
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων έχουν κατακτήσει το orderbook εντός του τρέχοντος έτους, αντιστοιχώντας στο 62% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί, σε όρους χωρητικότητας. Βάσει της Clarksons, στις αρχές Ιουνίου, το orderbook αριθμούσε 917 πλοία με τη δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, συνολικής χωρητικότητας 42,2 εκατ. CGTs.
Από αυτά, το 43% σε όρους χωρητικότητας ήταν LNG carriers, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να έχουν εξασφαλίσει το 78% των παγκόσμιων παραγγελιών για LNGCs. Σε ευρύτερο πλαίσιο, η Νότια Κορέα, έχει εξασφαλίσει τις περισσότερες παραγγελίες για πλοία εναλλακτικών καυσίμων: 386 πλοία αθροιστικής χωρητικότητας 23,5 εκατ. CGTs.
Όπως αναφέρει η Clarksons, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα κινεζικά ναυπηγεία, με παραγγελίες για 315 πλοία χωρητικότητας 11 εκατ. CGTs, ενώ τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία ακολουθούν τρίτα με παραγγελίες για 119 πλοία χωρητικότητας 5,9 εκατ. CGTs.
Παρότι η Νότια Κορέα βρίσκεται στην κορυφή, η εν λόγω «νίκη» της βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στα LNGCs, στη ναυπήγηση των οποίων κατέχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εφόσον οι παραγγελίες για LNGCs δεν ληφθούν υπόψη, η κατανομή των παραγγελιών πλοίων εναλλακτικών καυσίμων είναι πιο ισορροπημένη.
Πιο συγκεκριμένα, η Κίνα βρίσκεται στην πρώτη θέση, με παραγγελίες για 271 πλοία (όχι LNGCs) κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, συνολικής χωρητικότητας 7,8 εκατ. CGTs, ενώ η Νότια Κορέα στη δεύτερη με παραγγελίες για 211 πλοία χωρητικότητας 8,8 εκατ. CGTs. Στο σημείο αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι σε όρους χωρητικότητας η Νότια Κορέα παραμένει πρώτη.
Συνεπώς, διαφαίνεται πως η εστίαση της Νότιας Κορέας στη ναυπήγηση πλοίων υψηλότερων τεχνολογικών προδιαγραφών δεν θα της προσφέρει απαραίτητα ένα αντίστοιχο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη ναυπήγηση πλοίων εναλλακτικών καυσίμων, όπως εκείνο που κατέχει στη ναυπήγηση LNGCs.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παραμένει το ερώτημα κατά πόσο, στο μεσοπρόθεσμο μέλλον του ναυπηγικού στίβου, νέες δυνάμεις δύνανται να αναδυθούν ή παλαιότερες δυνάμεις να επιστρέψουν στις παλιές τους δόξες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ