
Ανησυχία επικρατεί αναφορικά με την ενεργειακή επάρκεια των χωρών της Ευρώπης ενόψει του ερχόμενου χειμώνα. Στο επίκεντρο της εν λόγω ανησυχίας βρίσκεται η έλλειψη εναλλακτικών έναντι της ρωσικής ενέργειας.
Ειδικότερα, οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας με προορισμό την Ευρώπη κατέγραψαν πρόσφατα πτώση. Η εν λόγω εξέλιξη φαίνεται να συνιστά απόρροια προβλημάτων που σχετίζονται με την παραγωγή της. Ακόμη, οι εξαγωγές έχουν διακοπεί, λόγω του γεγονότος ότι η Βενεζουέλα επιθυμεί αλλαγή της τωρινής συμφωνίας, βάσει της οποίας προμηθεύει με πετρέλαιο τις ευρωπαϊκές αγορές.
Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου προς την Ευρώπη δύσκολα θα αυξηθούν σύντομα, ακόμα και σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ιράν και Δύσης προχωρήσουν.
Παράλληλα, οι ροές ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (20% της συνολικής ικανότητας διαμετακόμισης του Nord Stream 1). Το ενδεχόμενο, μάλιστα, οι ροές να διακοπούν τελείως εντός των ερχόμενων μηνών δεν φαντάζει απίθανο, ενώ η Γερμανία απέκλεισε πρόσφατα το ενδεχόμενο χρήσης του Nord Stream 2.
Παρά την πρόσφατα ανακοινωθείσα ενεργειακή συμφωνία μεταξύ Γερμανίας και Καναδά, η αποστολή LNG από τον Καναδά στην Ευρώπη συνιστά δύσκολο εγχείρημα, το οποίο απαιτεί περαιτέρω έργα υποδομών και συνεπώς δεν αποτελεί βραχυπρόθεσμη λύση.
Με γνώμονα τα προαναφερθέντα, οι τιμές ενέργειας στην Ευρώπη αναμένεται να καταγράψουν εκ νέου αυξήσεις εντός των ερχόμενων μηνών. Μάλιστα, η εν λόγω εξέλιξη δεν θα επηρεάσει μόνο τις ευρωπαϊκές αγορές, καθώς η αναζήτηση από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης εναλλακτικών πηγών θα επηρεάσει τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πηγή: [xclusiv] 22nd August 2022, OilPrice
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ