Ενισχύεται η δυναμική της Κίνας στον ναυτιλιακό στίβο, αν και η θέση της Ελλάδας στην κορυφή παραμένει ακλόνητη, με νέες επενδύσεις από τους Έλληνες πλοιοκτήτες να λαμβάνουν χώρα.
Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, Κινέζοι πλοιοκτήτες αντιπροσωπεύουν το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε όρους dwt. Σε αντίθεση με τους Έλληνες, ελέγχουν μικρότερο ποσοστό δεξαμενόπλοιων και υγραεριοφόρων και προσανατολίζονται κυρίως στα containerships και στα πλοία γενικού φορτίου.
Η είσοδος κινεζικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στην αγορά leasing αποτελεί κινητήριο δύναμη της ανάπτυξης του στόλου που διαχειρίζονται οι Κινέζοι, σύμφωνα με την BIMCO. Άλλωστε, οι πέντε από τις δέκα κορυφαίες πλοιοκτήτριες εταιρείες της Κίνας είναι leasing houses, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Όπως είναι λογικό, η Cosco Shipping παραμένει στην κορυφή μακράν της δεύτερης China Merchants, με τον υπό διαχείριση στόλο της να ανέρχεται σε 13,8 εκατ. dwt.