
Οι εξαιρετικές συνθήκες στη ναυλαγορά των containerships εντός του τελευταίου έτους οδήγησαν στην αύξηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος με επίκεντρο τις παραγγελίες πλοίων. Πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons υπογραμμίζει ότι το orderbook των containerships αντιστοιχεί σε άνω του 25% του στόλου σε όρους τονάζ. Το αντίστοιχο ποσοστό για τον παγκόσμιο στόλο είναι ίσο με 10%, τονίζοντας περαιτέρω τις διαφορετικές εκφάνσεις του επενδυτικού ενδιαφέροντος αναλόγως του τύπου πλοίου.
Το αυξημένο orderbook αναμένεται να επιδράσει και στον μέσο όρο ηλικίας του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Επί του παρόντος, η μέση ηλικία των containerships είναι ίση με 13,8 έτη, αρκετά αυξημένη έναντι των επιπέδων του 2007 (10,6 έτη). Ωστόσο, όταν τα υπό παραγγελία πλοία παραδοθούν, όχι μόνο θα επιφέρουν καθοδικές πιέσεις στον μέσο όρο ηλικίας αλλά εκτιμάται πως θα φέρουν αλλαγή στις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς, καθιστώντας πλοία μεγαλύτερης ηλικίας λιγότερο ανταγωνιστικά και πιθανώς ωθώντας τα εκτός του στόλου.
Παράλληλα, η αβεβαιότητα αναφορικά με επικείμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αναμένεται να προσθέσει περαιτέρω πίεση στην προσφορά τόσο του παγκόσμιου στόλου όσο και των containerships. Στο πλαίσιο αυτό, πληθώρα νέων παραγγελιών αφορούν πλοία που δύνανται να καταναλώσουν πολλαπλά καύσιμα. Όπως αναφέρει η Clarksons, το 38% του παγκόσμιου υπό παραγγελία τονάζ θα έχει τη δυνατότητα να καταναλώσει εναλλακτικά καύσιμα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό μόνο για τα containerships είναι περίπου ίσο με 25%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ