
Οι εξαιρετικές συνθήκες στη ναυλαγορά των containerships εντός του τελευταίου έτους οδήγησαν στην αύξηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος με επίκεντρο τις παραγγελίες πλοίων. Πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons υπογραμμίζει ότι το orderbook των containerships αντιστοιχεί σε άνω του 25% του στόλου σε όρους τονάζ. Το αντίστοιχο ποσοστό για τον παγκόσμιο στόλο είναι ίσο με 10%, τονίζοντας περαιτέρω τις διαφορετικές εκφάνσεις του επενδυτικού ενδιαφέροντος αναλόγως του τύπου πλοίου.
Το αυξημένο orderbook αναμένεται να επιδράσει και στον μέσο όρο ηλικίας του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Επί του παρόντος, η μέση ηλικία των containerships είναι ίση με 13,8 έτη, αρκετά αυξημένη έναντι των επιπέδων του 2007 (10,6 έτη). Ωστόσο, όταν τα υπό παραγγελία πλοία παραδοθούν, όχι μόνο θα επιφέρουν καθοδικές πιέσεις στον μέσο όρο ηλικίας αλλά εκτιμάται πως θα φέρουν αλλαγή στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς, καθιστώντας πλοία μεγαλύτερης ηλικίας λιγότερο ανταγωνιστικά και πιθανώς ωθώντας τα εκτός του στόλου.
Παράλληλα, η αβεβαιότητα αναφορικά με επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αναμένεται να προσθέσει περαιτέρω πίεση στην προσφορά τόσο του παγκόσμιου στόλου όσο και των containerships. Στο πλαίσιο αυτό, πληθώρα νέων παραγγελιών αφορούν πλοία που δύνανται να καταναλώσουν πολλαπλά καύσιμα. Όπως αναφέρει η Clarksons, το 38% του παγκόσμιου υπό παραγγελία τονάζ θα έχει τη δυνατότητα να καταναλώσει εναλλακτικά καύσιμα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό μόνο για τα containerships είναι περίπου ίσο με 25%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ