
Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα 28/03-01/04, με τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς BDI να διαμορφώνεται στις 2.357 μονάδες και να καταγράφει πτώση 7,4% συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα. Την ίδια ώρα, και οι επιμέρους δείκτες των Capesizes (BCI), Panamaxes (BPI) και Supramaxes (BSI) σημείωσαν αντίστοιχες πτώσεις 1,2%, 10% και 8,8%. Και η τρέχουσα εβδομάδα ξεκίνησε με απώλειες για τον BDI, με τον δείκτη να διαμορφώνεται την Τρίτη 5 Απριλίου στις 2.213 μονάδες. Ήταν η ένατη διαδοχική πτώση για τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς των dry.
Πάντως, οι πρόσφατες εξελίξεις με επίκεντρο τον πόλεμο στην Ουκρανία φαίνεται πως παρέχουν στήριξη στην αγορά των bulkers, καθώς στο ενεργειακό προσκήνιο εισέρχεται πάλι ο άνθρακας. Στο πλαίσιο αυτό, χώρες όπως η Ινδία και το Βιετνάμ επιχειρούν να αυξήσουν τις εισαγωγές θερμικού άνθρακα, παρά τις υψηλές τιμές, προκειμένου να καλύψουν τις ηλεκτροπαραγωγικές τους ανάγκες ενόψει και του καλοκαιριού. Ωστόσο, επί του παρόντος, οι πολύ υψηλές τιμές του καυσίμου από μεγάλες εξαγωγικές χώρες, όπως η Αυστραλία, η Ινδονησία και η Νότια Αφρική, έχουν ως απόρροια οι ασιατικές χώρες με μεγάλη ζήτηση να τηρούν στάση αναμονής. Καθώς όμως, για παράδειγμα, στην Ινδία τα αποθέματα άνθρακα παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, παρά τις προσπάθειες αύξησης της εγχώριας παραγωγής, οι εισαγωγές μοιάζουν μονόδρομος. Παρόμοια είναι η εικόνα και στο Βιετνάμ, όπου τα εγχώρια ορυχεία αδυνατούν να παράσχουν τις απαραίτητες προμήθειες.
Την ίδια ώρα, στην αγορά των dry συναντάται το εξής παράδοξο: η ναύλωση μεγαλύτερων πλοίων για τη μεταφορά φορτίων που είθισται να μεταφέρονται με μικρότερα πλοία. Και ο λόγος είναι το κόστος μεταφοράς. Ενδεικτικά, το κόστος μεταφοράς με Handysizes στα 7 T/C routes είναι 114% υψηλότερο από το αντίστοιχο κόστος μεταφοράς με Capesizes και 10% υψηλότερο με Panamaxes. Παράλληλα, Supramaxes ναυλώνονται πολύ υψηλότερα απ’ ό,τι Capes και Panamaxes στα 10 T/C routes, ενώ Capesizes προτιμώνται αντί για Panamaxes λόγω μικρότερου κόστους για μεταφορά σε λιμάνια χωρίς περιορισμούς μεγέθους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ