
Διαρκεί από ενάμιση έως 2 λεπτά. Σύμφωνα με τη λίστα των Ρεκόρ Γκίνες, είναι η συντομότερη πτήση στον κόσμο, με τα αεροπλάνα της σκωτσέζικης εταιρείας Loganair να διανύουν απόσταση μόλις 2,7 χιλιομέτρων. Μάλιστα όταν ο άνεμος είναι ευνοϊκός και το βάρος των αποσκευών μικρό, το ταξίδι διαρκεί μόλις 53 δευτερόλεπτα.
Το ταξίδι, που πραγματοποιείται δύο με τρεις φορές την ημέρα, συνδέει το Γουέστρι, ένα νησί που βρίσκεται στην άκρη του νησιωτικού συμπλέγματος των Ορκάδων (Orkney Islands), λίγο βορειότερα από τις ακτές της Σκωτίας, με το ακόμα μικρότερο και απομακρυσμένο νησάκι Πάπα Γουέστρι (Papa Westray). Είναι η σανίδα σωτηρίας για τους 80 κατοίκους του νησιού, αλλά και για τους τουρίστες που το καλοκαίρι επιδιώκουν να ζήσουν την εμπειρία της διαδρομής και τις ομορφιές που κρύβει το νησάκι.
Η καμπίνα του αεροσκάφους, δεν ξεπερνά σε μέγεθος ένα βανάκι και μπορεί να φιλοξενήσει έως 9 ανθρώπους -τον πιλότο και 8 επιβάτες. Ο θόρυβος της πτήσης ανυπόφορος. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν καθίσεις στην πρώτη θέση από τις 4 σειρές που διαθέτει μπορείς να παρακολουθείς τον πιλότο εν ώρα εργασίας.
Στην πραγματικότητα η συγκεκριμένη αεροπορική διαδρομή ξεκινάει από το Μέινλαντ, το μεγαλύτερο νησί των Ορκάδων. Ένα ταξίδι περίπου 15 λεπτών έως το Γουέστρι και στη συνέχεια η διαδρομή για το Πάπα Γουέστρι με τη πτήση LM711 που της χάρισε το παγκόσμιο ρεκόρ.
O λόγος που υπάρχουν αυτές οι πτήσεις είναι πως ενώ οι αποστάσεις ανάμεσα σε πολλά νησιά του αρχιπελάγους των Ορκάδων είναι τόσο μικρές, οι κάτοικοι είναι λιγοστοί με αποτέλεσμα να μην υπάρχει οικονομικό κίνητρο για να κατασκευαστούν γέφυρες. Οπότε οι μετακινήσεις γίνονται είτε με πλοία, είτε αεροπορικώς.
Η προσγείωση στο αεροδρόμιο του Πάπα Γουέστρι γίνεται σε έναν από τους τρεις διαδρόμους που διαθέτει, -με χαλίκι ή γρασίδι και αγριολούλουδα- ανάλογα με τη διεύθυνση του ανέμου. Δύο αδέλφια είναι οι φύλακες του αεροδρομίου, ενώ διαθέτει κι ένα πυροσβεστικό όχημα σύμφωνα με το CNN.
Η τιμή του εισιτηρίου κοστίζει 20 δολάρια και ο δρόμος της επιστροφής κάνει τη συντομότερη πτήση του κόσμου να μοιάζει ακόμη μικρότερη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ