
Tις απαρχές μιας ενεργειακής κρίσης με σαφή εστίαση στον κλάδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανιχνεύει πρόσφατη έρευνα της Rystad Energy. Σύμφωνα με την ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών, η ανασφάλεια στον ενεργειακό τομέα, που έχει δημιουργηθεί σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες στον απόηχο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, αναμένεται να ενταθεί, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση για LNG εκτιμάται πως θα ξεπεράσει την προσφορά μέχρι τα τέλη του 2022.
Πιο συγκεκριμένα, η παγκόσμια ζήτηση για LNG αναμένεται να φτάσει τους 436 εκατ. τόνους κατά το τρέχον έτος, ξεπερνώντας τη διαθέσιμη προσφορά, η οποία ανέρχεται σε μόλις 410 εκατ. τόνους. Η ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης και οι υψηλές τιμές θα δημιουργήσουν ένα περιβάλλον πρόσφορο για επενδύσεις στον τομέα του LNG για περισσότερο από μία δεκαετία, αν και η προσφορά που θα δημιουργηθεί από αυτά τα έργα θα φτάσει σε επάρκεια μόνο μετά το 2024.
Με την ευρωπαϊκή ήπειρο να περιορίζει τις ρωσικές ροές φυσικού αερίου, φαίνεται να δημιουργούνται συνθήκες ιδιαίτερα δυσμενείς. Για την αντιμετώπισή τους, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταρτίσει το σχέδιο REPowerEU, το οποίο θέτει τον φιλόδοξο στόχο να μειωθεί η εξάρτηση από το ρωσικό αέριο κατά 66% εντός του 2022 – στόχος που έρχεται σε σύγκρουση με τον στόχο της ΕΕ για αναπλήρωση των αποθεμάτων φυσικού αερίου στο 80% της χωρητικότητας έως την 1η Νοεμβρίου.
Η απόφαση να μειωθεί δραστικά η εξάρτηση από το ρωσικό αέριο και το LNG, από τα τρέχοντα επίπεδα, κατά 30-40% θα μεταμορφώσει την παγκόσμια αγορά LNG, με άμεσο αποτέλεσμα μια απότομη αύξηση της ευρωπαϊκής ζήτησης LNG, η οποία δεν θα μπορεί να καλυφθεί από την τρέχουσα ζήτηση ή τις υπό ανάπτυξη εγκαταστάσεις.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Rystad Energy: «Απλούστατα, δεν υπάρχει αρκετό LNG για να καλύψει τη ζήτηση. Βραχυπρόθεσμα, αυτό θα δημιουργήσει συνθήκες “σκληρού χειμώνα” στην Ευρώπη. Για τους παραγωγούς, διαφαίνεται ένα επερχόμενο boom στην αγορά του LNG, αλλά η αναμενόμενη προσφορά δεν θα καταφέρει να έρθει αρκετά έγκαιρα ώστε να καλύψει την απότομη άνοδο της ζήτησης. Το διεθνές σκηνικό προμηνύεται ότι θα χαρακτηριστεί από ένα διαρκές έλλειμμα προσφοράς, υψηλές τιμές, ακραία αστάθεια, ανοδικές αγορές και αυξημένη γεωπολιτική διπλωματία γύρω από το LNG».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ