ωτών. Για παράδειγμα, προς τη Βόρεια
                    η Marine Tours στις  νέες       νέα τάση που πάει            Αμερική πλέον δεν ταξιδεύουν μόνο
                    επιταγές του ESG;               μπροστά τον Κλάδο            ναυτικοί αλλά και corporate ταξιδιώτες.
            Στη  Marine Tours  φιλοδοξούμε να         και το ESG δεν             Συνεπώς, για την εν λόγω γεωγραφική
            στεκόμαστε ως πρωτοπόροι σε κάθε        συνιστά εξαίρεση.            περιοχή, οι ναύλοι δύσκολα θα είναι μει-
            νέα τάση που πάει μπροστά τον Κλάδο     Στο πλαίσιο αυτό,            ωμένοι έναντι του 2022, κυρίως λόγω
            και το ESG δεν συνιστά εξαίρεση. Στο   η εταιρεία μας θέτει          αυξημένης ζήτησης. Από την άλλη, στην
            πλαίσιο αυτό, η εταιρεία μας θέτει τη   τη βιωσιμότητα στο           Άπω Ανατολή, όπου η ταξιδιωτική δρα-
            βιωσιμότητα στο επίκεντρο, τόσο σε       επίκεντρο, τόσο             στηριότητα δεν είναι εξίσου έντονη και
            σχέση με τη λειτουργία της όσο και για    σε σχέση με τη             η προσθήκη νέων πτήσεων συστημα-
            να μπορεί να υποστηρίξει τους πελάτες   λειτουργία της όσο           τική, η αποκλιμάκωση των ναύλων είναι
            της, καθώς εξερευνούν τις προκλήσεις    και για να μπορεί            μεγαλύτερη.
            και τις ευκαιρίες της νέας εποχής του   να υποστηρίξει τους          Σε γενικές γραμμές θα έλεγα ότι το
            ESG στη Ναυτιλία. Επιπλέον, στο ίδιο    πελάτες της, καθώς           «μαγικό χέρι» της σταδιακής κανονι-
            πλαίσιο, επιδίωξή μας είναι να βοηθή-     εξερευνούν τις             κότητας αφήνει τον ανταγωνισμό να
            σουμε τόσο τους προμηθευτές όσο και     προκλήσεις και τις           λειτουργήσει. Ταξιδιωτικές υποδομές,
            τους πελάτες μας να πετύχουν τους       ευκαιρίες της νέας           αεροδρόμια, αεροπορικές εταιρείες
            δικούς τους στόχους, να εκπληρώσουν     εποχής του ESG στη           και κατασκευάστριες εταιρείες αερο-
            τις επιθυμίες τους καθώς επίσης και          Ναυτιλία.               σκαφών έχουν εισέλθει σε φάση κανο-
            να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που                                 νικότητας. Υπενθυμίζεται ότι το 2022
            αυτό το πλαίσιο ορίζει.                                              σημειώθηκαν αναταραχές στις αερο-
            Αποστολή μας είναι η προστιθέμενη                                    μεταφορές. Φέτος δεν θα γίνει το ίδιο.
            αξία για τους πελάτες μας αρχής γενο-                                Αυτή η επιστροφή στην κανονικότητα
            μένης από την επιλογή πιστοποιημένων                                 αντανακλάται στις τελικές τιμές που
            προμηθευτών έως και την τελική επι-                                  πληρώνει ο καταναλωτής.
            βεβαίωση ότι μια ναυτιλιακή εταιρεία                                 Σε ό,τι αφορά τα ναυτικά ταξίδια, έχουν
            βελτιώνει το περιβαλλοντικό της απο-                                 αλλάξει αρκετά δεδομένα. Αφενός στο
            τύπωμα μέσω της επιλογής ενός κατάλ-                                 πλαίσιο του ESG που περιγράψαμε πιο
            ληλου ταξιδιωτικού προγράμματος που                                  πάνω, αφετέρου διότι οι ναυτιλιακές
            εμείς προσφέρουμε. Κάτι τέτοιο μπορεί                                εταιρείες επιλέγουν ασφαλέστερες και
            να επιτευχθεί επιλέγοντας ως επί το                                  ποιοτικότερες πτήσεις για τα πληρώ-
            πλείστον πτήσεις φιλικές προς το περι-                               ματά τους. Έχοντας την ευημερία των
            βάλλον, ασφαλείς και βιώσιμες για τους                               ναυτικών τους ως ύψιστη προτεραιό-
            ναυτικούς. Οι πελάτες μας ήδη πρω-                                   τητα, οι ναυτιλιακές εταιρείες υιοθετούν
            τοστατούν επιλέγοντας τις παραπάνω                                   μια διαφορετική κουλτούρα. Πρόκειται
            υπηρεσίες, οι οποίες ανταποκρίνονται                                 για μια θεμελιώδη αλλαγή, στην οποία
            στις σύγχρονες απαιτήσεις.                                           συντελεί και η παγκόσμια ανάπτυξη


                                                                                                            169
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174