
O ελληνόκτητος στόλος έχει καταγράψει σημαντική άνοδο με την πάροδο των ετών, η οποία συνεχίστηκε και εντός του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, από τον Μάρτιο του 2021 έως και τον Μάρτιο του 2022 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 102 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 4,9 εκατ. dwt. Ωστόσο, η αύξηση δεν ήταν καθολική για κάθε τύπο πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, οι στόλοι των oil tankers και των containerships κατέγραψαν πτώση σε όρους dwt.
Αντιθέτως, μικρή άνοδος σημειώθηκε στον στόλο των chemical και product tankers και σημαντική άνοδος στον στόλο των liquefied gas carriers και των ore και bulk carriers.
Σε γενικότερο πλαίσιο, ο ελληνόκτητος στόλος κρατάει τα ηνία του παγκόσμιου στόλου tankers. Συγκεκριμένα, πάνω από ένα στα τέσσερα tankers (26%) του παγκόσμιου στόλου είναι ελληνόκτητο. Ακόμη, το αντίστοιχο ποσοστό για τα ore και bulk carriers είναι ίσο με 15% και για τα liquefied gas carriers ίσο με 12%. Σήμερα, ο ελληνόκτητος στόλος αντιστοιχεί στο 15,3% του παγκόσμιου στόλου σε όρους dwt.
Η εντυπωσιακή αυξητική πορεία του ελληνόκτητου στόλου εντός της χιλιετίας καθίσταται εμφανής όταν συγκρίνουμε το μέγεθός του τα τελευταία 20 έτη. Τον Μάρτιο του 2002, η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου ήταν ίση με 164.613.935 dwt. Σήμερα, η συνολική χωρητικότητά του είναι ίση με 355.342.694 dwt. Συνεπώς, εντός είκοσι ετών, ο ελληνόκτητος στόλος κατέγραψε άνοδο ίση με 116% σε όρους χωρητικότητας.
Πηγή: GSCC/IHS Markit
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ