
Οι εξαιρετικές συνθήκες στη ναυλαγορά των containerships εντός του τελευταίου έτους οδήγησαν στην αύξηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος με επίκεντρο τις παραγγελίες πλοίων. Πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons υπογραμμίζει ότι το orderbook των containerships αντιστοιχεί σε άνω του 25% του στόλου σε όρους τονάζ. Το αντίστοιχο ποσοστό για τον παγκόσμιο στόλο είναι ίσο με 10%, τονίζοντας περαιτέρω τις διαφορετικές εκφάνσεις του επενδυτικού ενδιαφέροντος αναλόγως του τύπου πλοίου.
Το αυξημένο orderbook αναμένεται να επιδράσει και στον μέσο όρο ηλικίας του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Επί του παρόντος, η μέση ηλικία των containerships είναι ίση με 13,8 έτη, αρκετά αυξημένη έναντι των επιπέδων του 2007 (10,6 έτη). Ωστόσο, όταν τα υπό παραγγελία πλοία παραδοθούν, όχι μόνο θα επιφέρουν καθοδικές πιέσεις στον μέσο όρο ηλικίας αλλά εκτιμάται πως θα φέρουν αλλαγή στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς, καθιστώντας πλοία μεγαλύτερης ηλικίας λιγότερο ανταγωνιστικά και πιθανώς ωθώντας τα εκτός του στόλου.
Παράλληλα, η αβεβαιότητα αναφορικά με επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αναμένεται να προσθέσει περαιτέρω πίεση στην προσφορά τόσο του παγκόσμιου στόλου όσο και των containerships. Στο πλαίσιο αυτό, πληθώρα νέων παραγγελιών αφορούν πλοία που δύνανται να καταναλώσουν πολλαπλά καύσιμα. Όπως αναφέρει η Clarksons, το 38% του παγκόσμιου υπό παραγγελία τονάζ θα έχει τη δυνατότητα να καταναλώσει εναλλακτικά καύσιμα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό μόνο για τα containerships είναι περίπου ίσο με 25%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ