
Έντονη λιμενική συμφόρηση παρατηρείται για τα πλοία dry bulk στον λιμένα του Ρότερνταμ, λόγω της ρωσο-ουκρανικής σύρραξης.
Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, στα τέλη Φεβρουαρίου, παρατηρείται ότι ο χρόνος αναμονής για ένα bulker αυξήθηκε σημαντικά. Συγκεκριμένα, για το χρονικό διάστημα μεταξύ 9 Μαΐου και 29 Ιουνίου, ο χρόνος αναμονής αυξήθηκε σημαντικά, από 48 ώρες σε 186 ώρες. Έκτοτε μειώθηκε στις 113 ώρες, ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει πολύ υψηλός.
Σχετικά με τις εισαγωγές ξηρών φορτίων στη βορειοδυτική Ευρώπη, υπήρξε μια σταθερή αποκατάσταση σε σχέση με την αρχή της πανδημίας, ενώ από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία καταγράφεται αύξηση των μεταφερόμενων ποσοτήτων σε επίπεδα προ πανδημίας. Ειδικότερα, οι εμπορευματικές ροές προερχόμενες από χώρες της Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 6,9 εκατ. τόνους. Παράλληλα, το εμπόριο εντός της ευρύτερης περιοχής της βορειοδυτικής Ευρώπης σημείωσε αύξηση 8,2 εκατ. τόνων, ενώ οι εισαγωγές από την περιοχή της Βαλτικής, όπου βρίσκονται πολλά λιμάνια της Ρωσίας, σημείωσαν πτώση κατά 2,9 εκατ. τόνους.
Εξίσου σημαντικές είναι και οι εισαγωγικές ροές από την Αφρική, ειδικά μέσω της Νότιας Αφρικής, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 72% για το χρονικό διάστημα 1η Απριλίου έως 30 Ιουνίου 2022 σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα για το προηγούμενο έτος. Επιπλέον, οι ευρωπαϊκές μονάδες παραγωγής ενέργειας αποζητούν τον νοτιοαφρικανικό άνθρακα εξαιτίας των κυρώσεων στα ρωσικά φορτία, κατάσταση η οποία έχει ως επακόλουθο τη συγκέντρωση των συγκεκριμένων φορτίων άνθρακα στο Ρότερνταμ, αλλά όχι στα υπόλοιπα λιμάνια της ευρωπαϊκής περιφέρειας.
Πηγή: VesselsValue data as of 12th July 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ