CII, ακόμα μία «δαμόκλειος σπάθη» για τις θαλάσσιες μεταφορές

CII, ακόμα μία «δαμόκλειος σπάθη» για τις θαλάσσιες μεταφορές

153
CII, ακόμα μία «δαμόκλειος σπάθη» για τις θαλάσσιες μεταφορές

Ο CII αποτελεί το νεότερο μέτρο που αποφάσισε να υιοθετήσει ο IMO, με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών στη ναυτιλία, έχοντας ωστόσο προκαλέσει θορυβώδεις αντιδράσεις και προβληματισμό με εστίαση στις πτυχές που επηρεάζουν τον υπολογισμό του.

Στο πλαίσιο αυτό, στην έκθεσή της Review of Maritime Transport 2023, η UNCTAD προχώρησε σε ανάλυση των πλοίων που θεωρούνται συμμορφούμενα με τον CII το 2022 και το 2026, καταδεικνύοντας την ανάγκη λήψης περισσότερων πρωτοβουλιών.

Ο CII αποδίδει μια αξιολόγηση από A έως Ε στα πλοία, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες παραμέτρους, και η αξιολόγηση αντανακλά τον βαθμό λειτουργικής αποδοτικότητας του πλοίου. Στην περίπτωση που το πλοίο λάβει αξιολόγηση A, B ή C, θεωρείται συμμορφούμενο. Στην περίπτωση που λάβει αξιολόγηση D ή E, «διορθωτικές» δράσεις απαιτούνται.

Η UNCTAD σημειώνει ‒βάσει δεδομένων της Marine Benchmark τον Ιούνιο του 2023‒ ότι περίπου το 65% του παγκόσμιου στόλου βρίσκεται στην κλίμακα A, B ή C. Ωστόσο, εφόσον δεν ληφθούν περαιτέρω μέτρα για τη διασφάλιση της βελτίωσης των λειτουργιών των πλοίων, μέχρι το 2026 το συγκεκριμένο ποσοστό θα μειωθεί στο 49%.

Εικόνα1

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.