
Καθώς ο χάρτης του θαλάσσιου εμπορίου επαναπροσδιορίζεται, ως απόρροια της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, τα δεξαμενόπλοια απολαμβάνουν πολύ υψηλούς ναύλους.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από τη σημαντική άνοδο των τονομιλίων, καθώς η Ευρώπη, η οποία για πολλές δεκαετίες αποτελούσε τον κορυφαίο αγοραστή ρωσικού πετρελαίου, πλέον έχει μειώσει σημαντικά τις ροές και στρέφεται σε πιο μακρινούς προορισμούς για την κάλυψη των αναγκών της. Μάλιστα η τάση αυτή μάλλον θα ενισχυθεί μετά την 5η Δεκεμβρίου, όταν τεθεί σε ισχύ το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο.
Όλα τα μεγέθη δεξαμενόπλοιων καταγράφουν ανάκαμψη, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τα χαμηλά επίπεδα ναύλων που κατέγραψαν τα σχεδόν δύο τελευταία χρόνια. Ιδιαίτερα όμως τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια «φλερτάρουν» με εξαψήφια επίπεδα ναύλων. Την προηγούμενη εβδομάδα, οι ναύλοι βελτιώθηκαν σημαντικά σε όλα τα routes του Baltic Exchange: από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα διαμορφώθηκαν σε WS128 (TCE $96.400), ενώ για ταξίδια από τη Δυτική Αφρική στην Κίνα σε WS112,5 (TCE $91.200). Σύμφωνα δε με την Clarksons Research, τα κατά μέσο όρο earnings των VLCCs την περασμένη εβδομάδα διαμορφώθηκαν στα $106.137/ημέρα, ο υψηλότερος αριθμός από τον Απρίλιο του 2020.
Πάντως, ενόψει της 5ης Δεκεμβρίου, αναδύονται ορισμένες προκλήσεις που σχετίζονται με την προσφορά. Σε έκθεσή της, η Poten εκτιμά ότι o «σκοτεινός στόλος» δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί ενόψει εμπάργκο, καθώς τα εν λόγω πλοία, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα στέλνονταν για scrapping, επιδίδονται σε παράνομες μεταφορές πετρελαίου. Όπως τονίζεται στην έκθεση, υπάρχουν συχνά λιγότερο επιφανείς πλοιοκτήτες οι οποίοι ρισκάρουν να χρησιμοποιούν τα πλοία τους στα εν λόγω trades, για τα οποία οι ναύλοι μπορούν να φτάσουν σε δύο ή τρεις φορές υψηλότερα επίπεδα έναντι των «συμβατικών» ταξιδιών. Δεδομένου μάλιστα ότι ο στόλος αυτός είναι υπερήλικος και ο κίνδυνος ατυχημάτων ορατός, το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών εξέδωσε πρόσφατα μια νέα οδηγία, σύμφωνα με την οποία κάθε πλοίο σε έμφορτη κατάσταση που μεταφέρει πετρέλαιο και διέρχεται από τα τουρκικά στενά θα πρέπει από 1/12/2022 να παρέχει ένα έγγραφο επιβεβαίωσης ότι διαθέτει έγκυρη αλληλασφαλιστική κάλυψη για το ίδιο το πλοίο αλλά και για το φορτίο. Με βάση τα παραπάνω, είναι δεδομένο ότι θα δοκιμαστεί η αντοχή της αγοράς, αν και τα σημάδια, οδηγούμενα από τη ζήτηση, είναι ευοίωνα για διατήρηση των υψηλών ναύλων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ