
Διαταραχές στην αγορά προκαλούν η προσφορά και η ζήτηση κενών εμπορευματοκιβωτίων, εφόσον παρατηρείται να είναι μεγάλη η μεταξύ τους απόκλιση, λόγω της αύξησης του χρόνου μεταφοράς μέσω θαλάσσης.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάλυση της Sea‑Intelligence, πριν από την πανδημία o μέσος χρόνος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διά θαλάσσης ήταν 45 ημέρες, ενώ κορύφωση παρουσίασε τον Φεβρουάριο του 2022, φτάνοντας τις 112 ημέρες. Ωστόσο, έκτοτε μειώθηκε σε 88 ημέρες, σύμφωνα με δεδομένα του περασμένου Αυγούστου. Αυτή η αύξηση του χρόνου μεταφοράς είχε οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, καθώς δεν είχαν μεταφερθεί αρκετά κενά εμπορευματοκιβώτια προς την Ασία το εν λόγω χρονικό διάστημα. Το γεγονός αυτό οδήγησε στην ανάγκη για παραγωγή νέων εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της αγοράς.
Όσον αφορά την εξέλιξη της κατάστασης, εάν ο χρόνος μεταφοράς συνεχίσει να μειώνεται, τα επιπρόσθετα εμπορευματοκιβώτια θα «αποδεσμευτούν» και θα συσσωρευτούν κυρίως στις αγορές των ΗΠΑ και της ΕΕ, όπως εκτιμάται στην ανάλυση της Sea‑Intelligence.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως, εάν ο χρόνος μεταφοράς επανέλθει σε κανονικά επίπεδα, νωρίς το επόμενο έτος, αναμένεται να υπάρξει πλεόνασμα ύψους 4,3 εκατ. TEUs στη Βόρεια Αμερική, των οποίων η επιστροφή δεν θα καταστεί δυνατή. Έτσι, δυνητικά θα περιοριστεί η ικανότητα αποθήκευσής τους, ένα πρόβλημα που ήδη ταλανίζει τα αμερικανικά κέντρα logistics.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ