
Τα κινεζικά ναυπηγεία εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή της ναυπηγικής βιομηχανίας το α’ εννιάμηνο του 2022, καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς τόσο στις νέες ναυπηγήσεις όσο και στις νέες παραγγελίες.
Ειδικότερα, τα ναυπηγεία της χώρας κατασκεύασαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 27,8 εκατ. dwt, την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, αριθμός που αντιστοιχεί στο 45,9% του παγκόσμιου συνόλου.
Την ίδια ώρα, οι νέες παραγγελίες που εξασφάλισαν τα κινεζικά ναυπηγεία αποτελούσαν το 53,6% των συνολικών παραγγελιών ανά τον κόσμο, ενώ οι εκκρεμείς παραγγελίες αποτελούσαν το 48% του παγκοσμίου συνόλου.
Παρά τον διαρκή ανταγωνισμό με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα κινεζικά ναυπηγεία κατάφεραν να διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία τους. Σημαντικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη διαδραμάτισε το γεγονός ότι τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν αρκετές παραγγελίες για LNG carriers, μια αγορά όπου παραδοσιακά η Νότια Κορέα διατηρεί εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, λόγω των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αλλά και της υψηλής ζήτησης για LNG carriers, τα κινεζικά ναυπηγεία κατάφεραν να εξασφαλίσουν έναν σεβαστό αριθμό των φετινών παραγγελιών.
Το γεγονός αυτό υποστήριξε τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τόσο ως προς τον αριθμό πλοίων, των οποίων τη ναυπήγηση ανέλαβε, όσο και ως προς την αξία των παραγγελιών. Άλλωστε, τα LNG carriers αποτελούν πλοία προηγμένης τεχνολογίας και το κόστος ναυπήγησής τους ξεπερνά συνήθως τα $200 εκατ.
Τέλος, ισχυρή αναμένεται να παραμείνει η ναυπηγική «κόντρα» μεταξύ Κίνας και Νότιας Κορέας, καθώς η Σεούλ προωθεί νέες επενδύσεις στα εγχώρια ναυπηγεία, με σκοπό την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματός τους στην κατασκευή πλοίων προηγμένης τεχνολογίας, προσβλέποντας στην κορυφή του κλάδου ναυπηγήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ