
Καθώς ο χάρτης του θαλάσσιου εμπορίου επαναπροσδιορίζεται, ως απόρροια της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, τα δεξαμενόπλοια απολαμβάνουν πολύ υψηλούς ναύλους.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από τη σημαντική άνοδο των τονομιλίων, καθώς η Ευρώπη, η οποία για πολλές δεκαετίες αποτελούσε τον κορυφαίο αγοραστή ρωσικού πετρελαίου, πλέον έχει μειώσει σημαντικά τις ροές και στρέφεται σε πιο μακρινούς προορισμούς για την κάλυψη των αναγκών της. Μάλιστα η τάση αυτή μάλλον θα ενισχυθεί μετά την 5η Δεκεμβρίου, όταν τεθεί σε ισχύ το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο.
Όλα τα μεγέθη δεξαμενόπλοιων καταγράφουν ανάκαμψη, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τα χαμηλά επίπεδα ναύλων που κατέγραψαν τα σχεδόν δύο τελευταία χρόνια. Ιδιαίτερα όμως τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια «φλερτάρουν» με εξαψήφια επίπεδα ναύλων. Την προηγούμενη εβδομάδα, οι ναύλοι βελτιώθηκαν σημαντικά σε όλα τα routes του Baltic Exchange: από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα διαμορφώθηκαν σε WS128 (TCE $96.400), ενώ για ταξίδια από τη Δυτική Αφρική στην Κίνα σε WS112,5 (TCE $91.200). Σύμφωνα δε με την Clarksons Research, τα κατά μέσο όρο earnings των VLCCs την περασμένη εβδομάδα διαμορφώθηκαν στα $106.137/ημέρα, ο υψηλότερος αριθμός από τον Απρίλιο του 2020.
Πάντως, ενόψει της 5ης Δεκεμβρίου, αναδύονται ορισμένες προκλήσεις που σχετίζονται με την προσφορά. Σε έκθεσή της, η Poten εκτιμά ότι o «σκοτεινός στόλος» δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί ενόψει εμπάργκο, καθώς τα εν λόγω πλοία, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα στέλνονταν για scrapping, επιδίδονται σε παράνομες μεταφορές πετρελαίου. Όπως τονίζεται στην έκθεση, υπάρχουν συχνά λιγότερο επιφανείς πλοιοκτήτες οι οποίοι ρισκάρουν να χρησιμοποιούν τα πλοία τους στα εν λόγω trades, για τα οποία οι ναύλοι μπορούν να φτάσουν σε δύο ή τρεις φορές υψηλότερα επίπεδα έναντι των «συμβατικών» ταξιδιών. Δεδομένου μάλιστα ότι ο στόλος αυτός είναι υπερήλικος και ο κίνδυνος ατυχημάτων ορατός, το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών εξέδωσε πρόσφατα μια νέα οδηγία, σύμφωνα με την οποία κάθε πλοίο σε έμφορτη κατάσταση που μεταφέρει πετρέλαιο και διέρχεται από τα τουρκικά στενά θα πρέπει από 1/12/2022 να παρέχει ένα έγγραφο επιβεβαίωσης ότι διαθέτει έγκυρη αλληλασφαλιστική κάλυψη για το ίδιο το πλοίο αλλά και για το φορτίο. Με βάση τα παραπάνω, είναι δεδομένο ότι θα δοκιμαστεί η αντοχή της αγοράς, αν και τα σημάδια, οδηγούμενα από τη ζήτηση, είναι ευοίωνα για διατήρηση των υψηλών ναύλων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Στην εξασφάλιση μιας σημαντικής συμφωνίας στην αγορά της Ινδίας προέβη πρόσφατα η Trafigura. Συγκεκριμένα, η Trafigura υπέγραψε πενταετή συμφωνία για την προμήθεια LNG με…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
«Θύελλα» αντιδράσεων έχει προκαλέσει στο εσωτερικό των Ηνωμένων Πολιτειών η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, καθώς οι δασμοί που επέβαλε απειλούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ