
Η κερδοφορία των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, επιμένοντας στη ρότα που διαμορφώθηκε από το προηγούμενο έτος. Το γεγονός αυτό είναι σαφώς εντονότερο για tankers που δεν είναι εξοπλισμένα με scrubber και δεν ανήκουν στην κατηγορία «eco-friendly», και έτσι πιο σύγχρονα δεξαμενόπλοια, παρά την αποδυνάμωση της ναυλαγοράς, επιτυγχάνουν τα κέρδη τους να παραμένουν σε θετικά επίπεδα.
Ειδικότερα, περίπου το 42% των VLCCs του παγκόσμιου στόλου είναι εξοπλισμένα με scrubber, με τον μέσο όρο των κερδών για ένα scrubber fitted VLCC ηλικίας 10 ετών να διαμορφώνεται σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο non-scrubber-fitted VLCC. Μάλιστα, η διαφορά των μέσων όρων ημερήσιων κερδών για τις δύο κατηγορίες στη spot αγορά ανέρχεται σε άνω των $11.000/ημέρα το 2022. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στη σημαντική διαφορά των τιμών HSFO και VLSFO.
Παράλληλα, περίπου το 11% των VLCCs τα οποία δεν διαθέτουν scrubber έχουν ναυπηγηθεί από το 2015 και έπειτα. Συνεπώς, είναι ιδιαίτερα πιθανό οι προδιαγραφές τους να τα καθιστούν «eco». Ακόμη, υπάρχουν δεξαμενόπλοια που δεν φέρουν scrubber και έχουν ηλικία περίπου ίση με 20 έτη, τα οποία αξιοποιούνται για τις εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, οι οποίες υπόκεινται σε κυρώσεις. Μάλιστα, τα εν λόγω VLCCs αντιπροσωπεύουν περίπου το 11% των συνολικών VLCCs και δραστηριοποιούνται εκτός της διεθνούς αγοράς.
Συνεπώς, παρά την κακή ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, υπάρχουν ορισμένα πλοία τα οποία, λόγω της ευθυγράμμισής τους με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, μπορούν να χαμογελούν.
Πηγή: Gibson Shipbrokers Week 19
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ