Δεξαμενόπλοια και οι παράγοντες-οδηγοί της κερδοφορίας

Δεξαμενόπλοια και οι παράγοντες-οδηγοί της κερδοφορίας

301
Δεξαμενόπλοια και οι παράγοντες-οδηγοί της κερδοφορίας

Η κερδοφορία των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, επιμένοντας στη ρότα που διαμορφώθηκε από το προηγούμενο έτος. Το γεγονός αυτό είναι σαφώς εντονότερο για tankers που δεν είναι εξοπλισμένα με scrubber και δεν ανήκουν στην κατηγορία «eco-friendly», και έτσι πιο σύγχρονα δεξαμενόπλοια, παρά την αποδυνάμωση της ναυλαγοράς, επιτυγχάνουν τα κέρδη τους να παραμένουν σε θετικά επίπεδα.

Ειδικότερα, περίπου το 42% των VLCCs του παγκόσμιου στόλου είναι εξοπλισμένα με scrubber, με τον μέσο όρο των κερδών για ένα scrubber fitted VLCC ηλικίας 10 ετών να διαμορφώνεται σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο non-scrubber-fitted VLCC. Μάλιστα, η διαφορά των μέσων όρων ημερήσιων κερδών για τις δύο κατηγορίες στη spot αγορά ανέρχεται σε άνω των $11.000/ημέρα το 2022. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στη σημαντική διαφορά των τιμών HSFO και VLSFO.

Παράλληλα, περίπου το 11% των VLCCs τα οποία δεν διαθέτουν scrubber έχουν ναυπηγηθεί από το 2015 και έπειτα. Συνεπώς, είναι ιδιαίτερα πιθανό οι προδιαγραφές τους να τα καθιστούν «eco». Ακόμη, υπάρχουν δεξαμενόπλοια που δεν φέρουν scrubber και έχουν ηλικία περίπου ίση με 20 έτη, τα οποία αξιοποιούνται για τις εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, οι οποίες υπόκεινται σε κυρώσεις. Μάλιστα, τα εν λόγω VLCCs αντιπροσωπεύουν περίπου το 11% των συνολικών VLCCs και δραστηριοποιούνται εκτός της διεθνούς αγοράς.

Συνεπώς, παρά την κακή ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, υπάρχουν ορισμένα πλοία τα οποία, λόγω της ευθυγράμμισής τους με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, μπορούν να χαμογελούν.

Πηγή: Gibson Shipbrokers Week 19

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.