
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν έρθει αντιμέτωπα με ποικίλες προκλήσεις φέτος, με την πολυήμερη απεργία που πραγματοποιήθηκε σε ναυπηγείο της DSME να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Μία ακόμα σημαντική πρόκληση αποτελούν πλέον και οι επαγγελματικές σχέσεις των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων με Ρώσους πλοιοκτήτες, καθώς οι συγκεκριμένες σχέσεις ενδέχεται να είναι παράγοντας επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης των εν λόγω ναυπηγείων.
Συγκεκριμένα, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αποσκοπούν σε ανάκαμψη της κερδοφορίας τους, ωστόσο μια ενδεχόμενη αποτυχία πληρωμής από τη μεριά των Ρώσων πλοιοκτητών θα έχει επιπτώσεις στους στόχους τους. Οι παραγγελίες Ρώσων πλοιοκτητών είναι ύψους $5 δισ. για το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries, $2,5 δισ. για το Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering και $550 εκατ. για το Hyundai Samho heavy Industries.
Επισημαίνεται ότι τα προαναφερθέντα ναυπηγεία έχουν εκπληρώσει τους στόχους παραγγελιών τους κατά 70% μέχρι στιγμής, παρ’ όλα αυτά δεν είναι βέβαιο ότι οι οικονομικές τους επιδόσεις θα είναι βελτιωμένες φέτος. Οι εν λόγω εκτιμήσεις οφείλονται στα λιγότερο επικερδή projects που υλοποιούν την τελευταία δεκαετία, καθώς και στη ραγδαία αύξηση κόστους των πρώτων υλών.
Τέλος, σημειώνεται πως η Hyundai Samho δεν έχει δεχτεί σημαντικές παραγγελίες από Ρώσους πλοιοκτήτες, ενώ από την άλλη η Daewoo και η Samsung έχουν παραγγελίες για παγοθραυστικά LNG, οι οποίες δεν είναι εύκολο να ανατεθούν σε άλλα ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε πακέτο 500 εκατομμυρίων ευρώ για την προώθηση της ευρωπαϊκής επιστημονικής έρευνας. «Ο ρόλος της…
Ισχυρό comeback έκαναν οι παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV. Συγκεκριμένα,…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας με «φόντο» το μεγαλεπήβολο έργο «Louisiana LNG» προχώρησαν πρόσφατα οι ενεργειακοί κολοσσοί Woodside και BP. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση…
Ο όμιλος Wärtsilä παρουσίασε την τεχνολογία NextDF για έναν τρίτο κινητήρα, τον κινητήρα διπλού καυσίμου Wärtsilä 46TS-DF. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, κατά τη λειτουργία…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαίος πάροχος λύσεων αυτοματισμού για τη ναυτιλιακή και βιομηχανική αγορά, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά τη στρατηγική της…
Σε μια κίνηση με έντονες γεωπολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις προέβη πρόσφατα το Πεκίνο, με στόχο να αμβλύνει το εμπορικό χάσμα με την Ουάσιγκτον, το…
Η μέση ηλικία των bulk carriers έχει αυξηθεί τα τελευταία έτη, εξέλιξη της οποίας τα αίτια εντοπίζονται στις κινήσεις των πλοιοκτητών ακόμα και πριν…
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν και πάλι σήμερα πτώση, άνω του 3%, μετά την ανακοίνωση από τον ΟPEC+ μιας επιτάχυνσης της παραγωγής για τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ