
Τα κινεζικά ναυπηγεία εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή της ναυπηγικής βιομηχανίας το α’ εννιάμηνο του 2022, καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς τόσο στις νέες ναυπηγήσεις όσο και στις νέες παραγγελίες.
Ειδικότερα, τα ναυπηγεία της χώρας κατασκεύασαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 27,8 εκατ. dwt, την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, αριθμός που αντιστοιχεί στο 45,9% του παγκόσμιου συνόλου.
Την ίδια ώρα, οι νέες παραγγελίες που εξασφάλισαν τα κινεζικά ναυπηγεία αποτελούσαν το 53,6% των συνολικών παραγγελιών ανά τον κόσμο, ενώ οι εκκρεμείς παραγγελίες αποτελούσαν το 48% του παγκοσμίου συνόλου.
Παρά τον διαρκή ανταγωνισμό με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα κινεζικά ναυπηγεία κατάφεραν να διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία τους. Σημαντικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη διαδραμάτισε το γεγονός ότι τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν αρκετές παραγγελίες για LNG carriers, μια αγορά όπου παραδοσιακά η Νότια Κορέα διατηρεί εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, λόγω των περιορισμένων slots στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αλλά και της υψηλής ζήτησης για LNG carriers, τα κινεζικά ναυπηγεία κατάφεραν να εξασφαλίσουν έναν σεβαστό αριθμό των φετινών παραγγελιών.
Το γεγονός αυτό υποστήριξε τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τόσο ως προς τον αριθμό πλοίων, των οποίων τη ναυπήγηση ανέλαβε, όσο και ως προς την αξία των παραγγελιών. Άλλωστε, τα LNG carriers αποτελούν πλοία προηγμένης τεχνολογίας και το κόστος ναυπήγησής τους ξεπερνά συνήθως τα $200 εκατ.
Τέλος, ισχυρή αναμένεται να παραμείνει η ναυπηγική «κόντρα» μεταξύ Κίνας και Νότιας Κορέας, καθώς η Σεούλ προωθεί νέες επενδύσεις στα εγχώρια ναυπηγεία, με σκοπό την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματός τους στην κατασκευή πλοίων προηγμένης τεχνολογίας, προσβλέποντας στην κορυφή του κλάδου ναυπηγήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ