
Η «ξηρασία» που επικρατούσε στις παραγγελίες VLCCs φαίνεται να τερματίζεται, με τις συνθήκες στην αγορά να είναι ευνοϊκές το τελευταίο διάστημα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, μέχρι και πριν από λίγες ημέρες, δεν είχε καταγραφεί παραγγελία για VLCC τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο τελευταίο report της Xclusiv Shipbrokers. Πρόσφατα, η Mitsui O.S.K. Lines παρήγγειλε δύο VLCCs διπλού καυσίμου LNG στην Dalian COSCO KHI Ship Engineering, με ορίζοντα παράδοσης μεταξύ 2025 και 2026. Μέχρι πρόσφατα, το orderbook απαρτιζόταν από 39 VLCCs, εκ των οποίων τα δεκαεννέα είναι προγραμματισμένα για παράδοση φέτος και τα υπόλοιπα για το 2023 και 2024.
Στο report, η Xclusiv παραθέτει τις συνιστώσες οι οποίες κρατούσαν μακριά τους πλοιοκτήτες από τις παραγγελίες VLCCs. H αβεβαιότητα αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς ενδεχομένως να εξηγεί τη μειωμένη ζήτηση για νεότευκτα VLCCs, διευκρινίζει η ναυλομεσιτική εταιρεία. Παράλληλα καταγράφηκε σημαντική άνοδος στις τιμές χάλυβα, με αποτέλεσμα το κόστος ναυπήγησης των πλοίων αυτών να ακολουθεί επίσης την ανιούσα. Ενδεικτικά, ένα VLCC σήμερα κοστολογείται στα $118 εκατ., αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση 28%, 36% και 15% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, του 2020 και του 2021 αντίστοιχα. Η κακή ναυλαγορά των VLCCs τους τελευταίους 19 μήνες, σε συνδυασμό με τα μη διαθέσιμα slots των ναυπηγείων, επηρέασε επίσης τις παραγγελίες.
Πάντως, η τάση αυτή φαίνεται να αλλάζει. Η ναυλαγορά σημειώνει άνοδο και οι τιμές χάλυβα πτώση από τα πολύ υψηλά επίπεδα του Μαΐου 2021, δίνοντας φτερά στην αγορά παραγγελιών. Ταυτόχρονα, το Ιράν επιχειρεί να αυξήσει την παραγωγή και τις εξαγωγές πετρελαίου, ενώ η Βενεζουέλα αναδύεται ξανά ως πιθανός προμηθευτής της Ευρώπης. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το επίσημο εμπάργκο της ΕΕ στη Ρωσία στις αρχές Δεκεμβρίου, δημιουργούν αισιοδοξία για περαιτέρω άνοδο της ναυλαγοράς, με αναλυτές να εκτιμούν ότι η spot αγορά των VLCCs θα προσεγγίσει τα $100.000. Στον αντίποδα, μοναδικούς σκοπέλους για την καλή απόδοση της ναυλαγοράς ενδέχεται να αποτελέσουν η μείωση της παραγωγής από τον OPEC+ και η παγκόσμια οικονομική ύφεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ