
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν έρθει αντιμέτωπα με ποικίλες προκλήσεις φέτος, με την πολυήμερη απεργία που πραγματοποιήθηκε σε ναυπηγείο της DSME να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Μία ακόμα σημαντική πρόκληση αποτελούν πλέον και οι επαγγελματικές σχέσεις των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων με Ρώσους πλοιοκτήτες, καθώς οι συγκεκριμένες σχέσεις ενδέχεται να είναι παράγοντας επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης των εν λόγω ναυπηγείων.
Συγκεκριμένα, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αποσκοπούν σε ανάκαμψη της κερδοφορίας τους, ωστόσο μια ενδεχόμενη αποτυχία πληρωμής από τη μεριά των Ρώσων πλοιοκτητών θα έχει επιπτώσεις στους στόχους τους. Οι παραγγελίες Ρώσων πλοιοκτητών είναι ύψους $5 δισ. για το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries, $2,5 δισ. για το Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering και $550 εκατ. για το Hyundai Samho heavy Industries.
Επισημαίνεται ότι τα προαναφερθέντα ναυπηγεία έχουν εκπληρώσει τους στόχους παραγγελιών τους κατά 70% μέχρι στιγμής, παρ’ όλα αυτά δεν είναι βέβαιο ότι οι οικονομικές τους επιδόσεις θα είναι βελτιωμένες φέτος. Οι εν λόγω εκτιμήσεις οφείλονται στα λιγότερο επικερδή projects που υλοποιούν την τελευταία δεκαετία, καθώς και στη ραγδαία αύξηση κόστους των πρώτων υλών.
Τέλος, σημειώνεται πως η Hyundai Samho δεν έχει δεχτεί σημαντικές παραγγελίες από Ρώσους πλοιοκτήτες, ενώ από την άλλη η Daewoo και η Samsung έχουν παραγγελίες για παγοθραυστικά LNG, οι οποίες δεν είναι εύκολο να ανατεθούν σε άλλα ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Η Κίνα εξασφάλισε μια σταθερή συγκομιδή καλοκαιρινών σιτηρών το 2025, με συνολική παραγωγή που άγγιξε σχεδόν τους 150 εκατ. τόνους, αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ