Δορυφόροι χαμηλής τροχιάς και συνδεσιμότητα: Άσοι στο μανίκι της ναυτιλίας με πολλές προκλήσεις

    117
    Δορυφόροι χαμηλής τροχιάς και συνδεσιμότητα: Άσοι στο μανίκι της ναυτιλίας με πολλές προκλήσεις
    Α-Δ: Ali Shehab, Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου, Ben Palmer OBE, Nabil Ben Soussia, Κris Vedat

    Οι πρόσφατες εξελίξεις στις υπηρεσίες που παρέχουν οι δορυφόροι τόσο στα ναυτιλιακά γραφεία όσο και στα πλοία αναμφίβολα θα αποτελέσουν ένα game changer για τον κλάδο, ο οποίος με σταθερά βήματα οδεύει στην ψηφιοποίηση.

    Τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει η ναυτιλία από τους δορυφόρους χαμηλής τροχιάς, η αξία της συνδεσιμότητας και οι σύγχρονες προκλήσεις γύρω από την ψηφιοποίηση, συμπεριλαμβανομένων των κυβερνοεπιθέσεων, αναλύθηκαν εκτενώς κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο της έκθεσης Seatrade Maritime Logistics Middle East, που διοργανώθηκε στις 16-18 Μαΐου στο Ντουμπάι.

    Στο πάνελ συμμετείχαν οι: Ben Palmer OBE, πρόεδρος Inmarsat, Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου, CEO Tototheo Maritime, Nabil Ben Soussia, CEO Asia, Middle East & CIS, IEC Telecom, και Κris Vedat, Head of Technology and Logistics, P&O Maritime Logistics. Συντονιστής του πάνελ ήταν ο Ali Shehab, Global Director of Special Prοjects & Services Maritime, DNV AS, Dubai Branch.

    Στην αρχική του τοποθέτηση, ο κ. Palmer υπογράμμισε την ενίσχυση της ασφάλειας και της αποδοτικότητας των πλοίων, ως σημαντικών οφελών της ψηφιοποίησης της ναυτιλίας, και πρόσθεσε ότι η συνδεσιμότητα δίνει τη δυνατότητα επαφής των ναυτικών με τις οικογένειές τους, βελτιώνοντας την ευημερία τους. O ίδιος ανέφερε ότι, με δεδομένες τις προκλήσεις του μέλλοντος στο τεχνολογικό μέτωπο, άπτεται των εταιρειών όπως η Inmarsat η παροχή υβριδικών, προσαρμοστικών και πολυδιάστατων λύσεων στους πελάτες τους.

    Η κ. Θεοδοσίου από την πλευρά της τόνισε πως, παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία δεν θέλει να δοκιμάζει νέα πράγματα, πλέον σημειώνονται σημαντικές αλλαγές προσανατολισμένες στην τεχνολογία. «Με δεδομένο ότι οι λύσεις αυτές είναι φιλικές προς τον χρήστη, μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στις υπάρχουσες διαδικασίες και λειτουργίες». Αναφερόμενη στην τεχνητή νοημοσύνη, σχολίασε ότι έρχεται με ορμή στη ναυτιλία και θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα έτη, ωστόσο δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει την ανάγκη ύπαρξης ενός κανονιστικού πλαισίου.

    «Θα πρέπει να δούμε τα πράγματα διαφορετικά. Θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος διαχείρισης των πλοίων», σημείωσε αρχικά ο κ. Soussia. O ίδιος πρόσθεσε ότι η συνδεσιμότητα στα πλοία τα επόμενα χρόνια θα αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις ναυτιλιακές εταιρείες, φέρνοντας ως παράδειγμα τα ξενοδοχεία που διέθεταν wi-fi πριν από είκοσι χρόνια. «Η μη παροχή ίντερνετ στη νέα γενιά ναυτικών δεν είναι επιλογή αλλά απαραίτητη προϋπόθεση», σχολίασε.

    O κ. Κris Vedat επίσης στάθηκε στην ανάγκη επικοινωνίας των ναυτικών με τις οικογένειές τους, επισημαίνοντας ότι η συνδεσιμότητα ή μη στα πλοία θα αποτελέσει ένα ακόμη κριτήριο επιλογής των νέων να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα, πέραν των απολαβών. Επιπλέον, αναφέρθηκε στα οφέλη της χρήσης και της αξιοποίησης δεδομένων στα πλοία όπως είναι η αποδοτικότερη κατανάλωση καυσίμων, η ανακατεύθυνση πλοίων σε περίπτωση λιμενικής συμφόρησης ή ακραίων καιρικών συνθηκών και, εν τέλει, η λήψη καλύτερων αποφάσεων. Ως σκόπελο για τη μεγαλύτερη διάδοση της τεχνολογίας στα πλοία ανέφερε το κόστος, ενώ πρόσθεσε ότι είναι ανάγκη η ναυτιλία να παραδειγματιστεί από τις αερομεταφορές στο τεχνολογικό μέτωπο.

    Φωτό: Ναυτικά Χρονικά

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.