
Διαρκεί από ενάμιση έως 2 λεπτά. Σύμφωνα με τη λίστα των Ρεκόρ Γκίνες, είναι η συντομότερη πτήση στον κόσμο, με τα αεροπλάνα της σκωτσέζικης εταιρείας Loganair να διανύουν απόσταση μόλις 2,7 χιλιομέτρων. Μάλιστα όταν ο άνεμος είναι ευνοϊκός και το βάρος των αποσκευών μικρό, το ταξίδι διαρκεί μόλις 53 δευτερόλεπτα.
Το ταξίδι, που πραγματοποιείται δύο με τρεις φορές την ημέρα, συνδέει το Γουέστρι, ένα νησί που βρίσκεται στην άκρη του νησιωτικού συμπλέγματος των Ορκάδων (Orkney Islands), λίγο βορειότερα από τις ακτές της Σκωτίας, με το ακόμα μικρότερο και απομακρυσμένο νησάκι Πάπα Γουέστρι (Papa Westray). Είναι η σανίδα σωτηρίας για τους 80 κατοίκους του νησιού, αλλά και για τους τουρίστες που το καλοκαίρι επιδιώκουν να ζήσουν την εμπειρία της διαδρομής και τις ομορφιές που κρύβει το νησάκι.
Η καμπίνα του αεροσκάφους, δεν ξεπερνά σε μέγεθος ένα βανάκι και μπορεί να φιλοξενήσει έως 9 ανθρώπους -τον πιλότο και 8 επιβάτες. Ο θόρυβος της πτήσης ανυπόφορος. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν καθίσεις στην πρώτη θέση από τις 4 σειρές που διαθέτει μπορείς να παρακολουθείς τον πιλότο εν ώρα εργασίας.
Στην πραγματικότητα η συγκεκριμένη αεροπορική διαδρομή ξεκινάει από το Μέινλαντ, το μεγαλύτερο νησί των Ορκάδων. Ένα ταξίδι περίπου 15 λεπτών έως το Γουέστρι και στη συνέχεια η διαδρομή για το Πάπα Γουέστρι με τη πτήση LM711 που της χάρισε το παγκόσμιο ρεκόρ.
O λόγος που υπάρχουν αυτές οι πτήσεις είναι πως ενώ οι αποστάσεις ανάμεσα σε πολλά νησιά του αρχιπελάγους των Ορκάδων είναι τόσο μικρές, οι κάτοικοι είναι λιγοστοί με αποτέλεσμα να μην υπάρχει οικονομικό κίνητρο για να κατασκευαστούν γέφυρες. Οπότε οι μετακινήσεις γίνονται είτε με πλοία, είτε αεροπορικώς.
Η προσγείωση στο αεροδρόμιο του Πάπα Γουέστρι γίνεται σε έναν από τους τρεις διαδρόμους που διαθέτει, -με χαλίκι ή γρασίδι και αγριολούλουδα- ανάλογα με τη διεύθυνση του ανέμου. Δύο αδέλφια είναι οι φύλακες του αεροδρομίου, ενώ διαθέτει κι ένα πυροσβεστικό όχημα σύμφωνα με το CNN.
Η τιμή του εισιτηρίου κοστίζει 20 δολάρια και ο δρόμος της επιστροφής κάνει τη συντομότερη πτήση του κόσμου να μοιάζει ακόμη μικρότερη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ