
Καθώς ο χάρτης του θαλάσσιου εμπορίου επαναπροσδιορίζεται, ως απόρροια της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, τα δεξαμενόπλοια απολαμβάνουν πολύ υψηλούς ναύλους.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από τη σημαντική άνοδο των τονομιλίων, καθώς η Ευρώπη, η οποία για πολλές δεκαετίες αποτελούσε τον κορυφαίο αγοραστή ρωσικού πετρελαίου, πλέον έχει μειώσει σημαντικά τις ροές και στρέφεται σε πιο μακρινούς προορισμούς για την κάλυψη των αναγκών της. Μάλιστα η τάση αυτή μάλλον θα ενισχυθεί μετά την 5η Δεκεμβρίου, όταν τεθεί σε ισχύ το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο.
Όλα τα μεγέθη δεξαμενόπλοιων καταγράφουν ανάκαμψη, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τα χαμηλά επίπεδα ναύλων που κατέγραψαν τα σχεδόν δύο τελευταία χρόνια. Ιδιαίτερα όμως τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια «φλερτάρουν» με εξαψήφια επίπεδα ναύλων. Την προηγούμενη εβδομάδα, οι ναύλοι βελτιώθηκαν σημαντικά σε όλα τα routes του Baltic Exchange: από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα διαμορφώθηκαν σε WS128 (TCE $96.400), ενώ για ταξίδια από τη Δυτική Αφρική στην Κίνα σε WS112,5 (TCE $91.200). Σύμφωνα δε με την Clarksons Research, τα κατά μέσο όρο earnings των VLCCs την περασμένη εβδομάδα διαμορφώθηκαν στα $106.137/ημέρα, ο υψηλότερος αριθμός από τον Απρίλιο του 2020.
Πάντως, ενόψει της 5ης Δεκεμβρίου, αναδύονται ορισμένες προκλήσεις που σχετίζονται με την προσφορά. Σε έκθεσή της, η Poten εκτιμά ότι o «σκοτεινός στόλος» δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί ενόψει εμπάργκο, καθώς τα εν λόγω πλοία, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα στέλνονταν για scrapping, επιδίδονται σε παράνομες μεταφορές πετρελαίου. Όπως τονίζεται στην έκθεση, υπάρχουν συχνά λιγότερο επιφανείς πλοιοκτήτες οι οποίοι ρισκάρουν να χρησιμοποιούν τα πλοία τους στα εν λόγω trades, για τα οποία οι ναύλοι μπορούν να φτάσουν σε δύο ή τρεις φορές υψηλότερα επίπεδα έναντι των «συμβατικών» ταξιδιών. Δεδομένου μάλιστα ότι ο στόλος αυτός είναι υπερήλικος και ο κίνδυνος ατυχημάτων ορατός, το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών εξέδωσε πρόσφατα μια νέα οδηγία, σύμφωνα με την οποία κάθε πλοίο σε έμφορτη κατάσταση που μεταφέρει πετρέλαιο και διέρχεται από τα τουρκικά στενά θα πρέπει από 1/12/2022 να παρέχει ένα έγγραφο επιβεβαίωσης ότι διαθέτει έγκυρη αλληλασφαλιστική κάλυψη για το ίδιο το πλοίο αλλά και για το φορτίο. Με βάση τα παραπάνω, είναι δεδομένο ότι θα δοκιμαστεί η αντοχή της αγοράς, αν και τα σημάδια, οδηγούμενα από τη ζήτηση, είναι ευοίωνα για διατήρηση των υψηλών ναύλων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ