
Η εταιρεία ανάπτυξης συστημάτων επεξεργασίας καυσαερίων Ionada GmbH πραγματοποίησε πρόσφατα μελέτη σκοπιμότητας για τη χρήση συστημάτων δέσμευσης άνθρακα σε πλοία μεταφοράς LNG. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η εν λόγω τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει μια βιώσιμη λύση για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των πλοίων, ενώ μπορεί παράλληλα να εξασφαλίσει και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς EEXI και CII.
Απαιτώντας 50% λιγότερο χώρο και 30% λιγότερη ισχύ σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα δέσμευσης άνθρακα για πλοία, η καινοτόμος τεχνολογία HFCM της Ionada αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά των συστημάτων δέσμευσης άνθρακα.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η συγκεκριμένη μελέτη αποτελεί την πρώτη του είδους της στην οποία πραγματοποιείται λεπτομερής ανάλυση όλων των στοιχείων που αφορούν την εγκατάσταση και τη λειτουργία του συστήματος, υπολογίζοντας την πραγματική μείωση των εκπομπών CO₂ από τη δέσμευση μέχρι και την παράδοσή τους σε ειδικές εγκαταστάσεις.
Το αρχικό συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι τα υπό εξέταση πλοία θα μπορούσαν να επιτύχουν συμμόρφωση με τον κανονισμό EEXI με ποσοστό δέσμευσης άνθρακα στο ένα τρίτο της τιμής σχεδιασμού του συστήματος. Τέλος, η μελέτη καταλήγει στο ότι η χρήση του συστήματος μπορεί να αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στους πλοιοκτήτες, χωρίς η εγκατάσταση αυτού να έχει σημαντικές επιπτώσεις στις λειτουργίες και στην ασφάλεια του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ