
Διαταραχές στην αγορά προκαλούν η προσφορά και η ζήτηση κενών εμπορευματοκιβωτίων, εφόσον παρατηρείται να είναι μεγάλη η μεταξύ τους απόκλιση, λόγω της αύξησης του χρόνου μεταφοράς μέσω θαλάσσης.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάλυση της Sea‑Intelligence, πριν από την πανδημία o μέσος χρόνος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διά θαλάσσης ήταν 45 ημέρες, ενώ κορύφωση παρουσίασε τον Φεβρουάριο του 2022, φτάνοντας τις 112 ημέρες. Ωστόσο, έκτοτε μειώθηκε σε 88 ημέρες, σύμφωνα με δεδομένα του περασμένου Αυγούστου. Αυτή η αύξηση του χρόνου μεταφοράς είχε οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, καθώς δεν είχαν μεταφερθεί αρκετά κενά εμπορευματοκιβώτια προς την Ασία το εν λόγω χρονικό διάστημα. Το γεγονός αυτό οδήγησε στην ανάγκη για παραγωγή νέων εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της αγοράς.
Όσον αφορά την εξέλιξη της κατάστασης, εάν ο χρόνος μεταφοράς συνεχίσει να μειώνεται, τα επιπρόσθετα εμπορευματοκιβώτια θα «αποδεσμευτούν» και θα συσσωρευτούν κυρίως στις αγορές των ΗΠΑ και της ΕΕ, όπως εκτιμάται στην ανάλυση της Sea‑Intelligence.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως, εάν ο χρόνος μεταφοράς επανέλθει σε κανονικά επίπεδα, νωρίς το επόμενο έτος, αναμένεται να υπάρξει πλεόνασμα ύψους 4,3 εκατ. TEUs στη Βόρεια Αμερική, των οποίων η επιστροφή δεν θα καταστεί δυνατή. Έτσι, δυνητικά θα περιοριστεί η ικανότητα αποθήκευσής τους, ένα πρόβλημα που ήδη ταλανίζει τα αμερικανικά κέντρα logistics.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Η Ιαπωνία συνιστά μια χώρα με έντονη βιομηχανική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, η οικονομία της στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό στις εξαγωγές της. Η…
Καθώς τα βιοκαύσιμα κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως βιώσιμη επιλογή για την πρόωση των πλοίων, οι συνεργασίες μεταξύ κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών και ενεργειακών κολοσσών αυξάνονται,…
Με γνώμονα την ενίσχυση της ασφάλειας στις θάλασσες, το World Shipping Council (WSC) προέβη πρόσφατα στην ανάληψη μιας σημαντικής πρωτοβουλίας για την πρόληψη των…
Στα 8,1 δισ. ευρώ, αυξήθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του Κρατικού Προϋπολογισμού στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι…
Η επίσημη επίσκεψη του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο ολοκληρώθηκε με κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Βρετανό πρωθυπουργό. Οι δύο ηγέτες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ