
Ενίσχυση του βαθμού ικανοποίησης των ναυτικών από τις συνθήκες εν πλω καταδεικνύει ο δείκτης Seafarers Happiness Index (SHI) για το γ’ τρίμηνο του 2022. Τον εν λόγω δείκτη δημοσιεύει η ΜΚΟ Mission to Seafarers με τη συνεργασία των Standard Club και Idwal.
Σημειώνεται ότι, για την εξαγωγή συμπερασμάτων, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ναυτικοί απαντούν σε δέκα ερωτήσεις κάθε τρίμηνο, μοιραζόμενοι τις εμπειρίες τους σε συγκεκριμένα ζητήματα που επηρεάζουν την εργασία τους.
Ο SHI το γ’ τρίμηνο κατέγραψε άνοδο στο 7,3/10 από το 7,21 το β’ τρίμηνο. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα αισιόδοξη εξέλιξη, αν αναλογιστεί κανείς ότι το α’ τρίμηνο ο δείκτης αντίστοιχα είχε διαμορφωθεί στο 5,85. Η χαλάρωση των περιορισμών ενάντια στην πανδημία και η συνεπακόλουθη δυνατότητα ελεύθερης μετακίνησης των ναυτικών έδωσαν ώθηση στο επίπεδο ευτυχίας τους. Ωστόσο, ζητήματα όπως ο βαρύς φόρτος εργασίας και το άγχος παραμένουν, αν και σε μικρότερη κλίμακα.
Ο επιμέρους δείκτης αναφορικά με την επικοινωνία των ναυτικών με τους οικείους τους επίσης κατέγραψε άνοδο στο 7,56 από το 7,44. Οι συμμετέχοντες για ακόμα μία φορά ανέδειξαν τη σημασία της πρόσβασης στο διαδίκτυο ως κύριου πυλώνα ψυχικής ισορροπίας. Ενώ υπάρχουν φωνές οι οποίες υποστηρίζουν ότι η πρόσβαση στο διαδίκτυο αποξενώνει τα μέλη του πληρώματος, κάτι τέτοιο φαίνεται να μην ισχύει, καθώς πολλοί συμμετέχοντες στην έρευνα τόνισαν ότι οι συνθήκες εν πλω βελτιώνονται όταν οι ναυτικοί επικοινωνούν με τις οικογένειές τους. Ωστόσο, πρόκληση παραμένει το υψηλό κόστος της πρόσβασης στο διαδίκτυο καθώς επίσης και η κακή ποιότητά του.
Αναφορικά με τις απολαβές των ναυτικών, εδώ ο δείκτης υποχώρησε από το β’ τρίμηνο (7,49) στο 7,42. Οι ναυτικοί, ενώ αναγνωρίζουν ότι οι απολαβές τους είναι σε καλό επίπεδο, σημειώνουν ότι δεν συνάδουν πλέον με τις αυξημένες απαιτήσεις λόγω νέων κανονισμών και τον βαρύ φόρτο εργασίας εν πλω. Πτώση κατέγραψε και το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών σχετικά με τη διατροφή: από το 7,81 του β’ τριμήνου στο 7,53 του γ’ τριμήνου. Δεν είναι λίγοι οι ναυτικοί που υποστηρίζουν ότι πολύ σύντομα οι προμήθειες στο πλοίο εξαντλούνται, ενώ ιδιαίτερης μνείας χρήζει το γεγονός ότι οι Ασιάτες ναυτικοί θα πρέπει να προσαρμόζονται με τις διατροφικές συνήθειες των Ευρωπαίων και το αντίστροφο.
Τέλος, πτώση σημείωσαν επίσης οι δείκτες για τη δυνατότητα οι ναυτικοί να παραμένουν υγιείς (7,61 από 7,84), αλλά και για την εκπαίδευση που λαμβάνουν (7,74 από 7,79). Αντιθέτως, οριακή ενίσχυση παρουσίασε ο δείκτης για την αλληλεπίδραση των μελών του πληρώματος στα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ