
O ελληνόκτητος στόλος έχει καταγράψει σημαντική άνοδο με την πάροδο των ετών, η οποία συνεχίστηκε και εντός του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, από τον Μάρτιο του 2021 έως και τον Μάρτιο του 2022 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 102 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 4,9 εκατ. dwt. Ωστόσο, η αύξηση δεν ήταν καθολική για κάθε τύπο πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, οι στόλοι των oil tankers και των containerships κατέγραψαν πτώση σε όρους dwt.

Αντιθέτως, μικρή άνοδος σημειώθηκε στον στόλο των chemical και product tankers και σημαντική άνοδος στον στόλο των liquefied gas carriers και των ore και bulk carriers.
Σε γενικότερο πλαίσιο, ο ελληνόκτητος στόλος κρατάει τα ηνία του παγκόσμιου στόλου tankers. Συγκεκριμένα, πάνω από ένα στα τέσσερα tankers (26%) του παγκόσμιου στόλου είναι ελληνόκτητο. Ακόμη, το αντίστοιχο ποσοστό για τα ore και bulk carriers είναι ίσο με 15% και για τα liquefied gas carriers ίσο με 12%. Σήμερα, ο ελληνόκτητος στόλος αντιστοιχεί στο 15,3% του παγκόσμιου στόλου σε όρους dwt.
Η εντυπωσιακή αυξητική πορεία του ελληνόκτητου στόλου εντός της χιλιετίας καθίσταται εμφανής όταν συγκρίνουμε το μέγεθός του τα τελευταία 20 έτη. Τον Μάρτιο του 2002, η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου ήταν ίση με 164.613.935 dwt. Σήμερα, η συνολική χωρητικότητά του είναι ίση με 355.342.694 dwt. Συνεπώς, εντός είκοσι ετών, ο ελληνόκτητος στόλος κατέγραψε άνοδο ίση με 116% σε όρους χωρητικότητας.
Πηγή: GSCC/IHS Markit
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…

Η παγκόσμια εταιρεία εμπορίας και εξόρυξης πρώτων υλών Glencore συμφώνησε να αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο της ολλανδικής εταιρείας προμήθειας καυσίμων FincoEnergies, όπως ανακοίνωσε η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ