
Αισιοδοξία επικρατεί στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους ναύλους των crude tankers να σκαρφαλώνουν στα υψηλότερα επίπεδά τους από τις αρχές Απριλίου. Σε πρόσφατη έκθεσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons σημειώνει ότι ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των VLCCs διαμορφώθηκαν στα $7.715 την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 15 Ιουλίου, καταγράφοντας αύξηση 68% σε εβδομαδιαία βάση. Στην αγορά των clean tankers, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για MR tankers διαμορφώθηκε στα $37.414, αφότου κατέγραψε πτώση 7% σε εβδομαδιαία βάση.
Όσον αφορά τα gas carriers, η ζήτηση ήταν σε νωχελικά επίπεδα την περασμένη εβδομάδα. Ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για ένα VLGC στο route Ρας Τανούρα – Τσίμπα παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση στα $34.655. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την Clarksons, αύξηση 7% κατέγραψε ο μέσος όρος των ναύλων για ένα LNG carrier δίχρονης μηχανής και μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ., καθώς διαμορφώθηκε στα $77.750/ημέρα.
Παράλληλα, πτωτικές ήταν οι τάσεις στην αγορά των bulk carriers και δη στα πλοία μεσαίου μεγέθους: Τα κέρδη ταξιδιού για ένα Supramax κατέγραψαν πτώση 7% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $23.313/ημέρα, στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Φεβρουάριο.
Επιπλέον, βελτιωμένη εμφανίστηκε η δραστηριότητα στην αγορά χρονοναυλώσεων των containerships, με τους ναύλους να παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με προηγούμενα έτη παρά την αποδυνάμωση που έχει σημειωθεί.
Τέλος, ο σχετικός δείκτης της Clarksons Clarksea κατέγραψε οριακή πτώση την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 15 Ιουλίου και διαμορφώθηκε στα $39.980/ημέρα, υποχωρώντας κάτω από τα $40.000/ημέρα για πρώτη φορά από τον Μάρτιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ