
Αισιοδοξία επικρατεί στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους ναύλους των crude tankers να σκαρφαλώνουν στα υψηλότερα επίπεδά τους από τις αρχές Απριλίου. Σε πρόσφατη έκθεσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons σημειώνει ότι ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των VLCCs διαμορφώθηκαν στα $7.715 την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 15 Ιουλίου, καταγράφοντας αύξηση 68% σε εβδομαδιαία βάση. Στην αγορά των clean tankers, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για MR tankers διαμορφώθηκε στα $37.414, αφότου κατέγραψε πτώση 7% σε εβδομαδιαία βάση.
Όσον αφορά τα gas carriers, η ζήτηση ήταν σε νωχελικά επίπεδα την περασμένη εβδομάδα. Ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για ένα VLGC στο route Ρας Τανούρα – Τσίμπα παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση στα $34.655. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την Clarksons, αύξηση 7% κατέγραψε ο μέσος όρος των ναύλων για ένα LNG carrier δίχρονης μηχανής και μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ., καθώς διαμορφώθηκε στα $77.750/ημέρα.
Παράλληλα, πτωτικές ήταν οι τάσεις στην αγορά των bulk carriers και δη στα πλοία μεσαίου μεγέθους: Τα κέρδη ταξιδιού για ένα Supramax κατέγραψαν πτώση 7% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $23.313/ημέρα, στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Φεβρουάριο.
Επιπλέον, βελτιωμένη εμφανίστηκε η δραστηριότητα στην αγορά χρονοναυλώσεων των containerships, με τους ναύλους να παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με προηγούμενα έτη παρά την αποδυνάμωση που έχει σημειωθεί.
Τέλος, ο σχετικός δείκτης της Clarksons Clarksea κατέγραψε οριακή πτώση την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 15 Ιουλίου και διαμορφώθηκε στα $39.980/ημέρα, υποχωρώντας κάτω από τα $40.000/ημέρα για πρώτη φορά από τον Μάρτιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ