
Έντονη λιμενική συμφόρηση παρατηρείται για τα πλοία dry bulk στον λιμένα του Ρότερνταμ, λόγω της ρωσο-ουκρανικής σύρραξης.
Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, στα τέλη Φεβρουαρίου, παρατηρείται ότι ο χρόνος αναμονής για ένα bulker αυξήθηκε σημαντικά. Συγκεκριμένα, για το χρονικό διάστημα μεταξύ 9 Μαΐου και 29 Ιουνίου, ο χρόνος αναμονής αυξήθηκε σημαντικά, από 48 ώρες σε 186 ώρες. Έκτοτε μειώθηκε στις 113 ώρες, ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει πολύ υψηλός.
Σχετικά με τις εισαγωγές ξηρών φορτίων στη βορειοδυτική Ευρώπη, υπήρξε μια σταθερή αποκατάσταση σε σχέση με την αρχή της πανδημίας, ενώ από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία καταγράφεται αύξηση των μεταφερόμενων ποσοτήτων σε επίπεδα προ πανδημίας. Ειδικότερα, οι εμπορευματικές ροές προερχόμενες από χώρες της Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 6,9 εκατ. τόνους. Παράλληλα, το εμπόριο εντός της ευρύτερης περιοχής της βορειοδυτικής Ευρώπης σημείωσε αύξηση 8,2 εκατ. τόνων, ενώ οι εισαγωγές από την περιοχή της Βαλτικής, όπου βρίσκονται πολλά λιμάνια της Ρωσίας, σημείωσαν πτώση κατά 2,9 εκατ. τόνους.
Εξίσου σημαντικές είναι και οι εισαγωγικές ροές από την Αφρική, ειδικά μέσω της Νότιας Αφρικής, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 72% για το χρονικό διάστημα 1η Απριλίου έως 30 Ιουνίου 2022 σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα για το προηγούμενο έτος. Επιπλέον, οι ευρωπαϊκές μονάδες παραγωγής ενέργειας αποζητούν τον νοτιοαφρικανικό άνθρακα εξαιτίας των κυρώσεων στα ρωσικά φορτία, κατάσταση η οποία έχει ως επακόλουθο τη συγκέντρωση των συγκεκριμένων φορτίων άνθρακα στο Ρότερνταμ, αλλά όχι στα υπόλοιπα λιμάνια της ευρωπαϊκής περιφέρειας.
Πηγή: VesselsValue data as of 12th July 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς τα ναυπηγεία αποκτούν ολοένα και σημαντικότερο γεωστρατηγικό ρόλο, ο Καναδάς επιταχύνει τις προσπάθειες καθετοποίησης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η SeaspanVancouverShipyards…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ