
Η κερδοφορία των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, επιμένοντας στη ρότα που διαμορφώθηκε από το προηγούμενο έτος. Το γεγονός αυτό είναι σαφώς εντονότερο για tankers που δεν είναι εξοπλισμένα με scrubber και δεν ανήκουν στην κατηγορία «eco-friendly», και έτσι πιο σύγχρονα δεξαμενόπλοια, παρά την αποδυνάμωση της ναυλαγοράς, επιτυγχάνουν τα κέρδη τους να παραμένουν σε θετικά επίπεδα.
Ειδικότερα, περίπου το 42% των VLCCs του παγκόσμιου στόλου είναι εξοπλισμένα με scrubber, με τον μέσο όρο των κερδών για ένα scrubber fitted VLCC ηλικίας 10 ετών να διαμορφώνεται σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο non-scrubber-fitted VLCC. Μάλιστα, η διαφορά των μέσων όρων ημερήσιων κερδών για τις δύο κατηγορίες στη spot αγορά ανέρχεται σε άνω των $11.000/ημέρα το 2022. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στη σημαντική διαφορά των τιμών HSFO και VLSFO.
Παράλληλα, περίπου το 11% των VLCCs τα οποία δεν διαθέτουν scrubber έχουν ναυπηγηθεί από το 2015 και έπειτα. Συνεπώς, είναι ιδιαίτερα πιθανό οι προδιαγραφές τους να τα καθιστούν «eco». Ακόμη, υπάρχουν δεξαμενόπλοια που δεν φέρουν scrubber και έχουν ηλικία περίπου ίση με 20 έτη, τα οποία αξιοποιούνται για τις εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, οι οποίες υπόκεινται σε κυρώσεις. Μάλιστα, τα εν λόγω VLCCs αντιπροσωπεύουν περίπου το 11% των συνολικών VLCCs και δραστηριοποιούνται εκτός της διεθνούς αγοράς.
Συνεπώς, παρά την κακή ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, υπάρχουν ορισμένα πλοία τα οποία, λόγω της ευθυγράμμισής τους με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, μπορούν να χαμογελούν.
Πηγή: Gibson Shipbrokers Week 19
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ