
H κρίση στις εφοδιαστικές αλυσίδες, η οποία ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς και φέτος, είχε ως αποτέλεσμα η συμφόρηση πλοίων στα διεθνή λιμάνια να αγγίξει επίπεδα ρεκόρ. Ωστόσο, η τάση αυτή συνεχίζεται και μάλλον διογκώνεται το 2022, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean.
Αναλυτικότερα, τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κατά μέσο όρο συμφόρηση bulkers στα διεθνή λιμάνια άγγιξε τα 4.700 πλοία, αριθμός αυξημένος κατά 150 πλοία σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ο μεγαλύτερος αριθμός συμφόρησης σημειώθηκε στις 23 Μαρτίου, με 4.867 πλοία να αναμένουν σε διεθνή λιμάνια. Στην ανάλυσή της η Signal Ocean εκτιμά ότι, με τα τωρινά δεδομένα, τα επίπεδα συμφόρησης φέτος θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2021.
Supramaxes, Panamaxes και Handysizes φαίνεται πως καταγράφουν υψηλότερα επίπεδα συμφόρησης σε σχέση με τα μεγαλύτερα Capesizes.
Σε ό,τι αφορά τα λιμάνια με τη μεγαλύτερη συμφόρηση, τα κινεζικά φαίνεται πως κατέχουν δεσπόζουσα θέση, όπως επίσης της Βραζιλίας και της Αυστραλίας. Λαμβάνοντας υπόψη τη λιμενική δραστηριότητα στις 20 Απριλίου, Tianjin, Santos, Ningbo και Port Hedland βρέθηκαν στην κορυφή.
Δεδομένων των περιοριστικών μέτρων στην Κίνα προς αναχαίτιση της πανδημίας, η συμφόρηση στα κινεζικά λιμάνια τις τελευταίες δύο εβδομάδες του Απριλίου παίρνει την ανιούσα, με απότομη αύξηση να παρουσιάζεται στη Σαγκάη.
Εν κατακλείδι, η Signal Ocean αναμένει η συμφόρηση να ενταθεί το δεύτερο τρίμηνο, ιδιαίτερα στην περίπτωση που συνεχιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία και διατηρηθούν τα μέτρα της Κίνας για την πανδημία.
Πηγή: Signal Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ