
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων έχουν κατακτήσει το orderbook εντός του τρέχοντος έτους, αντιστοιχώντας στο 62% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί, σε όρους χωρητικότητας. Βάσει της Clarksons, στις αρχές Ιουνίου, το orderbook αριθμούσε 917 πλοία με τη δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, συνολικής χωρητικότητας 42,2 εκατ. CGTs.
Από αυτά, το 43% σε όρους χωρητικότητας ήταν LNG carriers, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να έχουν εξασφαλίσει το 78% των παγκόσμιων παραγγελιών για LNGCs. Σε ευρύτερο πλαίσιο, η Νότια Κορέα, έχει εξασφαλίσει τις περισσότερες παραγγελίες για πλοία εναλλακτικών καυσίμων: 386 πλοία αθροιστικής χωρητικότητας 23,5 εκατ. CGTs.
Όπως αναφέρει η Clarksons, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα κινεζικά ναυπηγεία, με παραγγελίες για 315 πλοία χωρητικότητας 11 εκατ. CGTs, ενώ τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία ακολουθούν τρίτα με παραγγελίες για 119 πλοία χωρητικότητας 5,9 εκατ. CGTs.
Παρότι η Νότια Κορέα βρίσκεται στην κορυφή, η εν λόγω «νίκη» της βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στα LNGCs, στη ναυπήγηση των οποίων κατέχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εφόσον οι παραγγελίες για LNGCs δεν ληφθούν υπόψη, η κατανομή των παραγγελιών πλοίων εναλλακτικών καυσίμων είναι πιο ισορροπημένη.
Πιο συγκεκριμένα, η Κίνα βρίσκεται στην πρώτη θέση, με παραγγελίες για 271 πλοία (όχι LNGCs) κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, συνολικής χωρητικότητας 7,8 εκατ. CGTs, ενώ η Νότια Κορέα στη δεύτερη με παραγγελίες για 211 πλοία χωρητικότητας 8,8 εκατ. CGTs. Στο σημείο αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι σε όρους χωρητικότητας η Νότια Κορέα παραμένει πρώτη.
Συνεπώς, διαφαίνεται πως η εστίαση της Νότιας Κορέας στη ναυπήγηση πλοίων υψηλότερων τεχνολογικών προδιαγραφών δεν θα της προσφέρει απαραίτητα ένα αντίστοιχο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη ναυπήγηση πλοίων εναλλακτικών καυσίμων, όπως εκείνο που κατέχει στη ναυπήγηση LNGCs.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον παραμένει το ερώτημα κατά πόσο, στο μεσοπρόθεσμο μέλλον του ναυπηγικού στίβου, νέες δυνάμεις δύνανται να αναδυθούν ή παλαιότερες δυνάμεις να επιστρέψουν στις παλιές τους δόξες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ