
Τους κυριότερους σκοπέλους στον δρόμο της ναυτιλίας προς την απανθρακοποίηση ανέλυσαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ «Alternative Pathways to Operational Excellence and Decarbonisation», στο πλαίσιο του 12ου ετήσιου συνεδρίου Capital Link, που διοργανώθηκε την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου.
Οι εισηγητές ομόφωνα υπογράμμισαν την ανάγκη συνεργασίας όλων των stakeholders (ναυτιλιακές εταιρείες, ναυλωτές, κατασκευαστές μηχανών, κ.λπ.), προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί από τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς νομοθέτες. Την ίδια ώρα εξέφρασαν τον σκεπτικισμό τους για το νέο κανονισμό CII που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2023, σημειώνοντας ότι ορισμένα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα και ίσως ενισχύσουν την αβεβαιότητα που επικρατεί στον κλάδο αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Για μία ακόμα φορά εκφράστηκε η άποψη ότι, δεδομένων των διαφορετικών αναγκών του κάθε μεμονωμένου κλάδου της ναυτιλίας, δεν υπάρχει μια λύση που να εφαρμόζεται κοινά, ενώ οι ομιλητές τάχθηκαν υπέρ μιας στάσης αναμονής και μιας προσέγγισης «ένα βήμα τη φορά», προκειμένου η τεχνολογία να ωριμάσει αρκετά και να προσφέρει ρεαλιστικές λύσεις. Αναφορικά με τα εναλλακτικά καύσιμα, τόνισαν ότι έχουν αναληφθεί πολλές πρωτοβουλίες με επίκεντρο την αμμωνία, το υδρογόνο, τη μεθανόλη κ.ά., ωστόσο η παραγωγή αυτών με έναν πράσινο τρόπο και με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι ζωτικής σημασίας. Ειδικά για τις προοπτικές της πυρηνικής ενέργειας, οι συμμετέχοντες στο πάνελ εξέφρασαν διαφορετικές απόψεις, κυρίως λόγω θεμάτων που άπτονται της ασφάλειας των πληρωμάτων.
Ακόμη, επισημάνθηκε ότι, πέραν των καυσίμων και των τεχνολογιών, έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην έρευνα και στην ανάπτυξη, όπως επίσης και στον ανθρώπινο παράγοντα προς τη σταδιακή μετάβαση στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Τέλος, αναφορικά με τα κριτήρια ESG τα οποία έχουν εισέλθει δυναμικά σε κάθε πτυχή της ναυτιλιακής βιομηχανίας, οι ομιλητές δήλωσαν ότι θα επιταχύνουν την πράσινη μετάβαση του κλάδου, γεφυρώνοντας τις όποιες διαφορετικές προσεγγίσεις μεταξύ νεότερων και παλαιότερων γενεών.
Στο πάνελ, το οποίο συντόνισε ο κ. Ηλίας Καρυαμπάς, Director, Regional Business Development, Greece του ABS, συμμετείχαν οι:
– Μιχάλης Μαλλιαρός, General Manager της Euronav
– Βασίλης Σακέλλης, Managing Director της Alassia NewShips Management, Inc.
– Γιώργος Σαρρής, πρόεδρος της Enterprises Shipping & Trading και Managing Director της Golden Energy Management
– Δημήτρης Βασταρούχας, DCOO της Danaos Corporation
– Γιώργος Παρεντζάκης, Fleet Director της Naftomar
– Σταύρος Νιότης, Chief Sustainability Officer της Prime Marine
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ