
Ανησυχία επικρατεί αναφορικά με την ενεργειακή επάρκεια των χωρών της Ευρώπης ενόψει του ερχόμενου χειμώνα. Στο επίκεντρο της εν λόγω ανησυχίας βρίσκεται η έλλειψη εναλλακτικών έναντι της ρωσικής ενέργειας.
Ειδικότερα, οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας με προορισμό την Ευρώπη κατέγραψαν πρόσφατα πτώση. Η εν λόγω εξέλιξη φαίνεται να συνιστά απόρροια προβλημάτων που σχετίζονται με την παραγωγή της. Ακόμη, οι εξαγωγές έχουν διακοπεί, λόγω του γεγονότος ότι η Βενεζουέλα επιθυμεί αλλαγή της τωρινής συμφωνίας, βάσει της οποίας προμηθεύει με πετρέλαιο τις ευρωπαϊκές αγορές.
Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου προς την Ευρώπη δύσκολα θα αυξηθούν σύντομα, ακόμα και σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ιράν και Δύσης προχωρήσουν.
Παράλληλα, οι ροές ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη βρίσκονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (20% της συνολικής ικανότητας διαμετακόμισης του Nord Stream 1). Το ενδεχόμενο, μάλιστα, οι ροές να διακοπούν τελείως εντός των ερχόμενων μηνών δεν φαντάζει απίθανο, ενώ η Γερμανία απέκλεισε πρόσφατα το ενδεχόμενο χρήσης του Nord Stream 2.
Παρά την πρόσφατα ανακοινωθείσα ενεργειακή συμφωνία μεταξύ Γερμανίας και Καναδά, η αποστολή LNG από τον Καναδά στην Ευρώπη συνιστά δύσκολο εγχείρημα, το οποίο απαιτεί περαιτέρω έργα υποδομών και συνεπώς δεν αποτελεί βραχυπρόθεσμη λύση.
Με γνώμονα τα προαναφερθέντα, οι τιμές ενέργειας στην Ευρώπη αναμένεται να καταγράψουν εκ νέου αυξήσεις εντός των ερχόμενων μηνών. Μάλιστα, η εν λόγω εξέλιξη δεν θα επηρεάσει μόνο τις ευρωπαϊκές αγορές, καθώς η αναζήτηση από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης εναλλακτικών πηγών θα επηρεάσει τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πηγή: [xclusiv] 22nd August 2022, OilPrice
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ