H Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL), η Woodside Energy Ltd., η HD Korea Shipbuilding and Offshore Engineering Co., Ltd. (HD KSOE) και η Hyundai Glovis Co., Ltd. (Hyundai Glovis) ανακοίνωσαν πρόσφατα την υπογραφή ενός μη δεσμευτικού μνημονίου κατανόησης (MoU). Στόχος των εταιρειών είναι η ανάπτυξη κοινών λύσεων για τη θαλάσσια μεταφορά υδρογόνου σε υγρή μορφή (LH₂), καθώς η ζήτησή του αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες δεκαετίες.
Η βασική επιδίωξη των εταιρειών είναι η ανάπτυξη μιας εφοδιαστικής αλυσίδας υγροποιημένου υδρογόνου στην Ασία και σε άλλες περιοχές διαμέσου ενός πλοίου που θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 80.000 κ.μ. LH₂ σε δεξαμενές. Συγκεκριμένα, ο καταμερισμός του έργου θα γίνει ως εξής: η Woodside θα είναι υπεύθυνη για την παραγωγή υδρογόνου, η HD KSOE θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει το πλοίο, ενώ η Hyundai Glovis και η MOL θα αναλάβουν τη διαχείριση του πλοίου, αλλά και την αποθήκευση και την ασφάλεια του υγροποιημένου υδρογόνου κατά τη μεταφορά του.
Η μεταφορά του υγροποιημένου υδρογόνου προσφέρει δύο σημαντικά οφέλη έναντι του αέριου. Κατ’ αρχάς, το υγροποιημένο υδρογόνο καταλαμβάνει περίπου το 1/800 του όγκου του αέριου υδρογόνου. Δεύτερον, το αέριο υδρογόνο είναι μη τοξικό. Βασική προϋπόθεση όμως για τη μεταφορά του είναι η διατήρηση της θερμοκρασίας εντός των δεξαμενών στους -253°C. Συνεπώς απαιτείται προηγμένη τεχνολογία, με την οποία η MOL έχει αποκτήσει εμπειρία κατά τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.