Πολυμερής συνεργασία με επίκεντρο τη μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου

Πολυμερής συνεργασία με επίκεντρο τη μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου

85
Πολυμερής συνεργασία με επίκεντρο τη μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου

H Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL), η Woodside Energy Ltd., η HD Korea Shipbuilding and Offshore Engineering Co., Ltd. (HD KSOE) και η Hyundai Glovis Co., Ltd. (Hyundai Glovis) ανακοίνωσαν πρόσφατα την υπογραφή ενός μη δεσμευτικού μνημονίου κατανόησης (MoU). Στόχος των εταιρειών είναι η ανάπτυξη κοινών λύσεων για τη θαλάσσια μεταφορά υδρογόνου σε υγρή μορφή (LH₂), καθώς η ζήτησή του αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες δεκαετίες.

Η βασική επιδίωξη των εταιρειών είναι η ανάπτυξη μιας εφοδιαστικής αλυσίδας υγροποιημένου υδρογόνου στην Ασία και σε άλλες περιοχές διαμέσου ενός πλοίου που θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 80.000 κ.μ. LH₂ σε δεξαμενές. Συγκεκριμένα, ο καταμερισμός του έργου θα γίνει ως εξής: η Woodside θα είναι υπεύθυνη για την παραγωγή υδρογόνου, η HD KSOE θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει το πλοίο, ενώ η Hyundai Glovis και η MOL θα αναλάβουν τη διαχείριση του πλοίου, αλλά και την αποθήκευση και την ασφάλεια του υγροποιημένου υδρογόνου κατά τη μεταφορά του.

Η μεταφορά του υγροποιημένου υδρογόνου προσφέρει δύο σημαντικά οφέλη έναντι του αέριου. Κατ’ αρχάς, το υγροποιημένο υδρογόνο καταλαμβάνει περίπου το 1/800 του όγκου του αέριου υδρογόνου. Δεύτερον, το αέριο υδρογόνο είναι μη τοξικό. Βασική προϋπόθεση όμως για τη μεταφορά του είναι η διατήρηση της θερμοκρασίας εντός των δεξαμενών στους -253°C. Συνεπώς απαιτείται προηγμένη τεχνολογία, με την οποία η MOL έχει αποκτήσει εμπειρία κατά τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.