
Έντονη λιμενική συμφόρηση παρατηρείται για τα πλοία dry bulk στον λιμένα του Ρότερνταμ, λόγω της ρωσο-ουκρανικής σύρραξης.
Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, στα τέλη Φεβρουαρίου, παρατηρείται ότι ο χρόνος αναμονής για ένα bulker αυξήθηκε σημαντικά. Συγκεκριμένα, για το χρονικό διάστημα μεταξύ 9 Μαΐου και 29 Ιουνίου, ο χρόνος αναμονής αυξήθηκε σημαντικά, από 48 ώρες σε 186 ώρες. Έκτοτε μειώθηκε στις 113 ώρες, ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει πολύ υψηλός.
Σχετικά με τις εισαγωγές ξηρών φορτίων στη βορειοδυτική Ευρώπη, υπήρξε μια σταθερή αποκατάσταση σε σχέση με την αρχή της πανδημίας, ενώ από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία καταγράφεται αύξηση των μεταφερόμενων ποσοτήτων σε επίπεδα προ πανδημίας. Ειδικότερα, οι εμπορευματικές ροές προερχόμενες από χώρες της Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 6,9 εκατ. τόνους. Παράλληλα, το εμπόριο εντός της ευρύτερης περιοχής της βορειοδυτικής Ευρώπης σημείωσε αύξηση 8,2 εκατ. τόνων, ενώ οι εισαγωγές από την περιοχή της Βαλτικής, όπου βρίσκονται πολλά λιμάνια της Ρωσίας, σημείωσαν πτώση κατά 2,9 εκατ. τόνους.
Εξίσου σημαντικές είναι και οι εισαγωγικές ροές από την Αφρική, ειδικά μέσω της Νότιας Αφρικής, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 72% για το χρονικό διάστημα 1η Απριλίου έως 30 Ιουνίου 2022 σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα για το προηγούμενο έτος. Επιπλέον, οι ευρωπαϊκές μονάδες παραγωγής ενέργειας αποζητούν τον νοτιοαφρικανικό άνθρακα εξαιτίας των κυρώσεων στα ρωσικά φορτία, κατάσταση η οποία έχει ως επακόλουθο τη συγκέντρωση των συγκεκριμένων φορτίων άνθρακα στο Ρότερνταμ, αλλά όχι στα υπόλοιπα λιμάνια της ευρωπαϊκής περιφέρειας.
Πηγή: VesselsValue data as of 12th July 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ