
Tις απαρχές μιας ενεργειακής κρίσης με σαφή εστίαση στον κλάδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανιχνεύει πρόσφατη έρευνα της Rystad Energy. Σύμφωνα με την ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών, η ανασφάλεια στον ενεργειακό τομέα, που έχει δημιουργηθεί σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες στον απόηχο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, αναμένεται να ενταθεί, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση για LNG εκτιμάται πως θα ξεπεράσει την προσφορά μέχρι τα τέλη του 2022.
Πιο συγκεκριμένα, η παγκόσμια ζήτηση για LNG αναμένεται να φτάσει τους 436 εκατ. τόνους κατά το τρέχον έτος, ξεπερνώντας τη διαθέσιμη προσφορά, η οποία ανέρχεται σε μόλις 410 εκατ. τόνους. Η ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης και οι υψηλές τιμές θα δημιουργήσουν ένα περιβάλλον πρόσφορο για επενδύσεις στον τομέα του LNG για περισσότερο από μία δεκαετία, αν και η προσφορά που θα δημιουργηθεί από αυτά τα έργα θα φτάσει σε επάρκεια μόνο μετά το 2024.
Με την ευρωπαϊκή ήπειρο να περιορίζει τις ρωσικές ροές φυσικού αερίου, φαίνεται να δημιουργούνται συνθήκες ιδιαίτερα δυσμενείς. Για την αντιμετώπισή τους, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταρτίσει το σχέδιο REPowerEU, το οποίο θέτει τον φιλόδοξο στόχο να μειωθεί η εξάρτηση από το ρωσικό αέριο κατά 66% εντός του 2022 – στόχος που έρχεται σε σύγκρουση με τον στόχο της ΕΕ για αναπλήρωση των αποθεμάτων φυσικού αερίου στο 80% της χωρητικότητας έως την 1η Νοεμβρίου.
Η απόφαση να μειωθεί δραστικά η εξάρτηση από το ρωσικό αέριο και το LNG, από τα τρέχοντα επίπεδα, κατά 30-40% θα μεταμορφώσει την παγκόσμια αγορά LNG, με άμεσο αποτέλεσμα μια απότομη αύξηση της ευρωπαϊκής ζήτησης LNG, η οποία δεν θα μπορεί να καλυφθεί από την τρέχουσα ζήτηση ή τις υπό ανάπτυξη εγκαταστάσεις.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Rystad Energy: «Απλούστατα, δεν υπάρχει αρκετό LNG για να καλύψει τη ζήτηση. Βραχυπρόθεσμα, αυτό θα δημιουργήσει συνθήκες “σκληρού χειμώνα” στην Ευρώπη. Για τους παραγωγούς, διαφαίνεται ένα επερχόμενο boom στην αγορά του LNG, αλλά η αναμενόμενη προσφορά δεν θα καταφέρει να έρθει αρκετά έγκαιρα ώστε να καλύψει την απότομη άνοδο της ζήτησης. Το διεθνές σκηνικό προμηνύεται ότι θα χαρακτηριστεί από ένα διαρκές έλλειμμα προσφοράς, υψηλές τιμές, ακραία αστάθεια, ανοδικές αγορές και αυξημένη γεωπολιτική διπλωματία γύρω από το LNG».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Νεότερη Ενημέρωση (20:50) Ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου σημαίας Λιβερίας από ρυμουλκό πλοίο προς το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά. Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ