
Τα κινεζικά ναυπηγεία εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή της ναυπηγικής βιομηχανίας το α’ εννιάμηνο του 2022, καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς τόσο στις νέες ναυπηγήσεις όσο και στις νέες παραγγελίες.
Ειδικότερα, τα ναυπηγεία της χώρας κατασκεύασαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 27,8 εκατ. dwt, την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, αριθμός που αντιστοιχεί στο 45,9% του παγκόσμιου συνόλου.
Την ίδια ώρα, οι νέες παραγγελίες που εξασφάλισαν τα κινεζικά ναυπηγεία αποτελούσαν το 53,6% των συνολικών παραγγελιών ανά τον κόσμο, ενώ οι εκκρεμείς παραγγελίες αποτελούσαν το 48% του παγκοσμίου συνόλου.
Παρά τον διαρκή ανταγωνισμό με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα κινεζικά ναυπηγεία κατάφεραν να διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία τους. Σημαντικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη διαδραμάτισε το γεγονός ότι τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν αρκετές παραγγελίες για LNG carriers, μια αγορά όπου παραδοσιακά η Νότια Κορέα διατηρεί εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, λόγω των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αλλά και της υψηλής ζήτησης για LNG carriers, τα κινεζικά ναυπηγεία κατάφεραν να εξασφαλίσουν έναν σεβαστό αριθμό των φετινών παραγγελιών.
Το γεγονός αυτό υποστήριξε τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τόσο ως προς τον αριθμό πλοίων, των οποίων τη ναυπήγηση ανέλαβε, όσο και ως προς την αξία των παραγγελιών. Άλλωστε, τα LNG carriers αποτελούν πλοία προηγμένης τεχνολογίας και το κόστος ναυπήγησής τους ξεπερνά συνήθως τα $200 εκατ.
Τέλος, ισχυρή αναμένεται να παραμείνει η ναυπηγική «κόντρα» μεταξύ Κίνας και Νότιας Κορέας, καθώς η Σεούλ προωθεί νέες επενδύσεις στα εγχώρια ναυπηγεία, με σκοπό την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματός τους στην κατασκευή πλοίων προηγμένης τεχνολογίας, προσβλέποντας στην κορυφή του κλάδου ναυπηγήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ