
Η εταιρεία ανάπτυξης συστημάτων επεξεργασίας καυσαερίων Ionada GmbH πραγματοποίησε πρόσφατα μελέτη σκοπιμότητας για τη χρήση συστημάτων δέσμευσης άνθρακα σε πλοία μεταφοράς LNG. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η εν λόγω τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει μια βιώσιμη λύση για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των πλοίων, ενώ μπορεί παράλληλα να εξασφαλίσει και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς EEXI και CII.
Απαιτώντας 50% λιγότερο χώρο και 30% λιγότερη ισχύ σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα δέσμευσης άνθρακα για πλοία, η καινοτόμος τεχνολογία HFCM της Ionada αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά των συστημάτων δέσμευσης άνθρακα.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η συγκεκριμένη μελέτη αποτελεί την πρώτη του είδους της στην οποία πραγματοποιείται λεπτομερής ανάλυση όλων των στοιχείων που αφορούν την εγκατάσταση και τη λειτουργία του συστήματος, υπολογίζοντας την πραγματική μείωση των εκπομπών CO₂ από τη δέσμευση μέχρι και την παράδοσή τους σε ειδικές εγκαταστάσεις.
Το αρχικό συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι τα υπό εξέταση πλοία θα μπορούσαν να επιτύχουν συμμόρφωση με τον κανονισμό EEXI με ποσοστό δέσμευσης άνθρακα στο ένα τρίτο της τιμής σχεδιασμού του συστήματος. Τέλος, η μελέτη καταλήγει στο ότι η χρήση του συστήματος μπορεί να αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στους πλοιοκτήτες, χωρίς η εγκατάσταση αυτού να έχει σημαντικές επιπτώσεις στις λειτουργίες και στην ασφάλεια του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ