Ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο, «γέφυρα» Βενεζουέλας-Κίνας μετά την άρση των αμερικανικών κυρώσεων

Ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο, «γέφυρα» Βενεζουέλας-Κίνας μετά την άρση των αμερικανικών κυρώσεων

4293
Ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο, «γέφυρα» Βενεζουέλας-Κίνας μετά την άρση των αμερικανικών κυρώσεων

Η άρση μέρους των αμερικανικών κυρώσεων ενάντια στη Βενεζουέλα δίνει το περιθώριο σε εταιρείες ενέργειας να συναλλάσσονται με τη Βενεζουέλα. Συνεπώς, ένα «παραδοσιακό» route του «σκοτεινού στόλου» ενδέχεται να αποτελέσει παρελθόν για τα εν λόγω δεξαμενόπλοια, γεγονός που αντανακλάται και στην πρόσφατη κίνηση της Vitol.

Ειδικότερα, η Vitol προχώρησε στη ναύλωση δεξαμενόπλοιου για τη μεταφορά αργού πετρελαίου της Βενεζουέλας στην Κίνα, σύμφωνα με δεδομένα των Kpler και Vortexa. Συγκεκριμένα, το VLCC «Gustavia S.» ναυλώθηκε έναντι $11 εκατ.

Το συγκεκριμένο VLCC ανήκει στην TMS Tankers, συμφερόντων του κ. Γιώργου Οικονόμου, έχει ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα το 2020 και διαθέτει χωρητικότητα 299.995 dwt. Η επιλογή της Vitol να ναυλώσει ελληνόκτητο πλοίο αντανακλά τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας παγκοσμίως, και δη στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Άλλωστε, ο ελληνόκτητος στόλος σε όρους χωρητικότητας ανέρχεται σε 17,4% της παγκόσμιας χωρητικότητας, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Review of Maritime Transport της UNCTAD. Πέραν αυτού, βάσει έκθεσης της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, σχεδόν ένα στα τρία πετρελαιοφόρα (31,27%) είναι ελληνόκτητο.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.