
Δεξαμενόπλοια μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου μέσω των δανικών στενών είναι αρκετά πιθανό να απορρίψουν τα φορτία τους στη θάλασσα χωρίς τη συμμετοχή πιλότων, οι οποίοι παραδοσιακά παρέχονται στα εν λόγω πλοία, προειδοποίησε πρόσφατα η Ναυτιλιακή Αρχή της χώρας.
Το στενό τμήμα νερού μεταξύ Δανίας και Σουηδίας, στις εκβολές της Βαλτικής Θάλασσας, αποτελεί βασική αρτηρία για τη διά θαλάσσης μεταφορά ρωσικού πετρελαίου προς τις αγορές σε όλο τον κόσμο.
Υπό μία συνθήκη που υπεγράφη το 1857 στην Κοπεγχάγη, όλα τα πλοία έχουν δικαίωμα να πλέουν στα δανικά στενά, με τις Αρχές της χώρας να παρέχουν πιλότους για την ασφαλή πλοήγησή τους.
Ο IMO παροτρύνει τη χρήση πιλότων, η οποία ωστόσο δεν είναι υποχρεωτική. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, μέλη της δανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας ανησυχούν ότι οι κυρώσεις στο ρωσικό εμπόριο θα οδηγήσουν σε αύξηση των πλοίων που δεν θα χρησιμοποιούν πιλότους, με υψηλό τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής στα ύδατα της χώρας.
Προσώρας, τα πλοία συμμορφώνονται με τις συστάσεις του ΙΜΟ. Τον Αύγουστο, 196 δεξαμενόπλοια διήλθαν από τη Μεγάλη Ζώνη, το κύριο κανάλι στα δανικά στενά, και, σύμφωνα με δεδομένα της Ναυτιλιακής Αρχής της Δανίας, το 95% χρησιμοποίησαν πιλότο. Μάλιστα, το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ανερχόταν σε 92%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ