
Η «ξηρασία» που επικρατούσε στις παραγγελίες VLCCs φαίνεται να τερματίζεται, με τις συνθήκες στην αγορά να είναι ευνοϊκές το τελευταίο διάστημα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, μέχρι και πριν από λίγες ημέρες, δεν είχε καταγραφεί παραγγελία για VLCC τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο τελευταίο report της Xclusiv Shipbrokers. Πρόσφατα, η Mitsui O.S.K. Lines παρήγγειλε δύο VLCCs διπλού καυσίμου LNG στην Dalian COSCO KHI Ship Engineering, με ορίζοντα παράδοσης μεταξύ 2025 και 2026. Μέχρι πρόσφατα, το orderbook απαρτιζόταν από 39 VLCCs, εκ των οποίων τα δεκαεννέα είναι προγραμματισμένα για παράδοση φέτος και τα υπόλοιπα για το 2023 και 2024.
Στο report, η Xclusiv παραθέτει τις συνιστώσες οι οποίες κρατούσαν μακριά τους πλοιοκτήτες από τις παραγγελίες VLCCs. H αβεβαιότητα αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς ενδεχομένως να εξηγεί τη μειωμένη ζήτηση για νεότευκτα VLCCs, διευκρινίζει η ναυλομεσιτική εταιρεία. Παράλληλα καταγράφηκε σημαντική άνοδος στις τιμές χάλυβα, με αποτέλεσμα το κόστος ναυπήγησης των πλοίων αυτών να ακολουθεί επίσης την ανιούσα. Ενδεικτικά, ένα VLCC σήμερα κοστολογείται στα $118 εκατ., αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση 28%, 36% και 15% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, του 2020 και του 2021 αντίστοιχα. Η κακή ναυλαγορά των VLCCs τους τελευταίους 19 μήνες, σε συνδυασμό με τα μη διαθέσιμα slots των ναυπηγείων, επηρέασε επίσης τις παραγγελίες.
Πάντως, η τάση αυτή φαίνεται να αλλάζει. Η ναυλαγορά σημειώνει άνοδο και οι τιμές χάλυβα πτώση από τα πολύ υψηλά επίπεδα του Μαΐου 2021, δίνοντας φτερά στην αγορά παραγγελιών. Ταυτόχρονα, το Ιράν επιχειρεί να αυξήσει την παραγωγή και τις εξαγωγές πετρελαίου, ενώ η Βενεζουέλα αναδύεται ξανά ως πιθανός προμηθευτής της Ευρώπης. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το επίσημο εμπάργκο της ΕΕ στη Ρωσία στις αρχές Δεκεμβρίου, δημιουργούν αισιοδοξία για περαιτέρω άνοδο της ναυλαγοράς, με αναλυτές να εκτιμούν ότι η spot αγορά των VLCCs θα προσεγγίσει τα $100.000. Στον αντίποδα, μοναδικούς σκοπέλους για την καλή απόδοση της ναυλαγοράς ενδέχεται να αποτελέσουν η μείωση της παραγωγής από τον OPEC+ και η παγκόσμια οικονομική ύφεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ