
H κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες, η οποία ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς και φέτος, είχε ως αποτέλεσμα η συμφόρηση πλοίων στα διεθνή λιμάνια να αγγίξει επίπεδα ρεκόρ. Ωστόσο, η τάση αυτή συνεχίζεται και μάλλον διογκώνεται το 2022, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean.
Αναλυτικότερα, τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κατά μέσο όρο συμφόρηση bulkers στα διεθνή λιμάνια άγγιξε τα 4.700 πλοία, αριθμός αυξημένος κατά 150 πλοία σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ο μεγαλύτερος αριθμός συμφόρησης σημειώθηκε στις 23 Μαρτίου, με 4.867 πλοία να αναμένουν σε διεθνή λιμάνια. Στην ανάλυσή της η Signal Ocean εκτιμά ότι, με τα τωρινά δεδομένα, τα επίπεδα συμφόρησης φέτος θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2021.
Supramaxes, Panamaxes και Handysizes φαίνεται πως καταγράφουν υψηλότερα επίπεδα συμφόρησης σε σχέση με τα μεγαλύτερα Capesizes.
Σε ό,τι αφορά τα λιμάνια με τη μεγαλύτερη συμφόρηση, τα κινεζικά φαίνεται πως κατέχουν δεσπόζουσα θέση, όπως επίσης της Βραζιλίας και της Αυστραλίας. Λαμβάνοντας υπόψη τη λιμενική δραστηριότητα στις 20 Απριλίου, Tianjin, Santos, Ningbo και Port Hedland βρέθηκαν στην κορυφή.
Δεδομένων των περιοριστικών μέτρων στην Κίνα προς αναχαίτιση της πανδημίας, η συμφόρηση στα κινεζικά λιμάνια τις τελευταίες δύο εβδομάδες του Απριλίου παίρνει την ανιούσα, με απότομη αύξηση να παρουσιάζεται στη Σαγκάη.
Εν κατακλείδι, η Signal Ocean αναμένει η συμφόρηση να ενταθεί το δεύτερο τρίμηνο, ιδιαίτερα στην περίπτωση που συνεχιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία και διατηρηθούν τα μέτρα της Κίνας για την πανδημία.
Πηγή: Signal Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ