
Τα κινεζικά ναυπηγεία εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή της ναυπηγικής βιομηχανίας το α’ εννιάμηνο του 2022, καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς τόσο στις νέες ναυπηγήσεις όσο και στις νέες παραγγελίες.
Ειδικότερα, τα ναυπηγεία της χώρας κατασκεύασαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 27,8 εκατ. dwt, την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, αριθμός που αντιστοιχεί στο 45,9% του παγκόσμιου συνόλου.
Την ίδια ώρα, οι νέες παραγγελίες που εξασφάλισαν τα κινεζικά ναυπηγεία αποτελούσαν το 53,6% των συνολικών παραγγελιών ανά τον κόσμο, ενώ οι εκκρεμείς παραγγελίες αποτελούσαν το 48% του παγκοσμίου συνόλου.
Παρά τον διαρκή ανταγωνισμό με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα κινεζικά ναυπηγεία κατάφεραν να διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία τους. Σημαντικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη διαδραμάτισε το γεγονός ότι τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν αρκετές παραγγελίες για LNG carriers, μια αγορά όπου παραδοσιακά η Νότια Κορέα διατηρεί εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, λόγω των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αλλά και της υψηλής ζήτησης για LNG carriers, τα κινεζικά ναυπηγεία κατάφεραν να εξασφαλίσουν έναν σεβαστό αριθμό των φετινών παραγγελιών.
Το γεγονός αυτό υποστήριξε τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τόσο ως προς τον αριθμό πλοίων, των οποίων τη ναυπήγηση ανέλαβε, όσο και ως προς την αξία των παραγγελιών. Άλλωστε, τα LNG carriers αποτελούν πλοία προηγμένης τεχνολογίας και το κόστος ναυπήγησής τους ξεπερνά συνήθως τα $200 εκατ.
Τέλος, ισχυρή αναμένεται να παραμείνει η ναυπηγική «κόντρα» μεταξύ Κίνας και Νότιας Κορέας, καθώς η Σεούλ προωθεί νέες επενδύσεις στα εγχώρια ναυπηγεία, με σκοπό την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματός τους στην κατασκευή πλοίων προηγμένης τεχνολογίας, προσβλέποντας στην κορυφή του κλάδου ναυπηγήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ