Η εκρηκτική αύξηση στις διαλύσεις containerships, στάχτη στα «μάτια» της αγοράς

Η εκρηκτική αύξηση στις διαλύσεις containerships, στάχτη στα «μάτια» της αγοράς

161
Η εκρηκτική αύξηση στις διαλύσεις containerships, στάχτη στα «μάτια» της αγοράς

Το κολοσσιαίο orderbook των containerships, σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης, πονοκεφαλιάζουν την αγορά, με τα παγκόσμια ύδατα να αναμένεται να γεμίσουν με νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα έτη, τα περισσότερα εκ των οποίων η παγκόσμια ζήτηση δεν «χρειάζεται».

Στο πλαίσιο αυτό, και καθώς οι ναύλοι στη spot αγορά συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία, σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Peter Sand της Xeneta σχολιάζει την εικόνα που έχει καταγραφεί στις διαλύσεις containerships.

Εντός του 2023, 36 containerships έχουν πωληθεί προς διάλυση μέχρι στιγμής, ενώ, κατά τον ίδιο, τους ερχόμενους μήνες πολλά ακόμη containerships θα πωληθούν με τελικό προορισμό τα διαλυτήρια.

Ωστόσο, η πλήρης εικόνα δεν καθίσταται σαφής μονάχα από τον αριθμό των πλοίων. Τα συγκεκριμένα 36 containerships διαθέτουν χωρητικότητα ύψους 68.000 TEUs. Σε σύγκριση με το 2022, οπότε και πωλήθηκαν προς διάλυση containerships μεταφορικής ικανότητα 16.000 TEUs, η ετήσια αύξηση ανέρχεται ήδη σε 325%.

Τα πλοία αυτά, όμως, είναι κατά κύριο λόγο τα γηραιότερα και μικρότερα σε μεταφορική ικανότητα του στόλου. Συνεπώς, καθώς μεγαθήρια βρίσκονται υπό ναυπήγηση, η μεταφορική ικανότητα που εξέρχεται του παγκόσμιου στόλου είναι σαφώς κατά πολύ χαμηλότερη από εκείνη που θα εισέλθει τα επόμενα έτη.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.