
Η κερδοφορία των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, επιμένοντας στη ρότα που διαμορφώθηκε από το προηγούμενο έτος. Το γεγονός αυτό είναι σαφώς εντονότερο για tankers που δεν είναι εξοπλισμένα με scrubber και δεν ανήκουν στην κατηγορία «eco-friendly», και έτσι πιο σύγχρονα δεξαμενόπλοια, παρά την αποδυνάμωση της ναυλαγοράς, επιτυγχάνουν τα κέρδη τους να παραμένουν σε θετικά επίπεδα.
Ειδικότερα, περίπου το 42% των VLCCs του παγκόσμιου στόλου είναι εξοπλισμένα με scrubber, με τον μέσο όρο των κερδών για ένα scrubber fitted VLCC ηλικίας 10 ετών να διαμορφώνεται σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο non-scrubber-fitted VLCC. Μάλιστα, η διαφορά των μέσων όρων ημερήσιων κερδών για τις δύο κατηγορίες στη spot αγορά ανέρχεται σε άνω των $11.000/ημέρα το 2022. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στη σημαντική διαφορά των τιμών HSFO και VLSFO.
Παράλληλα, περίπου το 11% των VLCCs τα οποία δεν διαθέτουν scrubber έχουν ναυπηγηθεί από το 2015 και έπειτα. Συνεπώς, είναι ιδιαίτερα πιθανό οι προδιαγραφές τους να τα καθιστούν «eco». Ακόμη, υπάρχουν δεξαμενόπλοια που δεν φέρουν scrubber και έχουν ηλικία περίπου ίση με 20 έτη, τα οποία αξιοποιούνται για τις εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, οι οποίες υπόκεινται σε κυρώσεις. Μάλιστα, τα εν λόγω VLCCs αντιπροσωπεύουν περίπου το 11% των συνολικών VLCCs και δραστηριοποιούνται εκτός της διεθνούς αγοράς.
Συνεπώς, παρά την κακή ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, υπάρχουν ορισμένα πλοία τα οποία, λόγω της ευθυγράμμισής τους με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, μπορούν να χαμογελούν.
Πηγή: Gibson Shipbrokers Week 19
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ