«Ανάμνηση» πλέον για τα bulk carriers η Διώρυγα του Παναμά

«Ανάμνηση» πλέον για τα bulk carriers η Διώρυγα του Παναμά

2741
«Ανάμνηση» πλέον για τα bulk carriers η Διώρυγα του Παναμά

Σημαντικές εξακολουθούν να είναι οι επιδράσεις στη ναυτιλιακή κίνηση από την ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο Reuters αναλυτές και traders, πλοία μεταφοράς σιτηρών από το U.S. Gulf Coast στην Ασία αναγκάζονται να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις προκειμένου να παρακάμψουν τον Παναμά, τα τέλη διέλευσης του οποίου κινούνται σε επίπεδα-ρεκόρ.

Το «κομφούζιο» σε μία από τις κύριες θαλάσσιες εμπορικές οδούς του κόσμου έρχεται την περίοδο αιχμής για τις αμερικανικές εξαγωγές σιτηρών και το υψηλότερο κόστος απειλεί να πλήξει τη ζήτηση για τους Αμερικανούς προμηθευτές καλαμποκιού και σόγιας, που έχουν ήδη παραχωρήσει μερίδιο αγοράς στη Βραζιλία τα τελευταία χρόνια. Τα πλοία μεταφοράς σιτηρών έρχονται αντιμέτωπα με καθυστερήσεις έως και τριών εβδομάδων για να περάσουν από τη Διώρυγα του Παναμά, καθώς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα πλοία που ταξιδεύουν με πιο τακτικά δρομολόγια καταλαμβάνουν τις λίγες διαθέσιμες θέσεις διέλευσης. Μάλιστα, ο αντίκτυπος στη θαλάσσια μεταφορά αμερικανικών σιτηρών ενδέχεται να είναι ισχυρός και το 2024.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη διέλευση πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά πραγματοποιούνται δημοπρασίες, με το κόστος εξασφάλισης slot να είναι «απαγορευτικό». «Το εμπόριο σιτηρών και ο τομέας των bulk carriers θα είναι οι τελευταίοι πελάτες που θα περάσουν από τη Διώρυγα του Παναμά. Δεν θα βασιζόμουν στη Διώρυγα του Παναμά σύντομα», δήλωσε στο Reuters ο Mark Thompson, ανώτερος trader της Olam Agri.

H όλη κατάσταση ενδέχεται να επηρεάσει τους εισαγωγείς σιτηρών λόγω του υψηλότερου κόστους μεταφοράς, παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν υποχωρήσει από το peak του 2020.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.