
Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα 28/03-01/04, με τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς BDI να διαμορφώνεται στις 2.357 μονάδες και να καταγράφει πτώση 7,4% συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα. Την ίδια ώρα, και οι επιμέρους δείκτες των Capesizes (BCI), Panamaxes (BPI) και Supramaxes (BSI) σημείωσαν αντίστοιχες πτώσεις 1,2%, 10% και 8,8%. Και η τρέχουσα εβδομάδα ξεκίνησε με απώλειες για τον BDI, με τον δείκτη να διαμορφώνεται την Τρίτη 5 Απριλίου στις 2.213 μονάδες. Ήταν η ένατη διαδοχική πτώση για τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς των dry.
Πάντως, οι πρόσφατες εξελίξεις με επίκεντρο τον πόλεμο στην Ουκρανία φαίνεται πως παρέχουν στήριξη στην αγορά των bulkers, καθώς στο ενεργειακό προσκήνιο εισέρχεται πάλι ο άνθρακας. Στο πλαίσιο αυτό, χώρες όπως η Ινδία και το Βιετνάμ επιχειρούν να αυξήσουν τις εισαγωγές θερμικού άνθρακα, παρά τις υψηλές τιμές, προκειμένου να καλύψουν τις ηλεκτροπαραγωγικές τους ανάγκες ενόψει και του καλοκαιριού. Ωστόσο, επί του παρόντος, οι πολύ υψηλές τιμές του καυσίμου από μεγάλες εξαγωγικές χώρες, όπως η Αυστραλία, η Ινδονησία και η Νότια Αφρική, έχουν ως απόρροια οι ασιατικές χώρες με μεγάλη ζήτηση να τηρούν στάση αναμονής. Καθώς όμως, για παράδειγμα, στην Ινδία τα αποθέματα άνθρακα παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, παρά τις προσπάθειες αύξησης της εγχώριας παραγωγής, οι εισαγωγές μοιάζουν μονόδρομος. Παρόμοια είναι η εικόνα και στο Βιετνάμ, όπου τα εγχώρια ορυχεία αδυνατούν να παράσχουν τις απαραίτητες προμήθειες.
Την ίδια ώρα, στην αγορά των dry συναντάται το εξής παράδοξο: η ναύλωση μεγαλύτερων πλοίων για τη μεταφορά φορτίων που είθισται να μεταφέρονται με μικρότερα πλοία. Και ο λόγος είναι το κόστος μεταφοράς. Ενδεικτικά, το κόστος μεταφοράς με Handysizes στα 7 T/C routes είναι 114% υψηλότερο από το αντίστοιχο κόστος μεταφοράς με Capesizes και 10% υψηλότερο με Panamaxes. Παράλληλα, Supramaxes ναυλώνονται πολύ υψηλότερα απ’ ό,τι Capes και Panamaxes στα 10 T/C routes, ενώ Capesizes προτιμώνται αντί για Panamaxes λόγω μικρότερου κόστους για μεταφορά σε λιμάνια χωρίς περιορισμούς μεγέθους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ