
Tις απαρχές μιας ενεργειακής κρίσης με σαφή εστίαση στον κλάδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανιχνεύει πρόσφατη έρευνα της Rystad Energy. Σύμφωνα με την ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών, η ανασφάλεια στον ενεργειακό τομέα, που έχει δημιουργηθεί σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες στον απόηχο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, αναμένεται να ενταθεί, καθώς η αυξανόμενη ζήτηση για LNG εκτιμάται πως θα ξεπεράσει την προσφορά μέχρι τα τέλη του 2022.
Πιο συγκεκριμένα, η παγκόσμια ζήτηση για LNG αναμένεται να φτάσει τους 436 εκατ. τόνους κατά το τρέχον έτος, ξεπερνώντας τη διαθέσιμη προσφορά, η οποία ανέρχεται σε μόλις 410 εκατ. τόνους. Η ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης και οι υψηλές τιμές θα δημιουργήσουν ένα περιβάλλον πρόσφορο για επενδύσεις στον τομέα του LNG για περισσότερο από μία δεκαετία, αν και η προσφορά που θα δημιουργηθεί από αυτά τα έργα θα φτάσει σε επάρκεια μόνο μετά το 2024.
Με την ευρωπαϊκή ήπειρο να περιορίζει τις ρωσικές ροές φυσικού αερίου, φαίνεται να δημιουργούνται συνθήκες ιδιαίτερα δυσμενείς. Για την αντιμετώπισή τους, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταρτίσει το σχέδιο REPowerEU, το οποίο θέτει τον φιλόδοξο στόχο να μειωθεί η εξάρτηση από το ρωσικό αέριο κατά 66% εντός του 2022 – στόχος που έρχεται σε σύγκρουση με τον στόχο της ΕΕ για αναπλήρωση των αποθεμάτων φυσικού αερίου στο 80% της χωρητικότητας έως την 1η Νοεμβρίου.
Η απόφαση να μειωθεί δραστικά η εξάρτηση από το ρωσικό αέριο και το LNG, από τα τρέχοντα επίπεδα, κατά 30-40% θα μεταμορφώσει την παγκόσμια αγορά LNG, με άμεσο αποτέλεσμα μια απότομη αύξηση της ευρωπαϊκής ζήτησης LNG, η οποία δεν θα μπορεί να καλυφθεί από την τρέχουσα ζήτηση ή τις υπό ανάπτυξη εγκαταστάσεις.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Rystad Energy: «Απλούστατα, δεν υπάρχει αρκετό LNG για να καλύψει τη ζήτηση. Βραχυπρόθεσμα, αυτό θα δημιουργήσει συνθήκες “σκληρού χειμώνα” στην Ευρώπη. Για τους παραγωγούς, διαφαίνεται ένα επερχόμενο boom στην αγορά του LNG, αλλά η αναμενόμενη προσφορά δεν θα καταφέρει να έρθει αρκετά έγκαιρα ώστε να καλύψει την απότομη άνοδο της ζήτησης. Το διεθνές σκηνικό προμηνύεται ότι θα χαρακτηριστεί από ένα διαρκές έλλειμμα προσφοράς, υψηλές τιμές, ακραία αστάθεια, ανοδικές αγορές και αυξημένη γεωπολιτική διπλωματία γύρω από το LNG».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη…
Νωχελικά παραμένουν τα δεδομένα για τη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier…
Από τα πλέον επίσημα χείλη επιβεβαιώθηκε η είδηση ότι, τις επόμενες ημέρες, η δραστηριοποίηση της Chevron στη Βενεζουέλα θα ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, ο Υπουργός Εξωτερικών…
Με την παραλαβή του παρθενικού φορτίου τέθηκε επισήμως σε λειτουργία το νέο FSRU της Γερμανίας. Σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, την Παρασκευή 16 Μαΐου…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, υπέγραψε το βράδυ της Παρασκευής 23 Μαΐου τέσσερα διατάγματα τα οποία έχουν ως στόχο την «αναγέννηση» της πυρηνικής…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ