
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων έχουν κατακτήσει το orderbook εντός του τρέχοντος έτους, αντιστοιχώντας στο 62% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί, σε όρους χωρητικότητας. Βάσει της Clarksons, στις αρχές Ιουνίου, το orderbook αριθμούσε 917 πλοία με τη δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, συνολικής χωρητικότητας 42,2 εκατ. CGTs.
Από αυτά, το 43% σε όρους χωρητικότητας ήταν LNG carriers, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να έχουν εξασφαλίσει το 78% των παγκόσμιων παραγγελιών για LNGCs. Σε ευρύτερο πλαίσιο, η Νότια Κορέα, έχει εξασφαλίσει τις περισσότερες παραγγελίες για πλοία εναλλακτικών καυσίμων: 386 πλοία αθροιστικής χωρητικότητας 23,5 εκατ. CGTs.
Όπως αναφέρει η Clarksons, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα κινεζικά ναυπηγεία, με παραγγελίες για 315 πλοία χωρητικότητας 11 εκατ. CGTs, ενώ τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία ακολουθούν τρίτα με παραγγελίες για 119 πλοία χωρητικότητας 5,9 εκατ. CGTs.
Παρότι η Νότια Κορέα βρίσκεται στην κορυφή, η εν λόγω «νίκη» της βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στα LNGCs, στη ναυπήγηση των οποίων κατέχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εφόσον οι παραγγελίες για LNGCs δεν ληφθούν υπόψη, η κατανομή των παραγγελιών πλοίων εναλλακτικών καυσίμων είναι πιο ισορροπημένη.
Πιο συγκεκριμένα, η Κίνα βρίσκεται στην πρώτη θέση, με παραγγελίες για 271 πλοία (όχι LNGCs) κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, συνολικής χωρητικότητας 7,8 εκατ. CGTs, ενώ η Νότια Κορέα στη δεύτερη με παραγγελίες για 211 πλοία χωρητικότητας 8,8 εκατ. CGTs. Στο σημείο αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι σε όρους χωρητικότητας η Νότια Κορέα παραμένει πρώτη.
Συνεπώς, διαφαίνεται πως η εστίαση της Νότιας Κορέας στη ναυπήγηση πλοίων υψηλότερων τεχνολογικών προδιαγραφών δεν θα της προσφέρει απαραίτητα ένα αντίστοιχο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη ναυπήγηση πλοίων εναλλακτικών καυσίμων, όπως εκείνο που κατέχει στη ναυπήγηση LNGCs.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παραμένει το ερώτημα κατά πόσο, στο μεσοπρόθεσμο μέλλον του ναυπηγικού στίβου, νέες δυνάμεις δύνανται να αναδυθούν ή παλαιότερες δυνάμεις να επιστρέψουν στις παλιές τους δόξες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ