
Η λιμενική συμφόρηση, η οποία παραλύει εδώ και αρκετούς μήνες τις εφοδιαστικές αλυσίδες, φαίνεται να επεκτείνεται, όπως καταδεικνύουν δεδομένα ανάρτησης της VesselsValue. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν τα containerships, ιδιαίτερα στους λιμένες Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια.
Πλέον όμως σημαντικές καθυστερήσεις καταγράφονται και στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Βάσει της VesselsValue, την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου, 2.411 bulkers περίμεναν να δέσουν στα διεθνή λιμάνια, δηλαδή το 21% του συνολικού ενεργού στόλου. Τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε περαιτέρω στα 2.433 πλοία.
Αναλυτικότερα, τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, 730 bulkers ανέμεναν να δέσουν σε κινεζικούς λιμένες. O αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 30% των bulkers που βρίσκονται σε αναμονή παγκοσμίως και ανέρχεται σε μεταφορική ικανότητα ίση με σχεδόν 60 εκατ. dwt. Αξίζει να σημειωθεί πως το 27% των bulkers που είναι σε αναμονή, βρίσκονται στην Ανατολική Σινική Θάλασσα. Οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων αποτελούν, μεταξύ άλλων, απόρροια της συμφόρησης που πλήττει τις τακτικές γραμμές.
Συνεπώς, διαφαίνεται πως τα υψηλότερα επίπεδα συμφόρησης καταγράφονται στην Ανατολική Σινική Θάλασσα, στην οποία βρίσκονται λιμένες-κλειδιά τόσο για την αγορά των bulkers όσο και για εκείνη των containerships.
Currently, there are 2433 #Bulkers waiting at congested ports globally (22 more than Thursday, 30th September).
China has been experiencing the highest levels of #congestion, mostly concentrated in the East China Sea region where over 55 mil DWT is waiting.
#trade #shipping pic.twitter.com/mvnY7ELwYU
— VesselsValue (@VesselsValue) October 4, 2021
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ